IIS og php4
Fra : sfk

Dato : 16-08-01 07:57

Hejsa folkens...

Jeg har et lille problem.
Jeg vil gerne have php til at køre på min win2000(IIS), men det er ikke
lykkedes for mig, er der nogle der har en god manual eller kender til en god
manual ???

Grunden til at jeg gerne vil have den til at køre på IIS er at jeg i
forvejen har asp til at køre og jeg undgår helst at have to webservere
kørende.

På forhånd tak..
--
Erik

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 16-08-01 09:06

På windoze kan PHP køre både som ISAPI modul og cgi, CGI er absolut det
nemmeste at sætte op.

prøv følgende link, følger du dette virker det (det gjorde det for mig på
winNT & w2k)

Jeg vil kraftigt anbefale at du gentænker din indstilling til 2 webservere.
Der er en MASSE funktionalitet du ikke kan bruge når du ikke installerer PHP
som modul til Apache og især med UNIX som platform)

Eksempelvist kan du gratis og lovligt få dig en server med SSL, PHP , SQL og
HTTP.

kig lidt på nedenstående links, og tag så stilling igen

www.freebsd.org
www.php.net
www.apache.org
www.mysql.com
www.modssl.org

MVH
Christian Bruhn Gufler

Fra : Frank Sørensen

Dato : 16-08-01 14:09

sfk wrote:
[]
> Jeg vil gerne have php til at køre på min win2000(IIS), men det er
> ikke lykkedes for mig, er der nogle der har en god manual eller
> kender til en god manual ???
[]
> Erik --

Jeg tror det du leder efter er: