Flere netkort i et..
Fra : Uoups

Dato : 16-08-01 10:44

Jeg har ladet mig fortælle at man kan få et pci kort, der har 4 netkort på
sig...
Er det en skrøne eller???
Hvor kan man evt. købe sådan et? hvad hedder det. o.s.v...
Mvh Jens

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-08-01 12:21

Uoups skrev:

>Jeg har ladet mig fortælle at man kan få et pci kort, der har 4 netkort på
>sig...
>Er det en skrøne eller???

Det ved jeg ikke, men du kan få interne hubs/switches - det har jeg
set med 4 stik.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 16-08-01 17:14

Det er ikke desiderede Netkort, men derimod Switches. Jeg har selv en af
slagsen af mærket TrendNet. Virker perfekt og koster 600 kroner. Det er
billigt for at slippe af med bokse på bordet, få en 10/100 MBit Switch og
samtidig spare et netkort til PC'en det skal sidde i.

Jonny.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-08-01 17:26

Jonny Jensen skrev:

>Det er
>billigt for at slippe af med bokse på bordet, få en 10/100 MBit Switch og
>samtidig spare et netkort til PC'en det skal sidde i.

Men switchen kan vel kun bruges når den pågældende PC er tændt, right?
Eller er der lavet noget fiks-faks?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-08-01 07:27

Jo, Pc'en skal være tændt., men jeg har endnnu ikke plevet situationer hvor
jeg skulle bruge en tændt Switch uden også at have en tændt Pc... Mit kort
sidder i min server, som alligevel næsten altid er tændt, og er den ikke
tændt, er jeg på ferie eller lign., så...

Jonny.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-08-01 13:08

Jonny Jensen skrev:

>Jo, Pc'en skal være tændt., men jeg har endnnu ikke plevet situationer hvor
>jeg skulle bruge en tændt Switch uden også at have en tændt Pc...

Heller her.

>Mit kort
>sidder i min server, som alligevel næsten altid er tændt, og er den ikke
>tændt, er jeg på ferie eller lign., så...

Men hvis man ikke kører en decideret server, så er holder det måske
ikke helt. Jeg har 3 PCere som kan være tændt på skift - og de skal
alle kunne gå på nettet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk
Gratis telefoni og internetadgang hele oktober måned!
www.fergusons.dk/link/oktober/

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 17-08-01 19:59

> Jo, Pc'en skal være tændt., men jeg har endnnu ikke plevet situationer hvor
> jeg skulle bruge en tændt Switch uden også at have en tændt Pc...

Kører switchen i rent hardware?
Jeg tænker på om den også virker under genstart (hvilken jo alt for ofte skal
til, når man bruger skod styresystemet "winblows")

/kenne

Fra : Jonny Jensen

Dato : 18-08-01 13:35

Min server kører win2k og jeg genstarter ca. en gang om måneden. Er ikke
sikker på at det er nødvendigt, det er bare for at være sikker.

Jeg ved ikke om den virker unde rgenstart, men´jeg ka da finde ud af det.

Jonny.

Fra : Kasper Pedersen

Dato : 16-08-01 18:58