fuck jer
Fra : Lucky

Dato : 16-08-01 22:10

hvorfor må jeg ikke have katte på min måde???
at min kat er væk og muligvis død gør ikke at i allesammen behøver at være
en flok bitches.
jeg elsker mine dyr. accepter det eller lad være med at kommentere det.

det er bare for utroligt at alle andre må stille spørgsmål, men fordi jeg
siger sandheden om at jeg ikke har ret mange penge, jeg lever af en SU, så
skal jeg absolut forbydes at have dyr.

uh uh du overholder ikke dyreværnsloven, din kat render frit omkring og får
killinger.

Jeg har herinde fra læst at en kat skal i løbetid før hun kan steriliseres.
Emma havde ikke været i løbetid før hun forsvandt.
og ja jeg er gal i skralden lige nu, det kan ikke passe at bare fordi i alle
er ældre end mig og selv mener i ved alt at jeg ikke må have erfaringer der
går i modsat retning.

hvis man passer en kat som I siger den sakl bliver den jo alligevel gammel
og dør.
jeg tror jeg dropper flere katte. I mener jo ikke jeg kan passe et dyr, men
jeg spørger jer lige hvorfor er det så at alle mine dyr er døde eller
forsvundet når andre har skullet tage sig af dem fordi jeg som lille var hos
min mor eller nu senere har skulle på besøg hjemme og kommer hjem til et
dødt eller forsvundet dyr efter kun en halv dag fx.

lige nu sidder jeg endda og tuder over emma.

jeg kanjo ikke få andre erfaringer end dem livet har givet mig.
hvorfor skal jeg søge efter en kat der efter al sandsynlighed er død i
forige uge da jeg ikke var hjemme???

Bente

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-08-01 22:25

Hej Lucky

Jeg havde indtryk af, at Emma stadig levede, og at du vidste hvor den var,
derfor forstod jeg ikke, hvorfor du ikke havde fanget den ind.

Det med at en kat skal være kønsmoden før kastration (både hunner og hanner
kastreres) må du have misforstået, det er ikke nødvendigt.

Vi var ikke efter dig fordi du er på SU, men fordi det virkede, som om du
slet ikke savnede Emma.

Da jeg nu kan se, vi har taget fejl, vil jeg da undskylde, at jeg også blev
lidt skarp. For øvrigt har du da fået svar på nogle af dine spørgsmål.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 16-08-01 22:36

TAK, TAK, TAK for at du dropper tanken om flere katte, det tror jeg der er
flere herinde, der er glade for.
Vi er sikkert også flere, der sørger over Emma og hendes triste skæbne. Ikke
alle katte er desværre så heldige, at havne i et godt hjem, hvor man tager
ansvar for dem. Emma trak en nitte, man kan kun håbe for hende, at hun
bliver indfanget af en person, der vil give hende et rigtigt hjem!

Eva

Vil du mig noget fremover, så vær så venlig at skrive det her og send ikke
private mails, især ikke med det sprog, du benytter dig af!

Fra : Nina

Dato : 16-08-01 22:35

"hvis man passer en kat som I siger den sakl bliver den jo alligevel gammel
og dør."

Ja, hvad hvordan havde du ellers forestillet dig det optimale katte-liv
skulle være?
Der kommer altså ikke en undskyldning herfra. Skulle du føle trang til at
give en, må det være til katten i skoven, ved vejen eller den kommende

Hilsen Nina (der ikke svarer flere indlæg fra dig før du viser en smule
ansvarsfølelse, for det trænger alligevel ikke ind)

Til din overskrift kan jeg kun sige: Tak og i lige måde.. og læs netetikken.

Fra : Birgitte

Dato : 16-08-01 22:50

Helt ærlig Bente...
Læs lige dine linier igennem endnu engang, og fortæl så at du ikke trænger
til krisehjælp
Birgitte

> [...]
>
> jeg kanjo ikke få andre erfaringer end dem livet har givet mig.
> hvorfor skal jeg søge efter en kat der efter al sandsynlighed er død i

---

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-08-01 22:48

d. 16/08/01 23:10 skrev Lucky på Tojdyr@mail.tele.dk i artiklen
9lhcqc$7oq$1@sunsite.dk:

> det er bare for utroligt at alle andre må stille spørgsmål, men fordi jeg
> siger sandheden om at jeg ikke har ret mange penge, jeg lever af en SU, så
> skal jeg absolut forbydes at have dyr.

