inn
Fra : SoulMate

Dato : 20-01-01 02:07

har installeret inn - har startet rc.news som beskrevet
- kan bare ikke få den til at acceptere connections...

OE gir følgende fejlmeddelelse:

Konfiguration:
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): 0
Programkode: 800ccc0e

- og at den ikke kan få forbindelse...

Der er ingen firewall eller lign. restriktiver mellem mig og serveren.

Nogen ideer ?

--
SoulMate

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-01-01 02:41

On Sat, 20 Jan 2001, SoulMate wrote:

> [...]
> Programkode: 800ccc0e
>
> - og at den ikke kan få forbindelse...
>

> Der er ingen firewall eller lign. restriktiver mellem mig og serveren.

Har du konfigureret nnrp.access korrekt? Har du en active fil? history?
Har du oprettet de obligatoriske grupper?

Hvilket system kører du på? Og ikke mindst: Hvilken version af INN?

Rasmus Bøg Hansen

Fra : SoulMate

Dato : 20-01-01 02:58

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en
meddelelse
giet.dk...
> On Sat, 20 Jan 2001, SoulMate wrote:
> Har du konfigureret nnrp.access korrekt?

## $Revision: 1.3.2.1 $
## nnrp.access - access file for on-campus NNTP sites
## Default is no access, no way to authentication, and no groups.
*::::!*
## Foo, Incorporated, hosts have no password, can read anything.
#*.foo.com:Read Post:::*
## Bar, Incorporated have a separate access file that they maintain
# *.bar.com:/news/etc/customers/access.bar.com
stdin:Read Post:::*
localhost:Read Post:::*
127.0.0.1:Read Post:::*
192,168.1.*:Read Post:::*

ja, det skulle jeg mene jeg har ;)

>Har du en active fil? history?

ja, dem der skal downloades fra isc.org's ftp ?
- makehistory ? - ja

> Har du oprettet de obligatoriske grupper?

nej, hvilke og hvordan ?
- har tygget på install og readme, har ikke kunnet finde noget om
hvilke, hvor og hvordan... (måske det er mig der er blind ? )

> Hvilket system kører du på? Og ikke mindst: Hvilken version af INN?

suse 7.0, inn version 2.2.3

--
SoulMate

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-01-01 03:29

/* SNIP */

> ja, det skulle jeg mene jeg har ;)

Ser ok ud.

> nej, hvilke og hvordan ?
> - har tygget på install og readme, har ikke kunnet finde noget om
> hvilke, hvor og hvordan... (måske det er mig der er blind ? )

junk, control, control.cancel, test.

Med ctlinnd:

ctlinnd newgroup <gruppenavn> y

> suse 7.0, inn version 2.2.3

Hmmm... Kender ikke Suse's pakke (kører selv 2.2.3 fra RedHat).

Har du prøvet at telnet til nntp-porten?

telnet <newsserver> 119

eller:

telnet <news-ip> 119

og skrive:

list newsgroups
group <en_af_dine_grupper>
quit

Kan du gøre det fra selve newsserveren? Kan du gøre det fra OE-maskinen?

Rasmus Bøg Hansen

Fra : SoulMate

Dato : 20-01-01 20:09

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en
meddelelse
giet.dk...

> junk, control, control.cancel, test.

# ./rc.news
Starting innd.
Scheduled start of /usr/local/news/bin/innwatch.
# ./ctlinnd newgroup junk
No innd.pid . did server die ?
osv... med en fejl om at den ikke kan skrive til et bibliotek der ikke
findes!

ingen reaktion

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-01-01 23:17

> [...]

> # ./ctlinnd newgroup junk
> No innd.pid . did server die ?
> osv... med en fejl om at den ikke kan skrive til et bibliotek der ikke

Æh, jeg havde ikke fattet, at den slet ikke startede... Så er det klart,
at du ikke kan forbinde...

Hvad står i logfilerne (på RedHat er de i /var/log/news/)? news.crit,
news.err og news.notice især.

Rasmus Bøg Hansen

Fra : SoulMate

Dato : 22-01-01 00:23

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en
meddelelse
egiet.dk...
> [...]
klart,
> at du ikke kan forbinde...
> Hvad står i logfilerne (på RedHat er de i /var/log/news/)?

hmm, de siger alle de ikke kan skrive til /usr/local/news/db/history -
og den fil findes! (og er ejet at news)

--
SoulMate

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-01-01 01:37

On Mon, 22 Jan 2001, SoulMate wrote:

> news.crit,
>
> hmm, de siger alle de ikke kan skrive til /usr/local/news/db/history -
> og den fil findes! (og er ejet at news)

Er der skriverettighed til filen? Kører INN som brugeren 'news'?

Rasmus Bøg Hansen

Fra : SoulMate

Dato : 22-01-01 19:48

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en
meddelelse
egiet.dk...

/usr/local/news/db/history -

> Er der skriverettighed til filen? Kører INN som brugeren 'news'?

chmod 644 som skrevet i INSTALL filen ;) (men jeg er ikke sikker på
jeg gjorde det rigtigt det der med at kombinere nogle filer og
makehistory osv...)
jep, starter INN som news ja

--
SoulMate

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-01-01 22:31

> [...]

> chmod 644 som skrevet i INSTALL filen ;) (men jeg er ikke sikker på
> jeg gjorde det rigtigt det der med at kombinere nogle filer og

Er der skriverettighed til /usr/local/news/db og er det ejet og news?

Hvad siger 'su - news -c "cat /usr/local/news/db/history"'?

Rasmus Bøg Hansen

Fra : SoulMate

Dato : 22-01-01 23:14

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en
meddelelse
egiet.dk...

> Er der skriverettighed til /usr/local/news/db og er det ejet og
news?

sku jeg men der var...

> Hvad siger 'su - news -c "cat /usr/local/news/db/history"'?

hmm, nu har jeg lige haft et totalt nedbrud og geninstalleret hele
systemet - skal liige ha geninstalleret INN

- men jeg vil da tro der var, de er da svjv oprettet under
installationen!

--
SoulMate

Fra : Don Giovanni

Dato : 20-01-01 05:02

"SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> skrev i en meddelelse
> 192,168.1.*:Read Post:::*
Har du et komma eller et punktum stående i filen efter 192?

Lenin er en Onkel Morfar, se selv her:
http://www.leninisme.org/

Fra : SoulMate

Dato : 20-01-01 20:02

"Don Giovanni" <don@cheater.dk> skrev i en meddelelse
> "SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> skrev i en meddelelse
> Har du et komma eller et punktum stående i filen efter 192?

hmm, ku være grunden til at den ikke vil starte!

Fra : SoulMate

Dato : 21-01-01 01:21

> "Don Giovanni" <don@cheater.dk> skrev i en meddelelse
>
> hmm, ku være grunden til at den ikke vil starte!

- det var _ikke_ grunden...