450 kr. i konveterinsgebyr eller ej???!?!?~
Fra : Søren Løbner

Dato : 16-08-01 17:54

Hejsa !

Nu har jeg set nogle gange herinde på NG'en postings omhandlende det, at man
ikke skal betale de 450 kr. det koster at konvertere fra ISDN til Analog,
når man bestiller ADSL, hvis man vel at mærke har fået oprettet sin ISDN
inden 1/6 2000 (ca.)

Da jeg så modtog min ordrebekræftelse fra TDC, står der sørme
"Konvertering: 1 tele abonnement 450kr"

Da jeg så ringer ind til TDC og spørger (efter at være blevet stillet om ca.
3 gange og "hørt musik" ca. 20 min) siger de at det har der aldrig været
noget om, ikke engang som et kampagne tilbud!

Nu vil jeg gerne høre nogle kvalificerede bud på hvorfor der er delte
meninger om dette emne.

Kunne det tænkes at TDC bare ville have lidt ekstra håndøre???

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 16-08-01 18:31

On Thu, 16 Aug 2001 18:53:30 +0200, "Søren Løbner" <soren@lobner.dk>
wrote:

>Kunne det tænkes at TDC bare ville have lidt ekstra håndøre???

Det kunne sagtens tænkes

Computerworld har beskrevet sagen grundigt.

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=7690

vh
lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-08-01 18:47

Søren Løbner skrev:

> [...]
>når man bestiller ADSL, hvis man vel at mærke har fået oprettet sin ISDN

Jeg blev opkrævet 450,- i første omgang, og efter lidt kamp blev de
krediteret min næste faktura.

>Da jeg så ringer ind til TDC og spørger (efter at være blevet stillet om ca.
>3 gange og "hørt musik" ca. 20 min) siger de at det har der aldrig været
>noget om, ikke engang som et kampagne tilbud!

Det har ikke noget med noget tilbud at gøre. TDC havde ikke skrevet
gebyret i deres prisliste før 1/6/2000 (eller hvornår det nu var),
derfor kunne de ikke opkræve beløbet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Jette & Leif

Dato : 16-08-01 20:09

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> wrote in message
> [...]
> Mailto: soren@lobner.dk
> ---------------------
> Min CaseMod lavet ud af Addtronics smukke kabinet '

Hej Søren

Vi ville også smide isdn ud, nu da vi har fået NE 2 , og der skulle vi også
betale kr 450,- for at nedlæge isdn, men så kom det også frem at vi skulle
hoste op med kr 349,- for og få nyt udstyr til NE 2 , der kan nemlig ikke
bruges det "gamle" ( 3 mdr siden vi fik NE 2 ) udstyr til NE 2, det kan jeg
godt forstå, det ene digital det andet analog, men til de ville have penge
for og bytte udstyr syntes jeg er lige frækt nok, så vi beholdt isdn, da vi
for kr 849,- kan beholde det "gratis" i 5 kvartaler

Leif

Fra : Jan Andersen

Dato : 16-08-01 22:08

"Søren Løbner" wrote:

> [...]
> Mailto: soren@lobner.dk
> ---------------------
> Min CaseMod lavet ud af Addtronics smukke kabinet '

Davs...

Har du fået ISDN efter 1/4 2000, kister det 450.00, ellers er det gratis, du
skal bede om at snakke med deres supervisor, hvis de ikke kan funde ud af det
selv, og tro mig de prøver alt, men det står faktisk i deres manualer

--
Venlig hilsen / With kind regards

Jan Andersen

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 16-08-01 22:34

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> skrev:
> [...]
>når man bestiller ADSL, hvis man vel at mærke har fået oprettet sin ISDN

Inden 1/4-2000. Og ja, det er rigtigt at det er gratis.

Da jeg fik konverteret fornylig havde jeg mentalt forberedt mig på at
skulle ud i en større diskussion. Men det var nok at nævne, at jeg havde
fået ISDN for længe siden:

- Ja, jeg kan se du fik ISDN [engang i 98-99]. Så er der intet gebyr.
- Fint. Sig mig, hvor langt tilbage skal man for at det er gebyrfrit?
- Hvis man fik konverteret til ISDN før 1. april 2000 er det gebyrfrit.

Svaret faldt uden nogen form for tøven.

>Kunne det tænkes at TDC bare ville have lidt ekstra håndøre???

