TYPISK!!
Fra : Jacob Olsen

Dato : 17-08-01 08:53

Fedt at have købt en 1.4 AMD til 1765 kroner og dagen efter koster den
1305...
Sådan noget kan drive mig til................ ARGHHH

Fra : Mikael Jensen

Dato : 17-08-01 09:02

Du har min dybeste sympati :-/

Men husk at vær glad på andres vejene (ved godt det er svært).

--
Vil du betale 2000 mere for din
nye harddisk??? Nej, vel...

Fra : Bent Pedersen

Dato : 17-08-01 09:22

In article <3b7ccdc5$0$42424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Jacob Olsen
says...

>Fedt at have købt en 1.4 AMD til 1765 kroner og dagen efter koster den
>1305...
>Sådan noget kan drive mig til................ ARGHHH

Ja, det var da træls. Hvis du har købt den over nettet, så husk at du har samme
fortrydelsesret som ved andet postordre-køb: 8 dage. Check betingelserne for
returnering på butikkens hjemmeside for at se om det var en mulighed.

/Bent

Fra : Pjn

Dato : 17-08-01 10:23

Hej

Det er altså 14 dage....

Pjn

Fra : Mikael Jensen

Dato : 17-08-01 10:22

Hvad er der egentlig sket med priserne???

Fra : Wizeguy

Dato : 17-08-01 10:52

AMD planlægger måske at give Intel det endelige dødsstød? Spøg til de, jeg
tror at AMD prøver at komme Intel snarlige prissænkning på Pentium 4 i
forkøbet. Deusden varer der heller ikke længe før de nye Palomino (Athlon 4)
kommer på gaden, så hvis de stadig vil sælge de "gamle" Athlons skal der
være en markant prisforskel. Jeg gætter på, at de nye Palomino Athlons
kommer til at ligge på 2000-2500 kr.

--
Best regards,
Anders Albrechtsen, AKA Wizeguy

Fra : Mikael Jensen

Dato : 17-08-01 11:11

Ehh, er Palomino ikke T-Bird MP??? Den er kommet på marked....

Jeg syntes bare at man plejer er bliver "advaret" før det sker _så_ radikale
prisændringer, den er jo faldet over 25% bare sådan uden videre.

Er der nogen der har noget konkret (URL) om præcis hvad der er sket er jeg
meget interesseret (news:9lfvab$qgl$1@sunsite.dk)

Fra : Wizeguy

Dato : 17-08-01 12:43

> Ehh, er Palomino ikke T-Bird MP??? Den er kommet på marked....

Nej ikke helt. Athlon MP er kun beregnet til dual-processor systemer. Vi
venter stadig på Palomino Athlons til almindelige single-processor systemer.

> Jeg syntes bare at man plejer er bliver "advaret" før det sker _så_
radikale
> prisændringer, den er jo faldet over 25% bare sådan uden videre.

Det ville da være dumt at varsle prisfald på en bestem dato lang tid i
forvejen! Så venter folk jo med at købe til prisfaldet er trådt i kraft, og
så taber man jo penge.

Fra : Mikael Jensen

Dato : 17-08-01 13:19

> Det ville da være dumt at varsle prisfald på en bestem dato lang tid i
> forvejen! Så venter folk jo med at købe til prisfaldet er trådt i kraft,
og
> så taber man jo penge
Det gør Intel sq da :) Der plejer da også at komme en pressemeddelelse om at
"Nu har vi sænket priserne, bla bla bla. Fordi bla bla bla". Jeg abonnere på
4 online IT aviser, og ingen har så meget som kommenteret det...

Jeg har til gengæld fundet det her http://www.theinquirer.net/16080102.htm
115$ for en 1.4G :) det er under tusind i DKr

Fra : Wizeguy

Dato : 17-08-01 16:34

Mikael Jensen" <mje@doms.dk> wrote in message
news:9lj1ub$4pq$1@sunsite.dk...> > Det ville da være dumt at varsle prisfald
> [...]

> Jeg har til gengæld fundet det her http://www.theinquirer.net/16080102.htm
> 115$ for en 1.4G :) det er under tusind i DKr

Jamen denne pressemeddelelse er jo først kommet _efter_ prissænkningen!! Og
bemærk dit eget ordvalg: "Nu _har_ vi sænket priserne"!! Jeg har aldrig
oplevet at producenterne varsler prissænkninger på en bestemt dato flere
uger i forvejen. Lad mig skære det ud i pap: har du nogensinde set en
pressemeddelelse a la: "Vi kan nu med glæde meddele, at vi sænkerne priserne
præcis kl. xx.xx den xx xx år 20xx" ?? Hvad tror du der vil ske, hvis de
gjrode det? Salget ville naturligvis falde drastisk, indtil prissænkningen
trådte i kraft. Hvis Intel virkelig har gjort det, så er det sgu' slået helt
klik for dem Prissænkninger varsles mere upræcist (aldrig officielt!!),
altså i retning af "i den nærmeste fremtid forventes prisfald på bla bla",
eller først efter de er trådt i kraft.

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 18-08-01 02:53

Underligt er det da, men ikke desto mindre kan du selv læse denne artikel om
Intel's "officielle varsling" af prisjusteringen som skal træde i kraft i
slutningen af denne månede under overskriften:
"Intel confirms price drop
And it came to pass... "
http://www.theinquirer.net/
I øvrigt er Intel/Microsoft sammenlignet med AMD mere åbenmundet, noget som
gennem det seneste års tid er taget kraftigt til. Måske er dette strategien
og midlet Intel har taget i brug for at tilbageerobre en del at
markedstærræn de har tabt til AMD. Den netop iværksatte kampagne skulle med
høj sandsynlighed herved skabe opmærksomhed omkring sig selv. Eller sagt på
en anden måde: REKLAME. Og det er lige hvad Intel-folkene har brug for siden
lanceringen af AMD's Athlon+Duronprocessorer
Mvh
Zulfqar

Fra : Wizeguy

Dato : 17-08-01 10:49

Hvis det kan være nogen trøst for dig, så betalte jeg 2400 kr. for min 1.333
GHz Athlon

Fra : Malte Øhlers

Dato : 17-08-01 16:53

> Hvis det kan være nogen trøst for dig, så betalte jeg 2400 kr. for min
1.333
> GHz Athlon

Ja og jeg betalte 2000kr for min T-Bird Slot A 700Mhz =oD

Malte P. Øhlers
Tlf.: +045 22121101
E-Mail: malte@pc.dk

My System Configuration:
http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=8111

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 18-08-01 11:41

On Fri, 17 Aug 2001 17:53:15 +0200, "Malte Øhlers" <malte@pc.dk> wrote:

>Ja og jeg betalte 2000kr for min T-Bird Slot A 700Mhz =oD

Og jeg betalte det samme + et ubrugeligt motherboard (hvis jeg skal
opgradere, det virker perfekt) for en Slot A 650MHz Athlon. (ikke tb)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/