Kære ven

Det der stilles spørgsmålstegn ved er jo ikke din økonomi eller din alder.
Der er adskillige her der i tidens løb har fortalt at de er på SU - men de
har valgt / haft mulighed for at fordele deres finanser så katten har fået
kvalitetsfoder og dyrlægehjælp når det var nødvendigt.
Desuden har flere nævnt at det _ikke_ er dyrere at fodre med godt foder,
tvært om, hvis du ser på udgifterne på månedsbasis. Du sparer også
dyrlægeregninger på langt sigt (også nævnt).
Det folk rejser børster over er dels at du spørger, men åbenbart ikke lytter
efter svarene (f.eks. det med foderet) - og nok især at det ikke lyder som
om du egentlig er særlig interesseret i at prøve at finde ud af, hvad der er
sket med din kat og om du kan hjælpe den. Jeg ville f.eks. ikke kunne leve
med ikke at vide om katten nu _var_ den der var kørt over - eller om den
stadig løb forvildet rundt.

> [...]
>

> Jeg har herinde fra læst at en kat skal i løbetid før hun kan steriliseres.
> Emma havde ikke været i løbetid før hun forsvandt.

Det passer ikke, men der er visse dyrlæger, der stadig hævder det.

> og ja jeg er gal i skralden lige nu, det kan ikke passe at bare fordi i alle
> er ældre end mig og selv mener i ved alt at jeg ikke må have erfaringer der
> går i modsat retning.

HM - hvor ved du egentlig fra, hvor gamle folk er? Jeg er nysgerrig, for jeg
ved det ikke. Ved vores "Københavnertræf" har der været folk af "alle aldre"
og der er jo så mange flere på N.G'en.

> hvis man passer en kat som I siger den sakl bliver den jo alligevel gammel
> og dør.

Så - nu har du tabt mig. Mener du, at fordi nogen - dyr eller menneske -
bliver gammelt og dør på et tidspunkt, er det ligegyldigt hvordan de har det
/ bliver behandlet i løbet af livet???

> [...]
> dødt eller forsvundet dyr efter kun en halv dag fx.
>
> lige nu sidder jeg endda og tuder over emma.

Det forstår jeg godt - men jeg forstår ikke hvordan du kunne lade være med
at få vished om at det _var_ hende der var død...

> jeg kanjo ikke få andre erfaringer end dem livet har givet mig.
> hvorfor skal jeg søge efter en kat der efter al sandsynlighed er død i
> forige uge da jeg ikke var hjemme???

Efter al sandsynlighed - der var den igen. Hvorfor søgte du ikke vished, når
du har haft muligheden. Hvad nu, hvis det ikke var hende?
Om erfaringer - jo man kan godt få andre end dem livet har givet én - man
kan lytte til andres....
--
Mange hilsner fra Ann R

Fra : Birgitte

Dato : 16-08-01 22:53

Bente det er disse linier specielt...

"ang. foder og dyrlæge kan jeg sige at foder skal de have men det gør ikke
mig noget hvis de kan nøjes med brugsens det billige (varer meget længe når
katten får mus til mellemmad) og dyrlæge det tager jeg mig råd til når det
er nødvendigt."

"jeg er vokset op på landet og derfor er jeg nok mindre pulret for mine dyr
end mange af jer herinde, så det er kun hvis mis virkelig viser mig det er
skidt til at den kommer afsted.
synes også det er synd at sende den derned i tide og utide."

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-08-01 00:48

> jeg tror jeg dropper flere katte.

Det glæder mig at læse .. for kattenes skyld .. det du bliver
bebrejdet er ikke din alder, ikke din lave indtægt osv osv .. det du
bebrejdes er manglende ansvarlighed overfor det/de liv du tager i din
varetægt .. og denne ansvarlighed kniber det mig at få øje på når du
ikke, mens du vidste hvor Emma holdt til, satte himmel og jord i
bevægelse for at få hende indfanget og hjem ... og bruger energi på nu
at finde ud af om det er hende der er død .. du vælger den letteste
løsning bare at anskaffe en ny killing og så kan hjulet køre videre ..
for du får jo bare en ny kat .. hvis den gamle bliver væk ...