Det er svært at tro andet:

Jeg spurgte nemlig også eksplicit efter om TDC på eget initiativ
undersøgte, om folk havde ret til en gebyrfri konvertering. Det mente
TDC-manden ikke: hvis man ikke selv gjorde opmærksom på, at man havde
ret til gratis konvertering, så kostede det. Havde jeg ikke sagt noget
ville han ihvertfald ikke selv havde undersøgt sagen - og det var da
ærlig snak!

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 16-08-01 23:03

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> wrote Thu, 16 Aug 2001 18:53:30
+0200 :

>Da jeg så modtog min ordrebekræftelse fra TDC, står der sørme
> "Konvertering: 1 tele abonnement 450kr"

Denne grupper omhandler xDSL og ikke telefoni.

Du kan her se en liste ove de danske grupper og deres fundats.
http://www.usenet.dk/grupper.pl

Benyt venligst de rigtige grupper til de rigtige emner, her ville
dk.forbruger nok være det bedste valg for dig.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : *Xray

Dato : 16-08-01 23:42

"Morten Kjaer Nielsen" <spamtrap.fra.04082001@gummiand.dk> skrev i en
meddelelse news:cngont0llnbjo70qhds988gm5p6a5e6q2m@news.worldonline.dk...

> [...]
>
> Benyt venligst de rigtige grupper til de rigtige emner, her ville
> dk.forbruger nok være det bedste valg for dig.

Arh, er det ikke det man kaldet paragrafrytteri. XDSL er jo indblandet da
konverteringen sker med henblik på at få ADSL.

*Xray

Fra : Ole Lønborg

Dato : 17-08-01 05:39

*Xray wrote:

> Arh, er det ikke det man kaldet paragrafrytteri. XDSL er jo indblandet da
> konverteringen sker med henblik på at få ADSL.

Der har Xray altså ret, Morten.

Mange af os med xDSL i dag (eller håbet om at få det) har/har haft ISDN.
Og det er da rimeligt interessant om vi kan slippe for de 450,- i
konvertering.

/Ole Lønborg

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-01 16:11

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev

> Der har Xray altså ret, Morten.

Næ.

> Mange af os med xDSL i dag (eller håbet om at få det) har/har
> haft ISDN. Og det er da rimeligt interessant om vi kan slippe
> for de 450,- i konvertering.

Det har stadigvæk ikke noget med ADSL at gøre.... Gebyret betales for at
konvertere _fra_ ISDN _til_ analog. Om der skal oprettes ADSL er
irrelevant.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : darth_vader

Dato : 18-08-01 09:54

"Rea721" <Svar ikke i mail på indlæg fra nyhedsgrupperne.> skrev i en
meddelelse news:3b7d33d8$0$97119$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> konvertere _fra_ ISDN _til_ analog. Om der skal oprettes ADSL er
> irrelevant.
>
> se DET kalder jeg sgu flueknepperi.......
SP ville jo ikke opstå hvis ikke folk konverterede for at få ADSL - så ville
det nemlig være en afmelding af ISDN - og så kunne de 450,- måske synes
rimelige - men ikke når man nedlægger sin ISDN for at få ADSL - det er der
vist ikke menge der kan se rimeligheden af at betale 450,- for
darth_vader

Fra : Henning Andersen

Dato : 18-08-01 10:41

"darth_vader" <darth_vader@edb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
det er der
> vist ikke menge der kan se rimeligheden af at betale 450,- for

Hej.
Jeg har lige bestilt ADSL og skal ikke give noget for at omlægge
ISDN til analog.
--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Søren Løbner

Dato : 18-08-01 14:02

EJ stop nu det paragrafrytteri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og først og fremmest tak for de gode svar, da jeg sagde til TDC kvinden hvad
det handlede om, og at bad om at snakke med hendes supervisor sagdehun "at
hun lige selv ville høre ham af", og hun kom tilbage med en undskyldning og
sagde at de nu var blevet krediteret.

Og seriøs!!!!!!!!!

MORTEN og REA
Ville jeg have fået så mange go'e svar hvis det havde været i en anden
gruppe, NOT!!!!!!

So Sue Me!!!!! (eller bare Spam-Filter Me, hehehe)

--
Søren Løbner
Mailto: soren@lobner.dk
---------------------.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-01 18:16

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> skrev

> EJ stop nu det paragrafrytteri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er ikke op til dig at afgøre.

De her blev til overs: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Og seriøs!!!!!!!!!

Du blir ikke taget mere seriøst, når du bruger mange udråbs tegn, tvært
imod.

