RedHat 7.02, PPPOE, NE2
Fra : Jack

Dato : 17-08-01 12:16

Dav!

Jeg er løbet ind et lille problem.....

Jeg har en NE2 og har indtil nu kørt med en SpeedStream 2601 router, men vil
meget gerne have en linux til at kører istedet for den!

Mit probelem er at jeg ik kan få PPPOE i linus til at virke, eller rettere
sagt den virker men den får bare ingen ip internettet.

er der nogle der ved hva jeg kan gøre??

ps. jeg har 2 netkort i.

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 17-08-01 13:49

Simplet.

sæt adsl modem'et til det ene netkort. Disable dette netkort (netconf).
genstart. installer RP-PPPoE (roaring penguin)
http://www.roaringpenguin.com/pppoe/ , besvar de 4-5 spørgsmål i løbet
af installationen. og så er det bare adsl-start for at åbne linien og
adsl-stop for at lukke den.

Jeg har selv haft det til at køre, men er hoppet på routeren igen, da
jeg er for doven til at give mig til at lære opsætning af en linux som
gateway ting med portforwarding..

/Bo

--
----------- Signature -----------
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>

Fra : Jack

Dato : 17-08-01 13:26

Ja simplet, det troede jeg sku også

men jeg har prøvet alt dette... disablet kortet, kørt adsl setup(RP-PPPoE er
standard i redhat 7.02), sat dns op , og started linien, den sagde ok til
at starte den men den får stadig ingen ip.

men tak .

Bo Lynnerup <zeffez@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B7D12C8.1D53344C@mail1.stofanet.dk...

Fra : Jack

Dato : 17-08-01 20:08

her er config filerne

/etc/init.d/pppoe status

Note: you have enabled demand-connection; adsl-status may be inaccurate.
adsl-status: Link is down (can't read pppoe PID file
/var/run/pppoe.conf-adsl.pid.pppoe)

/etc/resolve.conf

nameserver 194.259.134.83
nameserver 193.162.153.164