Hjemmelavede godbidder
Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 17-08-01 12:46

Hej

Jeg eksperimenterer en del med hjemmelavede godbidder for tiden, i håbet om,
at disse er lidt sundere end de færdigkøbte. I dag har jeg lige kogt en
slags hjemmelavede fiskeboller, men de bliver lidt fedtede.

Kravene til godbidderne er:
-de skal være lækre
-de skal være forholdsvis sunde
-de skal være hurtige at spise (altså er kiks o.l. udelukket)
-de skal helst ikke fedte alt for meget, da jeg altid har dem i lommer, på
borde, i hjørner - næsten overalt

Jeg er derfor kommet frem til at jeg har brug for en "tørremaskine". Jeg ved
de kan fåes i USA og også bestilles over nettet, men kan de fåes i Danmark
også? Helst ikke alt for dyr... Måske nogen har en brugt stående?

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 17-08-01 13:32

Her er et link til den amerikanske model
http://www.lucyskitchenshop.com/excalibur.html

og her er masser af gode opskrifter
http://members.home.net/mstraus/treatref.html

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 17-08-01 18:12

Oliver (min 1 1/2 år gammel basenji han) blev vaccineret i dag mod flere
forskellige ting - Rabies vacc. fik han for 14 dage siden, da jeg altid
deler vaccinationerne -

I dag fik han som altid taget temperaturen og den var fin - ingen problemer
med at blive stukket - Vi kørte hjem og Oliver spiste frokost - Jeg lagde så
mærke til, at han fik meget stift på benene og hængte med hovedet - hans
blik blev stift og det begyndte at løbe mig koldt ned ad ryggen ! Oliver
reagerede heller ikke på min stemme .....

Jeg har haft ringet til dyrlægen, der fortalte, at Oliver sikkert er øm - og
at jeg skulle lade ham sove så meget som muligt - ellers skulle jeg ringe
igen -

Vi har været ude et par gange, Oliver og jeg, fordi han drikker en del vand
(kan det mon være fra vaccinationenen) og han går ´nu her til aften lidt
bedre, omend stadig lidt stift

Når nogen på listen har skrevet om deres hunde contra vaccinationer har jeg
altid påpeget at få taget hundens temperatur inden vaccinationen - modsat
skal man også være opmærksom på, hvorledes ens hund opfører sig i timerne
efter - hvis den mærker til vaccinationen - det er første gang jeg har haft
en basenji, der har reageret som Oliver gør på en vaccination

Forhåbentligt har han det bedre i morgen ..............

Hilsen Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 18-08-01 10:04

Fra : Mai-Brit

Dato : 19-08-01 18:20

"Trine Dyrgaard" <trine@startnettet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg eksperimenterer en del med hjemmelavede godbidder for tiden,>
KLIP

> --
> -Trine
>
> Se Robin på www.robinhund.dk

Vi har skåret rugbrød i blokke og tørret dem i ovnen til de er knasende
tørre. Ligeledes har vi kogt en hel lever, skåret den i tern og tørret dem
totalt. Hunden må dog ikke få uanede mængder af levergodbidderne, det er
vist noget med at protein indholdet bliver meget højt, når de er tørrede.
Velbekomme
Mai-Brit

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 21-08-01 08:16

Ellers er der de her rigtig gode sider med alt muligt guf:

http://members.home.net/mstraus/treatref.html

http://www.critterhaven.org/critterchat/kritterkitchen.htm

- Sidsel