"Færdig maskine" eller saml-selv......?
Fra : Thomas Petersen

Dato : 17-08-01 14:05

Jeg skal have ny maskine, men gider næsten ikke bruge mere end 4000 på den.

Jeg skal kun bruge maskinen til Office-pakken, Internet+mail samt enkelte
spil
a la Championship Manager. Også lidt hjemmeside redigering, men ikke noget
voldsomt stort!!!

B.J.Trading har et tilbud på en maskine til 3145 vist nok, der passer ok til
mit behov,
men kan jeg samle en bedre maskine selv ville det jo være at foretrække
Jeg vil
bruge op til 4000 og ikke mere.........

Nogen forslag til hvad jeg skal vælge..........hvis det er saml-selv må I
meget gerne
foreslå en sammensætning af hardwaren - tak!

Thomas Petersen

Fra : raven

Dato : 17-08-01 15:01

On Fri, 17 Aug 2001 15:05:10 +0200, "Thomas Petersen"
<Thomas_Petersen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>meget gerne
>foreslå en sammensætning af hardwaren - tak!

Færdiglavede maskiner er i langt de fleste tilfælde baseret på et
skod-bundkort, som er uden fremtidsmuligheder, - ja faktisk er på
tilbud fordi chipset er forældet eller lignende. De sætter desuden
sikkert pc100 ram i, som de skal af med. Desuden er grafikkortet til
også discount, set fra en spillers synspunkt.

Jeg ville foreslå, at du ikke går helt frem i forreste linie m.h.t.
bundkort og raid på harddiske og geforce3, men alligevel benytter et
bundkort chipset som kt133a. Denne PC kan godt overclockes.

Bundkort DFI AK75-EC 1099,-
CPU Thunderbird 1400 1309,- (alternativt duron 900 til 690,-)
CPU køler Taisol cgk760 til 255,-
Kabinetblæser lownoise (Zitech) til 60,-
256 Mbyte apacer sdram pc133 til 362,-
Kabinet Codegen 399,- (datatel)
grafikkort HIS geforce2 mx 32 Mbyte til 599,-
lydkort winfast 3D 6x fra zitech til 320,-
harddisk IBM 60gxp 40 Gbyte 1099,-
dvd-drev asus e612 til 695,-
floppydrev 125,-
tastatur Logitech 139,-
mus Microsoft Defender II til 75,-
skærm AOC 9GLRS (shortneck) 19" til 2395,-

Hermed synes jeg ikke, at jeg er gået på kompromis ret mange steder.

Det er 6536,- ekskl. skærm
med duron 900 er det 6127,-
hvorfor spare de 409,- kr ?

BJ-Trading skriver:
AMD Duron 750 Mhz / 64 MB RAM / 10 GB / 52X / 16 MB AGP
er det med lydkort og tastatur og mus ? for 3400
M.h.t. lyd er onboard AC97 lyd ikke meget værd.
Det er alt for lidt ram, forældet harddisk, lidt sløv cpu, men OK.

Du har fået DVD (regionsfri), 4x mere ram (det tæller meget), kraftig
cpu, god køler løsning, 4x mere harddisk og et rimeligt godt spiller
grafikkort.

Desuden en skærm som fylder som en 17 " i dybden.

Man kan godt ofre 400- mere på grafikkort til et Daytona geforce 2 GTS
til 999,-
samt 600,- mere på bundkort der har raid
eller 500 mere på chieftech kabinet.

Puha, lang smøre

hilsen

John

Fra : Henning

Dato : 17-08-01 21:13

On Fri, 17 Aug 2001 16:01:03 +0200, raven <john.knuhtsen@mailme.dk>

Klip
Klip klip
>Det er 6536,- ekskl. skærm

Ups - det er mere end 50% mere, end kravet var...

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Esben

Dato : 17-08-01 21:45

"raven" <john.knuhtsen@mailme.dk> wrote in message
> M.h.t. lyd er onboard AC97 lyd ikke meget værd.

Hvorfor er det dårligt? Jeg spørger af nysgerrighed da jeg flere gange har
set det få dårlig kritik, men uden egentlig grunde til det.

--
Esben

Fra : raven

Dato : 17-08-01 22:18

On Fri, 17 Aug 2001 22:44:37 +0200, "Esben" <esben@huleboer.dk> wrote:

>"raven" <john.knuhtsen@mailme.dk> wrote in message
>
>Hvorfor er det dårligt? Jeg spørger af nysgerrighed da jeg flere gange har
>set det få dårlig kritik, men uden egentlig grunde til det.

Hhmm, jamen kritikken er da meget enkel. AC97 skulle være mere
støjsender end lydkort, og stjæler desuden ganske meget cpu-kraft.
Sidstnævnte er ikke så populært, når man slås for 10-20 % bedre
udnyttelse ved diverse optimeringer.

Jeg har imidlertid ikke selv erfaring med AC97 onboard lyd, - det skal
jeg da indrømme. Det er måske godt nok.

Man læser alle steder: føj
og visse bundkort kommer nu med meget lækker lyd onboard, såsom asus
a7v266, a7m266, a7a266, iwill kk266, visse gigabyte.

Beklager !

mvh

John

Fra : Tony

Dato : 17-08-01 15:30

Fordelen ved at købe en samlet og testet maskine, er at så er der garanti på
det hele og at det virker sammen.

Tony

Fra : Christopher A. F. To~

Dato : 17-08-01 16:20

On Fri, 17 Aug 2001 16:30:29 +0200, "Tony"
<grundig@SLETMIGpost6.tele.dk> wrote:

>Fordelen ved at købe en samlet og testet maskine, er at så er der garanti på
>det hele og at det virker sammen.
>
>Tony

Jamen hvor er det spændene så?

Det er da fedt selv at samle sin pc... mange gange får man også en
hurtigere pc som man er gladere for...

Stoffer