Memtest og DDR-Ram
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-01 08:29

Har en test igang med mit MSI K7T-266 Pro og en stang Hyundai 256 mb
DDR-2100 ram
Ingen oc eller noget.
Den har nu kørt i 17 t 44 m og har fundet 47070 errors... og den er ikke
færdig endnu..
Er det memtest der ikke kan li'/er lavet til DDR-Ram eller skal min stang
hurtigst muligt tilbage til forhandleren??
Det er Memtest v. 2,7

MVH

THomas

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-01 13:05

Update:

Har nu kørt i 22 t og 22 m
59000 fejl
Har lige afsluttet test 3 og er 11 % igennem

MVH

Thomas

Fra : news.tele.dk

Dato : 16-08-01 13:34

Lån en anden stang DDR ram af en ven, hvor det virker.

Prøv den med memtest. Lad ham du låner stangen af låne din stang DDR ram.

Hvis du får fejl med hans ram, og han ikke gør, så er det jo motherboardet.
Hvis han får fejl og du ikke gør, er det ram'en.

Og hvis du får fejl og han får fejl, så er begge dele til at smide ud...

: )

/Martin

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-01 13:40

> Lån en anden stang DDR ram af en ven, hvor det virker.

Ja det var da en mulighed... nu skal jeg bare finde nye venner der har
DDR-Ram

MVH
THomas

Fra : Cubus

Dato : 16-08-01 15:09

> Har nu kørt i 22 t og 22 m
> 59000 fejl
> Har lige afsluttet test 3 og er 11 % igennem

Jeg har indtryk af at programmet kører i ring indtil man selv stopper det
så mon ikke den har været igennem test 3 flere gange?

Prøv også at teste med et andet lign. program:

http://www.docmemory.com/PAGE/products/doc/download.asp

Meldes der også fejl med det?

--
Cubus

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 15:26

"Cubus" <cubus@sol.dk> skrev:

> Jeg har indtryk af at programmet kører i ring indtil man selv stopper det
> så mon ikke den har været igennem test 3 flere gange?

Ja, tiden undrer også mig lidt. Godt nok kan jeg ikke finde noget
information om Memtest86 overhovedet understøtter RDRAM, men
jeg kan fortælle at jeg fornylig testede 1024 Mb. PC133 SD-RAM
med Memtest86 version 2.6. Det tog 10 timer og 20 minutter før
den startede forfra. Kig efter ordet "Pass:" Ud for det står der hvor
mange gange programmet har kørt en fuld cyklus, eller hvad man
nu skal kalde det. Den kører 10 tests og starter forfra når den er
færdig med dem, og sådan bliver det ellers ved indtil du afbryder
med ESC-tasten.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-01 15:36

> Ja, tiden undrer også mig lidt.

Me too mine PC133 ram i den anden maskine tog et par timer pr. klods

> [...]
> nu skal kalde det. Den kører 10 tests og starter forfra når den er
> færdig med dem, og sådan bliver det ellers ved indtil du afbryder

Ud for "Pass" står der stadig 0. Den er 3% færdig med test 4, 13 % ialt,
kører på 25. time og har nu fundet 66.000 (!) fejl og det ser ud som om den
ikke har tænkt sig at stoppe...

MVH

THomas

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 15:38

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev:

> Ud for "Pass" står der stadig 0. Den er 3% færdig med test 4, 13 % ialt,
> kører på 25. time og har nu fundet 66.000 (!) fejl og det ser ud som om den
> ikke har tænkt sig at stoppe...

Jeg tvivler faktisk på at programmet overhovedet er beregnet til
RDRAM. Der er intet nævnt om det på hjemmesiden. Ikke noget jeg
kan finde i hvert tilfælde.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-01 15:54

> Jeg tvivler faktisk på at programmet overhovedet er beregnet til
> RDRAM. Der er intet nævnt om det på hjemmesiden. Ikke noget jeg
> kan finde i hvert tilfælde.

Det er godt nok DDR-RAM jeg kører med, men du har ret, det står der heller
ikke noget om. Jeg snakkede med en tekniker fra forhandleren af, og nævnte
at jeg havde kørt MemTest på den, og han snakkede _ikke_ om at det _ikke_
virkede til DDR.
Men han mente at jeg skulle sende det tilbage, så det bliver jo nok enden på
det hele.

MVH

Thomas

Fra : Madsen

Dato : 16-08-01 15:59

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev:

> Det er godt nok DDR-RAM jeg kører med...

Nå ja. Sorry.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-01 15:55

> Prøv også at teste med et andet lign. program:
>
> http://www.docmemory.com/PAGE/products/doc/download.asp
>
> Meldes der også fejl med det?

Ja den melder oxo fejl med denne test...

MVH

THomas