AHA-2940
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 17-08-01 08:26

Hejsa
Jeg har en Adaptec AHA-2940 SCSI controller
På den sidder en Yamaha 4/2/6 brænder.
Når jeg starter puteren finder den brænderen, men efter det skriver den:
'Int 13h device not found
BIOS not installed'

Jeg har så hentet en BIOS til den fra adaptec's HP, men jeg kan ikke helt
finde nogen måde at flashe den på...

Nogen der ved hvordan?

MVH

THomas

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 17-08-01 08:31

Forresten skriver den at den har BIOS ver. 1.21 inde...
MVH

THomas

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 18-08-01 11:15

Controlleren har en BIOS, har du termineret dit drev ?
Hvilken ID har din Controller og dit drev ?

Tryk ctrl-a så snart computeren er ved at undersøge dit
SCSI kort.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 18-08-01 12:01

Til Thomas :
Dit første indlæg er desværre forsvundet fra sunsite, men her comes :

Det er helt normalt, at det ikke installeres bios på et cd-rom drev,
da du normalt ikke booter herfra.
Finder den drevet, er alt ok.
Og din bios er svjh den nyeste til den udgave, der ikke har
automatisk terminering.
Og det ligger i en Eprom, der skal brændes med en ekstern Eprom
brænder.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 19-08-01 16:34

> [...]
> automatisk terminering.
> Og det ligger i en Eprom, der skal brændes med en ekstern Eprom

Hejsa

Jeg kan fortælle at det kører ok nu. Fik rodet lidt rundt med kabler og
terminering og nu kører det.

MVH

THomas