Clubblahblah nummerflyt
Fra : Hansen

Dato : 16-08-01 18:48

Hej,
Er der nogle af jer, der har problemer med at få flyttet et mobilnummer (60
6X XX XX) fra Clubblahblah til et andet teleselskab?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-08-01 18:51

Hansen skrev:

>Er der nogle af jer, der har problemer med at få flyttet et mobilnummer (60
>6X XX XX) fra Clubblahblah til et andet teleselskab?

Jeg tror ikke du skal gøre det anderledes end ved de andre selskaber.

Kontakt det selskab du ønsker at flytte til, de gør størstedelen af
arbejdet for dig.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Hansen

Dato : 16-08-01 19:52

Problemet er, at Clubblahblah hævder, at de ikke har en aftale med det
selskab, som jeg vil flytte nummeret til -> Clubblahblah vil ikke give en
tidshorisont på, hvornår de vil frigive nummeret. Jeg har modtaget et nyt
SIM-kort fra det nye selskab, som jeg derfor ikke ved, hvornår jeg kan
bruge...

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-08-01 21:24

"Hansen" <anonym@anonym.nu> wrote in message
> Problemet er, at Clubblahblah hævder, at de ikke har en aftale med det
> selskab, som jeg vil flytte nummeret til

Hvilket selskab måtte det være?

Vær sød at skrive under det du kommenterer

Hygge

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-08-01 22:42

Hej

"Hansen" <anonym@anonym.nu> wrote:

>Problemet er, at Clubblahblah hævder, at de ikke har en aftale med det
>selskab, som jeg vil flytte nummeret til ->

De er i henhold til loven om nummerportabilitet forpligtet til at afgive
nummeret, uanset om de vil eller ej, så bare gå til dem !

Omvendt er selskaberne ikke forpligtet til at modtage numre fra andre
operatører, men, det vil jo typisk betyde en ny kunde, så det er nok
ikke det store problem.

Du kan læse lovteksten .m.m på Telestyrelsens hjemmeside. www.tst.dk

--
M.v.h. Ole®

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-08-01 23:53

Hansen skrev:

>Problemet er, at Clubblahblah hævder, at de ikke har en aftale med det
>selskab, som jeg vil flytte nummeret til

Pladder - det skal de ikke have.
Du kan flytte dit nummer hvorhen du vil, bare det selskab du vil
flytte TIL vil have dig som kunde. Jeg ved ikke om man hæfter sig ½ år
ved Clubpladder, så kan du selvfølgelig ikke flytte førend denne
periode er gået.

>-> Clubblahblah vil ikke give en
>tidshorisont på, hvornår de vil frigive nummeret.

Det SKAL de efter max. ½ år, og dette kun hvis du har fået det oplyst.

>Jeg har modtaget et nyt
>SIM-kort fra det nye selskab, som jeg derfor ikke ved, hvornår jeg kan
>bruge...

Hmm, telefonnummeret ligger i SIM-kortet, så du har vist fået et nyt
nummer hos den nye operatør. De skal lave et SIM-kort med det nummer
du ønsker - altså det du nu har hos Clubpladder.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : jan steen sørensen

Dato : 17-08-01 09:59

>Hmm, telefonnummeret ligger i SIM-kortet, så du har vist fået et nyt
>nummer hos den nye operatør. De skal lave et SIM-kort med det nummer
>du ønsker - altså det du nu har hos Clubpladder.

NIX, dog har visse SIM-kort fået tildelt et telefonnummer (taletidskort,
visse nummerserier (læs: skod-numre) på nummerfaste SIM-kort etc.) dette for
at lette ekspeditionen i butikken, og for ikke at belaste teleselskabernes
"kundecentre".

Telefon-nummeret bliver tildelt dit SIM-kort af din operatør, SIM-kortet har
et unikt ICC-nummer som tilhører den enkelte operatør, der kan tildeles et
hvilket som helst telefonnummer til SIM-kortet, blot din operatør vil være
med til det.

Jan

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-08-01 12:59

jan steen sørensen skrev:

> [...]
>hvilket som helst telefonnummer til SIM-kortet, blot din operatør vil være

Du har ret, det havde jeg glemt...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk
Gratis telefoni og internetadgang hele oktober måned!
www.fergusons.dk/link/oktober/

Fra : Hansen

Dato : 17-08-01 14:26

> [...]
> flytte TIL vil have dig som kunde. Jeg ved ikke om man hæfter sig ½ år
> ved Clubpladder, så kan du selvfølgelig ikke flytte førend denne

Det ved jeg godt. Jeg har læst loven og bekendtgørelsen på området.

I følge aftalevilkårerne er der tale om et pre-paid kort, så der er ingen
bindingsperiode.

> Det SKAL de efter max. ½ år, og dette kun hvis du har fået det oplyst.

Det har de fået oplyst - det nye selskab har oprettet nummet som en
"reservation" i deres system og sendt mig et nyt SIM-kort den 31. juli.

Clubblahblahs kunderservice siger, at det pga. "nogle tekniske ting endnu
ikke er muligt at flytte nummeret"... Desuden hævdede de, at Telestyrelsen
er orienteret om situationen vedr. deres "tekniske problemer". Det kunne jeg
dog ikke få bekræftet, da jeg ringede til Telestyrelsen. Jeg ringer til dem
igen mandag.

Det eneste Clubblahblah behøver, er jo blot at lukke kortet ned, så det nye
teleselskab kan aktivere nummeret på mit nye SIM-kort. Det nye selskab vil
ganske sikkert orientere OCH om, at opkaldene skal routes til dem. Teknisk
har jeg svært ved at se, at der skulle være et problem, men jeg stoler
selvfølgelig på Clubblahblahs kundeservice, når de siger, at de ikke vil
"holde på nummeret".

Fra : Fischer

Dato : 17-08-01 05:26

> [...]
> tidshorisont på, hvornår de vil frigive nummeret. Jeg har modtaget et nyt
> SIM-kort fra det nye selskab, som jeg derfor ikke ved, hvornår jeg kan

I mine øjne er "klubben" på næsten alle områder et useriøst selskab. Derfor
vil de sikkert bruge alle ufine tricks for at holde på kunderne.

*Fischer

Fra : Hansen

Dato : 16-08-01 19:53

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-08-01 12:33

Havde Clubblahblah i ca. 1 måned...
Har nu skiftet til Orange ved hjælp af nummerportabilitet..

Ingen problemer

Morten

Fra : Hansen

Dato : 22-08-01 18:43

Har du taget Orangekortet i brug? Kan du modtage opkald på det?