Papst blæser til Tower Kabinet
Fra : Janus Nielsen

Dato : 16-08-01 00:05

Hvilket Papst-blæser 80mm skal jeg vælge til mit Codegen Tower Kabinet?
Blæseren skal blæse luft ind i kabinettet. Jeg har i forvejen (i bunden af
kabinettet) et støjsvagt Titan-blæser-kort, der blæser luft UD af
kabinettet. Der er vil altså blive totalt gennemtræk og derfor altid kold og
dejlig luft til alle de små varme kredsløb.

Men hvad siger: Hvilken een er bedst? (Prisen er den samme!)

Der er 1500RPM der laver 12dB
Der er 2050RPM der laver 19dB
Der er 2600RPM der laver 26dB

Hvad siger computer-støj-hajerne?

Mvh Janus

Fra : Mogens

Dato : 16-08-01 06:16

On Thu, 16 Aug 2001 01:04:32 +0200, "Janus Nielsen" <info@djjanus.dk>
wrote:

> [...]
>kabinettet. Der er vil altså blive totalt gennemtræk og derfor altid kold og
>dejlig luft til alle de små varme kredsløb.

Hej

Hvis du blæser luft ud i bunden og også vil blæse luft ind i bunden,
så får du da aldrig totalt gennemtræk. Varmen vil samles i den stille-
stående luft i toppen af kabinettet. ( OK, PSU blæseren fjerner
selvfølgelig noget af den )
Den luft der blæses ud, skal helst blæses ud i toppen af kabinettet
for at få den optimale gennemtræk.

Mvh Mogens

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 16-08-01 08:09

"Janus Nielsen" <info@djjanus.dk> skrev:

> Men hvad siger: Hvilken een er bedst? (Prisen er den samme!)
>
> Der er 1500RPM der laver 12dB

Flytter intet luft, men siger tilgengæld heller intet.
(Ubrugelig)
Jeg har en du kan købe billigt!

> Der er 2050RPM der laver 19dB

Min foretrukne!

> Der er 2600RPM der laver 26dB

Støjer for meget!

--
Venlig hilsen: Rasmus.

Fra : Peg

Dato : 16-08-01 19:50

Hej
Al lærdom vedr. ventilation siger, at du skal fjerne den varme luft så skal
der nok komme kold luft ind af sig selv. Det at du blæser luft ind er jo
ikke ensbetydende med at du derved får luften ud igen.

Poul

Janus Nielsen <info@djjanus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7afed5$0$20896$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...