Walkie Talkie
Fra : PHK

Dato : 16-08-01 12:20

Jeg overvejer at købe en walkie talkie lignende genstand.

Spørgsmålet er om jeg skal forlade mig på det gode gamle 27MHz eller om jeg
skal prøve kræfter med de ny mindre på 466MHz. Eller der findes måske noget
som er endnu bedre?

Skal bruges på turen sydpå imellem 2 biler samt på campingpladsen af
børnene.

--
_
|_|

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 17-08-01 06:09

Jeg har set at man kan få 466Mhz radioer, i en rimelig fin størelse, så jeg
ville klart vælge dem frem for en 27Mhz hånd Walkie.

Prisen på 466Mhz skulle vel være til at klare.

Hygsom
Leo

Fra : Lasse Trudslev

Dato : 17-08-01 09:31

Hej,

Jeg har lige haft sådan nogle PMR 466MHz (Cobra MT 110-2) radioer med på
bil ferie, og det skal lige siges at det var meget skuffende oplevelse - der
opstod allerede problemer med at holde kontakt, når bilerne kørte mere end
en lille ½ km afstand af hinanden, og i friluft linie rækkede de max. 2000
m!

Så ingen tvivl om hvad jeg vil tage med og benytte mig af fremover, helt
klart en 27MHz radio - hvilke børnene også vil må mest glæde af !!!

Med venlig hilsen
Lasse Trudslev
www.alfa-lima.dk

Fra : PHK

Dato : 17-08-01 16:22

"Lasse Trudslev" <trudslev@NOSPAMhome.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> en lille ½ km afstand af hinanden, og i friluft linie rækkede de max. 2000

Nej, det lader til at den gode gamle Walkie er at foretrække - trods dens
bagdele (støj og størrelse)

> Så ingen tvivl om hvad jeg vil tage med og benytte mig af fremover, helt
> klart en 27MHz radio - hvilke børnene også vil må mest glæde af !!!

Nemmerlig.

Men prøv at søge på google på MT110-2, så finder du mange gode sider at
læse.

Har jeg fundet ud af :)

--
_
|_|

Fra : Henrik Høgh

Dato : 17-08-01 19:29

Hej PHK

For et par år siden var vi et par biler der fulgtes ad til Gardasøen.
Vi købte et sæt hver. Alm 27 Mhz, det virkede fint, selvom vi havde flere km
afstand. Ligeledes kunne vi på vej snakke med DK lastbilchauffører om
kødannelser. Det sparede os for en 25 km kø ved Leipzig på hjemturen. Vi kom
ind i køen, og snakkede med en trucker nogle km længere inde i køen og en
den modsatte vej. de anbefalede en U vej, og vi kørte uden om hele køen på
30 min.

Brug du trygt den "gamle" slags, den virker.

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh
Støt dk.fritid.camping