> MORTEN og REA
> Ville jeg have fået så mange go'e svar hvis det havde været i
> en anden gruppe, NOT!!!!!!

Det kan du ikke vide, desuden er det et tåbeligt argument for at poste i
irrelevante grupper.

> So Sue Me!!!!! (eller bare Spam-Filter Me, hehehe)

Er det dit ønske at komme i så mange filtre som muligt? Forklar venligst
den adfærd.

Xfut dk.admin.netikette , fordi DEUIX ikke er beregnet til den slags
debatter.

Fra : Ole Lønborg

Dato : 18-08-01 22:19

Rea721 wrote:

> "Søren Løbner" <soren@lobner.dk> skrev

> Det er ikke op til dig at afgøre.

Næ - det er vel egentlig op til os andre - og indtil videre hører jeg at vi
er mange der faktisk synes at det IKKE er OT.

> De her blev til overs: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> Du blir ikke taget mere seriøst, når du bruger mange udråbs tegn, tvært
> imod.

Jep - Søren har ret. Nogle af jer læser kun med for at kunne slå ned på
tvivlsomme OT's o.a.

!!!!!!!!!!!!! er selvfølgelig et udslag af afmagt. Afmagt over for
selvbestaltede politibetjente der åbenbart ikke har andet at bidrage med
!!!!!!!!!! (klip selv de tiloversblevne ud !!!)

> Det kan du ikke vide, desuden er det et tåbeligt argument for at poste i
> irrelevante grupper.

Faktum er at mange af os der følger med i dk.edb.internet.udbydere.xdsl (som
vel forkortes DEIUX) har fået noget ud af diskussionen, noget vi IKKE havde
fået hvis den var blevet ført i en anden gruppe.

> Xfut dk.admin.netikette , fordi DEUIX ikke er beregnet til den slags
> debatter.

Så XFUT lige tilbage, så folk ikke bliver skræmt fra at tage lignende
RELEVANTE emner op !

/Ole Lønborg

Fra : Dennis Enøe

Dato : 18-08-01 23:19

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> wrote in message
> Næ - det er vel egentlig op til os andre - og indtil videre hører jeg at
vi
> er mange der faktisk synes at det IKKE er OT.
Faktisk bør alle følge den etikette der er på usenet feks at kun skrive om
det den enkelte gruppe er til, dette emne har været berørt under dk.edb.
internet.udbydere og dk.teknik.telefoni.isdn og dk.teknik.telefoni så ud
fra det kan jeg ikke se hvad der gør denne gruppe til den rette og må give
til kende at selvom jeg selv har været samme kamp om isdn gebyr igennem
har det ingtet med denne gruppe rent faktisk forholder det sig statiskisk
iflg
tdc at ca 70% ikke konverterer deres linje samtidigt med at de får adsl.

> [...]
havde
> fået hvis den var blevet ført i en anden gruppe.
Ja men det har stadigt ikke noget med denne gruppe at gøre, derfor hører det
ikke
til her, vi skal vel heller ikke snakke om de lovede indkomstskat ændringer
her
selvom alle vil få noget ud af det.

> Så XFUT lige tilbage, så folk ikke bliver skræmt fra at tage lignende
> RELEVANTE emner op !
dette er vel ikke for at skræmme folk men mere for at fortælle at sådan bør
usenet ikke bruges, og når du så skriver XFUT så betyder det at emnet vil
blive
postet i 2 grupper og du har ikke nævnt hvilke dette er (dog undlader man at
nævne
den gruppe som man er i) og du har heller ikke sat XFUT rigtigt op så der
postes kun her (det som dig og Rea721 har lavet er alm FUT)

Dennis Enøe

Fra : Ole Lønborg

Dato : 18-08-01 23:36

"Dennis Enøe" wrote:

> [...]
> iflg
> tdc at ca 70% ikke konverterer deres linje samtidigt med at de får adsl.

Nu er jeg jo ikke ude på at lave om på usenet, men bider mig fast i det faktum
at emnet var betaling af gebyr ved konvertering fra ISDN til PSTN i forbindelse
med at man får ADSL.

Og for mig har det mindst lige så meget med ADSL at gøre som med ISDN, men det
er måske fordi jeg ser fremad.
Jeg har ikke læst ISDN-gruppen siden en lille måned efter jeg fik ADSL.

Hvis man virkeligt ville have diskussionen et andet sted hen, burde det vel være
tele.internet.adsl ?