Bl.a når det drejer sig om personer med manglende ansvar ville en del
katte blive sparet for en kummerlig og trist tilværelse hvis prisen på
en killing lå på f.eks 1000 kr . Det er nemlig i reglen sådan at vil
man have et dyr .. og er parat til at vise ansvarlighed overfor dyret
.. .ja så skal man altså nok få råd til at anskaffe dyret og sørge for
at dens krav på ordenlig pleje, dyrlæge osv. også bliver varetaget.

Jeg har selv været på SU haft en hjemmeboende søn i mens samt 2 katte
og 2 hunde .. og det kunne faktisk lade sig gøre at både min søn og
dyrene fik kvalitetsfoder .. og det var billigere både i drift i
hverdagen og ikke mindst i længen for der er altså en sandhed i at det
du giver ud på kvalitetsfoder sparer du i dyrlægeregninger.

MVH Ami ...

Fra : Per Torup

Dato : 17-08-01 06:09

> hvorfor må jeg ikke have katte på min måde???

Væn dig til at sådan svares der ofte her i gruppen:)))) Fra folk som selv
er dybt uansvarlige, skifer katte ud i tide og utide og dækker sig ind under
at de er opdrætter. Folk som har stuvet masser af katte ind i deres hjem
osv....

Er der nogle som ikke har samme mening som nogle af de personer i NG'en så
får man godt nok på puklen, der er ligesom de GODE og de uvidne...jeg har
været væk en måneds tid fordi jeg fik NOK, men så kikke jeg lige på
dette...jeg fatter ikke der ikke er mere tolerance.

Hvis man vil hjælpe folk som spørger om hjælp, så kunne man svare på en
sober måde, på den måde kan man ofte få folk til at se på det de gør på en
anden måde og måske få rettet op på sine fejl. ALLE begår fejl og gør noget
ufornuftigt ALLE...det ville være bedre end bare at slaske en våd klud i
hovedet på folk "få en tøjkat" osv....det er sku for nemt og dumt....på den
måde er i ikke med til at livet for katte bliver bedre....NEJ tværdigmod....

Nu vil jeg igen forlade denne NG da intet er forandret, jeg gider ikke den
selektive moral som hersker her..

Per

Fra : Trine

Dato : 17-08-01 13:21

hhmm havde du ikke skrevet at du ville forlade denne gruppe??

Mvh
Trine

Fra : Per Torup

Dato : 17-08-01 19:46

"Trine" <ta@dli.dk> skrev i en meddelelse
> hhmm havde du ikke skrevet at du ville forlade denne gruppe??

Okay så i troede det var sikkert at "kaste med lort" efter mig:)))) Nu var
HAN jo væk....endnu mere ynkeligt end jeg troede..

Jeg har vel lov til at se om nogle svare på mit indlæg, det kunne jo
tænkes:))) og minsanten om ikke der er ...uhhhhh:)

Per

Fra : Heidi Høegh

Dato : 17-08-01 08:15

Lucky <Tojdyr@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9lhcqc$7oq$1@sunsite.dk...
> det er bare for utroligt at alle andre må stille spørgsmål, men fordi jeg
> siger sandheden om at jeg ikke har ret mange penge, jeg lever af en SU, så
> skal jeg absolut forbydes at have dyr.

Du må gerne stille spørgsmål, jeg er fuldstændig ligeglad med hvor mange
penge du har, og nej du skal ikke forbydes at have dyr. Men kan du ikke selv
se det absurde i at du i forvejen har en kat, som du ikke har forsøgt at
fange, løbende rundt i en skov. Hvis det havde været min kat havde jeg ledt
og ledt, hentet en fælde, efterlyst den, ja gjort alt hvad jeg kunne for at
få den hjem igen, men efter hvad jeg har forstået har du ikke gjort noget,
og det syntes jeg ansvarsløst.

Heidi Høegh