Knas med SB 128 PCI
Fra : Christian Meyer

Dato : 16-08-01 14:31

Problemet er, at der opstår støj under lydafspilning, når jeg f.eks.
besøger hjemmesiderne www.pcworld.dk eller www.pythonline.com. Det
sker også af og til under programstarter.
Lyden kan nærmest betegnes som højfrekvent "fnidder".

Problemet opstår overhovedet ikke med mit gamle Yamaha lydkort. Jeg
har prøvet at bytte PCI slot men uden held. Problemet er der hvadenten
kortet deler IRQ eller ej.

Er der nogen der kan hjælpe, eller skal jeg opgive SB 128 og vende
tilbage til mit Yamaha kort?

Min maskine:

Win 2000 SR2
Celeron 400MHz
128MB RAM
Bundkort: Soltek 67
Graffikkort: Asus GeForce 256 AGP
Netkort: Realtek PCI Fast Ethernet

Mvh.
Christian Meyer
Lydkort: Creative Soundblaster 128 PCI

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-08-01 14:51

christianmeyer@hotmail.com (Christian Meyer) skrev i

> Er der nogen der kan hjælpe, eller skal jeg opgive SB 128 og vende
> tilbage til mit Yamaha kort?

Det problem du nævner er der nogen, der oplever med kort fra Creative.
Personligt har jeg probelemet med SBPCI64 og LivePlayer 1024. Den
nemmeste løsning er beklageligvis at gå tilbage til det gamle
fungerende lydkort eller udskifte hardware i din maskine indtil
lydkortet virker som det skal.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Tim Christensen

Dato : 16-08-01 21:22

"Christian Meyer" <christianmeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> kortet deler IRQ eller ej.
>
> Er der nogen der kan hjælpe, eller skal jeg opgive SB 128 og vende

Jeg har samme problem og har ikke kunnet finde nogen løsning (også med
SB128).

Mvh

Tim