/Ole Lønborg

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-01 23:50

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev

> Hvis man virkeligt ville have diskussionen et andet sted hen,
> burde det vel være tele.internet.adsl ?

Det ville så kun være fordi der ikke findes en "rigtig" fundats for de
interne grupper.....men jo det ville nok være mest hensigtsmæssigt at
det røg til en af de interne grupper.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-08-01 21:01

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
faktum
> at emnet var betaling af gebyr ved konvertering fra ISDN til PSTN i

Og det foregik i en bolig og er derfor relevant for dk.bolig?
Prøv nu lige at overholde fundatserne istedet for selv at finde på smarte
regler...

> Og for mig har det mindst lige så meget med ADSL at gøre som med ISDN, men
det
> er måske fordi jeg ser fremad.

Nærmere fordi du ikke ser på www.usenet.dk og desuden er ret ligeglad andre
mennesker

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ole Lønborg

Dato : 21-08-01 05:47

"Martin Højriis Kristensen" wrote:

> Nærmere fordi du ikke ser på www.usenet.dk og desuden er ret ligeglad andre
> mennesker

Gider du uddybe sidste del af den bemærknig ?

/Ole Lønborg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-08-01 07:23

> Gider du uddybe sidste del af den bemærknig ?

Det forekommer mig at den opførsel der er set er indikation på at man er ret
ligeglad med vedtagne regler og de mennesker der har lavet dem...

Hvis du vil fortsætte i det her spor så fut et eller andet sted hen...

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-01 23:45

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> skrev

-snip-

> den gruppe som man er i) og du har heller ikke sat XFUT
> rigtigt op så der postes kun her (det som dig og Rea721 har
> lavet er alm FUT)

Nej. Vi har begge 2 lavet korrekt XFUT. Vores indlæg findes i begge
grupper, og når der svares ryger det til den Fut'tede gruppe.

Denne debat høre til i netikette gruppen som jeg Futter til.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-01 23:38

[Hold venligst denne debat i dk.admin.netikette, hvor den høre hjemme]

"Ole Lønborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev

> Næ - det er vel egentlig op til os andre - og indtil videre
> hører jeg at vi er mange der faktisk synes at det IKKE er OT.

Det er ikke et spørgsmål om du (andre?) syntes at det ikke er OT.. Men
okay... læs venligst fundatsen for DEIUX:
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
og henvis til noget som berettiger en debat om konvertering's gebyrer
fra ISDN til PSTN, til at blive afholdt i DEIUX. Jeg bøjer mig gerne
hvis det skulle være tilfældet.

Samtidigt kan du læse fundatsen for dk.admin.netikette:
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.admin.netikette>
og når du har gjort det, vil du opdage at denne debat (om den er Off
eller On topic i DEIUX) skal føres i netikette gruppen...fordi DEIUX
ikke skal mudres til i netikette debatter.... sjovt nok er det faktisk
formålet med forskellige grupper.

> Jep - Søren har ret. Nogle af jer læser kun med for at kunne
> slå ned på tvivlsomme OT's o.a.

Hvem hentyder du til?? Har du nogle navne?

> !!!!!!!!!!!!! er selvfølgelig et udslag af afmagt. Afmagt
> over for selvbestaltede politibetjente der åbenbart ikke har
> andet at bidrage med !!!!!!!!!! (klip selv de tiloversblevne
> ud !!!)

Er det afmagt, at man får at vide, at man skal poste i en anden gruppe?

> Faktum er at mange af os der følger med i
> dk.edb.internet.udbydere.xdsl (som vel forkortes DEIUX) har
> fået noget ud af diskussionen, noget vi IKKE havde fået hvis
> den var blevet ført i en anden gruppe.

Jeg ville også ha fået noget ud af et stillingsopslag i DEIUX, specielt
hvis jeg søgte jobbet. Men det betyder ikke at det er den rigtige gruppe
at lave stillings opslag i.

> Så XFUT lige tilbage, så folk ikke bliver skræmt fra at tage
> lignende RELEVANTE emner op !

Netikette debatter er _ikke_ On topic i DEIUX gruppen, er det så svært
at fatte??

XFUT dk.admin.netikette , hvor denne debat høre til !

