Spørgsmål til bundkort + RAM
Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 17-08-01 12:43

Jeg har et Gigabyte GA-7ZX-1 bundkort i min maskine.

Jeg skal have 256 MB SD-RAM ekstra, men ved ikke,
om bundkortet understøtter en 256 MB blok.

Jeg skal også have en ny harddisk. Jeg har fået et tilbud,
men er i tvivl om, om ATA/100 understøttes.

Er der nogen der kan give et svar??

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-01 12:53

"Kenneth R. Hansen" <kr_hansen@it.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan give et svar??

Har du ikke en manual.....?

Nåmen, 2 sekunder efter at jeg på www.google.com havde søgt på "Gigabyte
GA-7ZX-1" havde jeg en del info:
http://www.gigabyte.com.tw/products/7zx.htm

Der er 3 RAM sokler, og der understøttes op til 1.5GB RAM.
D.v.s. 3x512MB
Så ja, dit mobo kan tage 256 MB moduler.

Og der er "2 x Ultra DMA 33/66 bus master IDE ports on board"
Så nej, det understøtter ikke ATA/100

Det der tog længst tid var at skrive dette indlæg - det tog som sagt 2
sekunder at finde et site (Gigabytes eget!) med info om dit mobo *suk* !

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kenneth R. Hansen

Dato : 17-08-01 13:51

Jeg har aldrig haft en manual til bundkortet.

Jeg havde set den side hos Gigabyte.
Men jeg blev i tvivl, da jeg søgte videre og kom ind
på en side: http://www.tolma-it.dk/hjemme%20PC.htm
hvor der bl.a. stod:

UNIQUE HOME 500

Gigabyte GA-7ZX-1 motherboard
45GB IBM ATA/100 Harddsik - 3 års Garanti

Mvh. Kenneth

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-08-01 18:40

> [...]
>
> UNIQUE HOME 500
>
> Gigabyte GA-7ZX-1 motherboard
> 45GB IBM ATA/100 Harddsik - 3 års Garanti

Der er intet i vejen for at sætte en ATA/100 disk åp et hvilket som helst
mobo - det kommer bare i dit tilfælde ikke til at køre mere end max. ATA/66