Problemer med installation af Debian
Fra : Jacob Volstrup

Dato : 16-01-01 20:40

Hej,

jeg har nu siddet og brugt det meste af dagen på at få Debian installeret.
Desværre uden held :(
Mit problem bunder i, at jeg ikke kan starte installationen korrekt! Jeg
prøvede først at boote cd'en, men der er vist noget galt med mit system.
Derfor bestemte jeg mig så for at lave en boot-disk. Efter jeg havde ledt i
meget lang tid på cd'en, fandt jeg nogle images, og jeg fik lavet en disk.
Desværre kan disse *heller* ikke bootes.
Sidste udvej var så at boote op på alm. boot-disk (win98), hvorefter jeg
kørte '\install\boot.bat' fra cd'en. Dette starter godt nok installationen,
men der kommer en masse fejl, som jeg ikke kan nå at læse, men der er ikke
indlæst særlig meget :( Dette bevirker, at jeg ikke kan komme længere i
installationen, end til at sætte mit netværk op. Her mener Debian så, at jeg
ikke har noget netværkskort i... Hvis jeg så prøver at 'tvinge'
installationen videre, mener Debian bla. at der ikke sidder nogen harddisk i
maskinen, ell. lign.

Hvordan pokker kan jeg få lavet en boot-disk som virker?

--
mvh Jacob Volstrup
UIN 4356912

Fra : Claus Alboege

Dato : 17-01-01 09:24

Jacob> Hej, jeg har nu siddet og brugt det meste af dagen på at få
Jacob> Debian installeret. Desværre uden held :( Mit problem bunder
Jacob> i, at jeg ikke kan starte installationen korrekt!

Jacob> Hvordan pokker kan jeg få lavet en boot-disk som virker?

Du skal boote paa rescue disken (lav den som de andre boot-disks med
rawrite).
Tag evt og laes dokumentationen vedr install :)

--
Mvh Claus Albøge

--
% rm -f *;o
% command not found: o

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 17-01-01 10:34

| Derfor bestemte jeg mig så for at lave en boot-disk. Efter jeg havde
ledt i
| meget lang tid på cd'en, fandt jeg nogle images, og jeg fik lavet en
disk.
Så vidt jeg husker, er det to diske man skal bruge.
Den ene hedder: "rescue.bin" og den anden: "root.bin". De kan bl.a.
findes i
"cdrom":\dists\potato\main\disks-i386\2.2.20.0.1-2000-12-03\images-1.44\
compact\.
Hvilken en du booter med, kan jeg ikke huske.
Prøv at rode lidt med endnu, det kan godt betale sig
Axel