USB og Win 98
Fra : Finn Jensen

Dato : 16-08-01 16:50

Hej,

Jeg har lidt problemer med mit USB under Win 98. Det funker ikke helt.
BIOS er sat op til USB og i Enhedshåndteringen har jeg under Universel
Seriel bus controller 2 styk USB Root Hub og 2 styk VIA Tech 3038 PCI
til universel USB værtscontroller.

Men jeg kan ikke få noget af mit USB udstyr til at virke??.

Jeg "nedgraderede" fra ME til 98 og under ME var der ingen problemer,
så et eller andet mangler ved 98 men hvad??

Any clue??

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 17:05

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev:

> [...]
> til universel USB værtscontroller.
>
> Men jeg kan ikke få noget af mit USB udstyr til at virke??.

Du har installerer Via4in1 og helst i version 4.32 som er den nyeste?
Der var forleden en i windowsgruppen, så vidt jeg husker, som også
havde problemer med USB på Win98. Det viste sig at være en funktion
i BIOS han havde overset som hed noget i retning af "Reserve IRQ for
USB."

Godt nok havde jeg ikke problemer med USB-udstyr da jeg kørte med
Win98SE uanset om "Reserve IRQ for USB" var slået til eller ej, men
du kan evt. prøve om det gør nogen forskel.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-08-01 17:46

On Thu, 16 Aug 2001 18:05:01 +0200, "Madsen" <madsens@whomail.dk>
wrote:

>Du har installerer Via4in1 og helst i version 4.32 som er den nyeste?

Ja den er installeret men leverer ingen understøttelse for USB. Men
jeg har også den fil som skulle understøtte USB som ikke er med i
Via4in1

> [...]
>havde problemer med USB på Win98. Det viste sig at være en funktion
>i BIOS han havde overset som hed noget i retning af "Reserve IRQ for

¨Sådan en har jeg ikke. Jeg har noget der hedder:
USB Controller : Enable
USB Legacy Support: Og her kan jeg vælge mellem følgende 3.
1) Disable
2) KB/Mouse/FDD
3) Keyboard/FDD
Ved ikke hvad der er men det ser ikke ud til at have nogen
indflydelse.

Aner ikke hvad der er galt??

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-08-01 19:16

Fandt problemet på Microsofts hjemmeside.
Der er en bug i Win 98 SE som gør at Via chipsættet ikke fungerer
optimalt. Jeg har downloadede en patch men det kærver vist en Format
C: inden den virker!!!. Shit

Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 19:37

> [...]

> Der er en bug i Win 98 SE som gør at Via chipsættet ikke fungerer
> optimalt. Jeg har downloadede en patch men det kærver vist en Format

Shit ja. Det tager jo sin tid at gøre.
Jeg har ikke hørt om det problem med Via chipsættet. Har du evt.
et link?

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Finn Jensen

Dato : 17-08-01 08:17

Madsen <madsens@whomail.dk> skrev i en

> Shit ja. Det tager jo sin tid at gøre.
> Jeg har ikke hørt om det problem med Via chipsættet. Har du evt.
> et link?

Jeg har ingen link men det var under support siderne jeg fandt filen.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen