Børne-tegning af Ib Spang Olsen ...
Fra : L.H

Dato : 15-08-01 22:27

Hej !
Jeg har på et loppemarked købt en tegning som er signeret af ovennævnte
kunstner størrelse ca. 40 x 55 cm, forestillende et lille sovende barn,
liggende på siden med sut i munden. Der er ingen tvivl om at det er en
original
tegning, men jeg ville gerne vide lidt om en evt. vurdering og alder på
tegningen ?...Kan nogen hjælpe mig ?. På forhånd tak; Keld - Struer

Fra : samler@vip.cybercity~

Dato : 18-08-01 22:17

> [...]
> tegning, men jeg ville gerne vide lidt om en evt. vurdering og alder på
> tegningen ?...Kan nogen hjælpe mig ?. På forhånd tak; Keld - Struer"

Hej Keld
Bruun Rasmussen (Bredgade) havde ca. 50 tegninger under hammeren i Oktober
1999 af Ib Spang Olsen.
Mange af motiverne var illustationer til H.C. Andersens eventyr.
Så vidt jeg husker var alle ca. 30+20 cm, og blev solgt for mellem 500 -
3000 kr.
Du kan sikkert stadig købe auktions kataloget.
Udover disse 50 tegninger i 1999 ser man meget sjældent ting fra ham udbudt
til salg.

Vh
Frank

Museer i Skandinavien: http://www.museums.dk