Clrscr
Fra : larsvv

Dato : 16-08-01 22:22

Jeg er lige begyndt på at lære C++.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg anvender clrscr.
Der er Borlands C++, jeg anvender.

Lars

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 16-08-01 22:40

"larsvv" <larsvv@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg er lige begyndt på at lære C++.
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg anvender clrscr.
> Der er Borlands C++, jeg anvender.

Jeg postede engang selv samme spørgsmål i gruppen.

Cls er ikke en del af Standard C++, fordi dit output i princippet kan havne
hvor som helst fx i en fil eller på en printer.

Du må derfor ty til andre biblioteker, men det vil jeg fraråde indtil du har
lært det grundlæggende for der er rigeligt.

med venlig hilsen jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-08-01 06:30

larsvv skrev:

>Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg anvender clrscr.
>Der er Borlands C++, jeg anvender.

Jeg kender ikke Borlands C++.

I C (DJGPP-versionen) kan jeg inkludere conio.h. Det er et
standardbibliotek, men det har ikke altid samme indhold på
forskellige systemer, og rutinerne er ikke altid portable. I den
kan jeg finde clrscr() som sletter skærmen.

Uden den mulighed ville jeg benytte system("Cls"); som virker
fint på et Windowssystem. På et andet system skal der bare stå
den aktuelle systemkommando til at rense skærmen.

--
Bertel

Fra : Kent Friis

Dato : 17-08-01 23:37

Den Fri, 17 Aug 2001 07:30:26 +0200 skrev Bertel Lund Hansen:

>Jeg kender ikke Borlands C++.
>
>I C (DJGPP-versionen) kan jeg inkludere conio.h. Det er et
>standardbibliotek,

conio.h er et standardbibliotek? Det er vist ikke helt korrekt.

kfr:c$ make test
cc -g -o test test.c -Wall
test.c:1: conio.h: No such file or directory
make: *** [test] Error 1

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Railroad
Tycoon II and Unreal Tournament run side by side