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 19-08-01 00:27

´Rea721 ,for fanden hvor er du langt ude ..tak for kaffe siger jeg bare .
Bliver du større af at køre en net-politistation ? er det sjovt at folk ikke
bryder sig om dig ?
Folk som dig burde ikke have adgang til internet ..
Tror du at du hjælper andre med dit paragraf rytteri oa.?
Du er i høj grad med til at udemærkede tråde bliver ødelagt med total
ligegyldig snak on retningslinier o.lign.
Er det virkelig det eneste du kan finde på at bruge internettet til ?
Jeg synes ærlig talt at du er totalt til grin .....
Du må da føle dig lidt latterlig nogle gange når du sidder og scanner
nyhedsgrupper efter fejl på dine elskede retninglinier ...sørgeligt.

Hilsen
Kenneth

Fra : Søren Løbner

Dato : 19-08-01 00:40

hørt!!!

--
Søren Løbner

Fra : FH

Dato : 19-08-01 01:37

On Sun, 19 Aug 2001 01:26:59 +0200, "Kenneth Frederiksen"
<ksf@co-NOSPAM-ol.dk> wrote:

>Bliver du større af at køre en net-politistation ? er det sjovt at folk ikke
>bryder sig om dig ?

Jeg er "desværre" ikke i denne gruppe.

>Folk som dig burde ikke have adgang til internet ..
>Tror du at du hjælper andre med dit paragraf rytteri oa.?

Selvom nettet efter sigende skulle være "frit", er det ikke
ensbetydende med, at man ikke kan/skal overholde nogle ganske simple
regler, når de rent faktisk er til alles bedste.

>Du er i høj grad med til at udemærkede tråde bliver ødelagt med total
>ligegyldig snak on retningslinier o.lign.

Enig - ganske udemærket tråd. Jeg ville dog have fundet den noget
før, hvis den var blevet ført i en af de førnævnte grupper

>Er det virkelig det eneste du kan finde på at bruge internettet til ?
>Jeg synes ærlig talt at du er totalt til grin .....

Se - det synes jeg er en totalt tåbelig holdning. Vi kunne jo også
"bare" lave alle grupperne om til én gruppe - så er vi jo sikre på,
at alle kan skrive lige, hvad de vil

Personligt sætter jeg stor pris på alle de personer, der gider at
bruge tid på at holde moral og etik på plads i disse grupper. Hvis jeg
poster i en forkert gruppe - og det sker en gang i mellem -:) - , og
jeg får det at vide, skynder jeg mig at flytte diskussionen. På den
måde får jeg og andre betydelig bedre svar, da de personer, der har
med disse ting at gøre, netop holder til "der"

>Du må da føle dig lidt latterlig nogle gange når du sidder og scanner
>nyhedsgrupper efter fejl på dine elskede retninglinier ...sørgeligt.

Nope - hvis hans arbejde rent faktisk blev fulgt, ville det faktisk
være "møj" nemmere at finde relevante oplysninger på usenet.

--
Flemming H.
[remove 2 spaces in mail)

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-01 11:46

"Kenneth Frederiksen" <ksf@co-NOSPAM-ol.dk> skrev

-snip- in toto.

Siden du ikke kan finde ud af det.... 1 mdr i boxen.

Ploink.wav

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-08-01 00:23

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> wrote Sat, 18 Aug 2001 15:02:17
+0200 :

>MORTEN og REA
>Ville jeg have fået så mange go'e svar hvis det havde været i en anden
>gruppe, NOT!

Det er helt irrelevant hvad svar du har fået her i gruppen, dem der
har svaret har tilladt sig at svarede på trods af at fundatsen
fortæller at denne gruppe skal benyttes til emnet xDSL og ikke som
emnet et Telefoni(omkostninger).

Det er trist at der findes så mange net-kriminelle i denne verden.

>!!!!!

Til overs.

Yderlige finder jeg din skrivemåde kritisabel og vil anbefalde dig
at kontakte din gamle folkeskole får at få dine penge tilbage.

fut

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-08-01 20:58

"Søren Løbner" <soren@lobner.dk> skrev i en meddelelse
> EJ stop nu det paragrafrytteri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vil du ikke nok overholde de regler usenet-brugerne i fællesskab har
vedtaget så det bliver rart at være her for os allesammen?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 17-08-01 07:29

> Nu vil jeg gerne høre nogle kvalificerede bud på hvorfor der er delte
> meninger om dette emne.
>
> Kunne det tænkes at TDC bare ville have lidt ekstra håndøre???

