ZA log
Fra : Thore Sorensen

Dato : 17-08-01 09:02

....intet svar i tele.internet, så jeg spørger lige her...:)

Jeg bruger ZoneAlarm som firewall på en TDC BB-forbindelse.
Det fungerer fint, begge dele, men jeg er forundret over alle de forsøg
på access hver dag. (50-60 stk daglig)

ZA afviser som den skal, men hvad er det?

Nu har jeg lige set den her:

<snip>

The firewall has blocked Internet access to your computer (NetBIOS Name)
from 62.49.98.37 (NetBIOS Name).

Time: 16-08-01 16:03:12

</snip>

Ved søgning på RIPE finder man et eller andet engelsk foretagende denne
gang, men der har været andre fra Rusland, Spanien m.v. + selvfølgelig
en del fra TDC...:?
Forøvrigt plejer der at stå (HTTP) i parentes og ikke (NetBIOS Name)

Er det harmløst eller hur??

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : SirWheels©

Dato : 17-08-01 09:09

[SNIP - En masse om ZoneAlarm
> Er det harmløst eller hur??
De fleste probes sendt til din computer skal du nok betegne som harmløse.
Som du surfer rundt på nettet connecter din pc jo til en masse servere, og
hvis din browser ikke opfører sig ordentlig glemmer den måske at sende et
terminate-signal til serveren om at den ik skal bruge den mere, derfor tror
serveren stadig du er connected og prøver derved at holde kontakten ved
lige, ligesom mennesker nogle gange prøver på at gøre

En anden ting... RTFM, der står en masse gode ting du bør vide.

--
Regards/Hilsen
SirWheels© - http://fly.to/SirWheels