Nyt system virker ikke :-(
Fra : Jens Olsen

Dato : 17-08-01 07:26

Hej NG.
Nu har jeg VIRKELIG brug for hjælp.

Jeg har købt følgende:
Aopen HX08 ATX (300W)
Athlon Tbird 1400MHz
512MB PC 133 PQI m. 10 års garanti
Asus A7V133
Ibm 60GXP 40GB

Systemet blev samlet og der blev installeret win2000DK.

Derefter blev der installeret Probe fra Asus.
Jeg var inde i BIOSén, slog "halt on all error" til , tror jeg nok.

Derefter vil systemet IKKE starte op. Når jeg trykker på power-knappen
starter den, men efter 3-5 sek. lukker den med et stort beep.
Jeg kan IKKE komme ind i BIOSen igen.
Jeg har prøvet andre RAM.
Back-up batt har været ude i 2 timer.'
lodde-punkterne der skal kortsluttes for at resette BIOSén har jeg
kortsluttet mange gange.
Alt har været skilt og samlet igen.

Er mit nye bundkort stået af ?????,
Var det et tilfælde at den "døde" efter jeg var inde i BIOSén
eller ?????

Please help me, jeg er snart desperat

Fra : JYK

Dato : 17-08-01 12:44

Se i manualen, hvad bippet betyder.

Check alle indstikskort og ram-blokke om de sidder ordentligt.

Fjern batteriet på dit bundkort og vent en 5 min. med at sætte det i igen.

Prøv så at boote op!

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Jens Olsen

Dato : 17-08-01 12:46

"JYK" <jyk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Se i manualen, hvad bippet betyder.

Det bip den giver står ikke i manualen.

> Check alle indstikskort og ram-blokke om de sidder ordentligt.

Er gjort, og der er prøver med andre ram.

> Fjern batteriet på dit bundkort og vent en 5 min. med at sætte det i igen.

Er gjort, og jeg ventede i 2 timer.

> Prøv så at boote op!

Samme problem

Fra : DWM

Dato : 17-08-01 13:17

Prøv at se om du kan finde noget her:
http://acqunet.com/computers/components/boards/bios/errors/errors.html
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-08-01 21:57

<---------->
lodde-punkterne der skal kortsluttes for at resette BIOSén har jeg
kortsluttet mange gange.
<----------->

det er ikke nok at kortslutte lode punkterne for en kort bemærkning, de skal
kortsluttes i ca. 5 sek. har du prøvet det ?

Fra : Martin Jensen, Aalbo~

Dato : 17-08-01 23:30

> Var det et tilfælde at den "døde" efter jeg var inde i BIOSén

Hold 'Insert' inde mens du tænder den.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 18-08-01 01:11

"Martin Jensen, Aalborg" <extremech@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hold 'Insert' inde mens du tænder den.
>
> /Martin

Nej det er "Delete"-knappen man skal holde nede hvis man skal ind i
bios'en på Asus A7V133 (jeg har det samme kort)!

Martin (en anden Martin) :)

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-08-01 13:27

On Sat, 18 Aug 2001 02:11:16 +0200, "Martin" <nogen@nogen.notvalid>
wrote:

>"Martin Jensen, Aalborg" <extremech@os.dk> skrev i en meddelelse

>Nej det er "Delete"-knappen man skal holde nede hvis man skal ind i
>bios'en på Asus A7V133 (jeg har det samme kort)!
Ja men insert gør at den springer visse post ting over så man kan
komme ind i bios selv om der er problemer.

Fra : Martin

Dato : 18-08-01 15:06

"Martin Schultz" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Ja men insert gør at den springer visse post ting over så man kan
> komme ind i bios selv om der er problemer.

Jeg har lige prøvet at se hvad der sker hvis man holder insert nede:

PC-speakeren hyler pga. "tastatur-fejl" og computeren booter normalt....

*Martin