Da jeg bestilte pr. telefon, kendte damen heller ikke noget til at der kun
skulle betales gebyr hvis ISDN var oprettet efter 1-4-2000, da så jeg
fortalte om sagen hos forbrugerstyrelsen skulle hun tale med sin chef om
sagen og ville så ringe tilbage. 20 min senere ringede hun og fortalte at
chefen godt nok kunne huske at der var noget om en sag osv, men at de ikke
var juridisk forpligtede til at give mig det gratis - hun ville dog som en
venlig gestus slette gebyret for mig!
- Altså en sang fra de varme lande, men jeg fik jo hvad jeg ville have, så
det var helt ok for mig.

mvh

Andreas

Fra : Lasse

Dato : 17-08-01 13:26

Hej
Jeg har fået en anden forklaring på konveteringsafgiften fra telebutikken.
Hvis jeg selv havde sat mit isdn udstyr op i hjemmet i sin tid, og selv
kunne tage det ned og aflevere det nu jeg skulle konvetere tilbage til
analog, så skulle jeg ikke betale de 450,00 kr.

MVH
Lasse

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 18-08-01 15:33

Hej...

Jeg har fuldt spændende med i dette inlæg..

Jeg mener at ha fået mit ISDN inden D.1 april 2000 (Er det ikke den rigtigt
dato?)
Kan jeg så få konventeret uden beregning eller hvad.??
Hvis ja, hvordan forklarer man så en teledanmark-mand/kvinde det i telefonen
så de ved hvad man snakker om. Evt. hvad man kan referere til..??

Mvh. Henrik..

Fra : Kenneth Frederiksen

Dato : 18-08-01 16:42

"Henrik Sørensen" <snurre@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
telefonen
> så de ved hvad man snakker om. Evt. hvad man kan referere til..??

Hej.
Ja,du kan få konverteret uden at skulle betale for det .
Jeg har selv lige været igennem det så sent som igår .
Først sagde telefon damen at det var hvis man havde BESTILT sin
konvertering inden 1/4-2000 ,
så ville det være gratis .
Hun lød iøvrigt meget overbevisende ,men jeg nægtede at tro at det var
rigtigt ,og bad om at få hendes email adresse ,
så jeg kunne sende hende nogle links til de anoncer der er her : (tak til
lcj for linket)

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=7690

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=7554

http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=7534

Jeg henviste også til denne tråd her i gruppen,
og så aftalte vi at hun skulle ringe tilbage når hun havde kigget på dem .

Det gjorde hun så ,(efter også at have talt med sin overordnede)og så fik
piben en helt anden lyd.
Selvfølgelig kunne jeg få konverteret uden at skulle af med 450,- ..
Forklaringen på at jeg ikke fik det at vide første gang jeg spurgte ,var
noget kryptisk ..
Noget i retning af at det var en beslutning der var taget på højt plan ,
og at oplysningerne ikke var nået helt ned til sælgerne ..hmm, så tror jeg
på den ...NOT
Det er jo aldrig når tele-dk skal ha' flere penge ud af hr. og fru danmark
at det går galt for dem !
Hvis det drejer sig om en prisstigning er der jo ikke nogen sælgere der ikke
har fået besked ,vel?
Mit næste spørgsmål var naturligvis ,om andre mennesker i samme situation
for eftertiden
kunne forvente at få konverteret uden at det koster .
Jeg mener jo ikke det på nogen måde er rimeligt at det kun er dem der
virkelig sætter sig ind i sagerne ,
læser newsgroups,og hårdnakket klager, der skal ha' det gratis .
Svaret til det var også noget undvigende ,i stil med at det nok ville blive
taget op ........
Er det mærkeligt at vi er nogle der ikke kan fordrage tele-dk's måde at være
på ,
og meget hellere vil lægge vores penge andre steder,om muligt ?

MVH.
Kenneth

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-08-01 19:05

> [...]

> rigtigt ,og bad om at få hendes email adresse ,
> så jeg kunne sende hende nogle links til de anoncer der er her : (tak til

Bare for at få det skåret ud i pap:

Hvis man har fået sin ISDN _før_ 1/4 2000 så skal man under ingen
omstændigheder betale for en konvertering til PSTN, lige meget hvornår
den konvertering foregår?

Hvis det er tilfældet, skal jeg lige have fat i TDC, for jeg skiftede
fra ISDN til PSTN i januar og kunne ikke slippe for gebyret, lige meget
hvor meget jeg prøvede og jeg fik min ISDN i februar 2000!

--
René