IP !!
Fra : TheCrow

Dato : 15-08-01 21:02

Okay, når jeg nu kan se i ZoneAlarm at den har blocked en bestemt ip bliver
jeg jo selvfølgelig lidt (læs meget) nysgerrig efter at se hvem vedkomne er,
efter at have søgt på RIPE og andre steder, finder jeg dog ud af vedkomnes
navn og adresse, men ikke hans mail.

Så nu er mit spørgsmål, hvordan finder man vedkomnes mail adr, når man har
tjekket ip`en inde på RIPE ?

Altså for at sikre at samme person ikke bliver ved med at hacke een, og
dermed kan sende en mail til personen om at stoppe eller bliver han meldt .

Hvis I forstår ?

Håber på en forklaring.

/TheCrow

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-08-01 22:09

TheCrow wrote:

> Så nu er mit spørgsmål, hvordan finder man vedkomnes mail adr, når man
> har tjekket ip`en inde på RIPE ?

Det ka' du ikke. I RIPE's whois-indgang skulle der gerne stå en
kontaktadresse (formentlig @abuse@isp.tld) man kan kontakte ved misbrug.

Men sørg nu lige for at det er et egentlig angreb og ikke bare en
stakkel med CodeRed (selvom jeg har svært ved at have ondt af folk med
IIS) eller andre spændende ting.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Computers are like airconditioners:

Fra : # rm -Rd /

Dato : 15-08-01 23:35

:At Wed, 15 Aug 2001 22:01:42 +0200, "TheCrow" <thecrow@city.dk> claimed:

>Okay, når jeg nu kan se i ZoneAlarm at den har blocked en bestemt ip bliver
>jeg jo selvfølgelig lidt (læs meget) nysgerrig efter at se hvem vedkomne er,

Hvorfor..? ZA har blokkert en IP, det skjer stadig.
Om den logger forsög efter forsög, se det er noget
annet.

I mange tilfeller hvor en "firewall" som ZA blokkerer
en IP, er der snakk om computere _du_ nettopp har
snakket med, ikke nogle der pröver at cracke sig inn...

>efter at have søgt på RIPE og andre steder, finder jeg dog ud af vedkomnes
>navn og adresse, men ikke hans mail.

Navn og adressen du finner på RIPE {og annet}
bör du helst ikke kontakte med en,
"hvorfor pröver du at cracke min maskin, din snik..?" *s*

Det er nemlig ikke den stakkar der er registreret som
er grunnen til entryet i din log...

>Så nu er mit spørgsmål, hvordan finder man vedkomnes mail adr, når man har
>tjekket ip`en inde på RIPE ?

Det gjör du ikke.
Du kan kontakte hans ISP med en vennlig forespursel
om der forekommer samme IP mangfe ganger i din log...

>Altså for at sikre at samme person ikke bliver ved med at hacke een, og
>dermed kan sende en mail til personen om at stoppe eller bliver han meldt .

Du mener "cracke" , ikke hacke..?

>Hvis I forstår ?

Gjör du..? *s*

--

http://members.nbci.com/jcenters/HADL.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-01 06:02

# rm -Rd / skrev:

>Du mener "cracke" , ikke hacke..?

Bemærk venligst at "hacke" bruges i to forskellige betydninger af
to forskellige befolkningsgrupper. Det er uinteressant og
resulltatløst at tage den diskussion op hver gang ordet bruges.

--
Bertel

Fra : Alex Holst

Dato : 16-08-01 11:26

Bertel Lund Hansen <skrivtil@lundhansen.dk> wrote:

> Bemærk venligst at "hacke" bruges i to forskellige betydninger af
> to forskellige befolkningsgrupper. Det er uinteressant og
> resulltatløst at tage den diskussion op hver gang ordet bruges.

Pga. disse dobbeltbetydninger er vi begyndt at bruge "attacker" og
"intruder" om hhv. en som forsoeger at komme ind og som er kommet ind.
Maaske der findes noget tilsvarende paa dansk?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-08-01 11:41

On Thu, 16 Aug 2001 12:25:36 +0200, a@area51.dk (Alex Holst) wrote:

>Pga. disse dobbeltbetydninger er vi begyndt at bruge "attacker" og
>"intruder" om hhv. en som forsoeger at komme ind og som er kommet ind.
>Maaske der findes noget tilsvarende paa dansk?

Tjah, jeg vil tro, at private firewalls som fx BlackICE også skaber
begrebsforvirring her. De logger vist alt logget som et "attack". Suk.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-01 11:45

Alex Holst skrev:

>Pga. disse dobbeltbetydninger er vi begyndt at bruge "attacker" og
>"intruder" om hhv. en som forsoeger at komme ind og som er kommet ind.
>Maaske der findes noget tilsvarende paa dansk?

"Angriber" og "ubuden gæst"?

--
Bertel

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 16-08-01 15:56

Alex Holst vreettee in meeseaagjee <slrn9nn7t0.2p45.a@C-Tower.Area51.DK>:

[...]

> Pga. disse dobbeltbetydninger er vi begyndt at bruge "attacker" og
> "intruder" om hhv. en som forsoeger at komme ind og som er kommet ind.

Normalt bruger vi (mig og den del af min omgangskreds der beskæftiger sig
med sikkerhed) 'angreber' om en der forsøger at komme ind og en
'indtrængende' om en der er kommet ind. Det er faktisk mere eller mindre de
direkte oversættelser af de engelske ord.

[...]

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : # rm -Rd /

Dato : 16-08-01 18:17

>Pga. disse dobbeltbetydninger er vi begyndt at bruge "attacker" og
>"intruder" om hhv. en som forsoeger at komme ind og som er kommet ind.

Se, det er meget bedre.

" er der nogen som pröver å attacke mig..?"
er så mye bedre enn
" er der nogen som pröver å hacke mig..?"

Fra : # rm -Rd /

Dato : 16-08-01 18:15

>Bemærk venligst at "hacke" bruges i to forskellige betydninger af
>to forskellige befolkningsgrupper.

?
Befolkningsgrupper..?

"hacke" bliver misbrugt, og desto mer folk ser 'hack"/"hacke"
brugt i negative sammenheng, dessto mer vil det og blive brugt slik.

>Det er uinteressant og
>resulltatløst at tage den diskussion op hver gang ordet bruges.

Nope, dersom folk blir gjort oppmerksomme på forskjellen, vil de
muligens/forhåpentligvis, bruge riktig ord senere.

--

http://members.nbci.com/jcenters/HADL.html

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-08-01 18:58

On Thu, 16 Aug 2001 19:14:47 +0200, # rm -Rd / </@cybercity.dk> wrote:

>"hacke" bliver misbrugt, og desto mer folk ser 'hack"/"hacke"
>brugt i negative sammenheng, dessto mer vil det og blive brugt slik.

Et ord kan have flere betydninger. Heldigvis er vores sprog indrettet,
at vi kan lure betydningen ud fra sammenhængen. Sådan foregår det også
med mange andre ting i hverdagen.

>Nope, dersom folk blir gjort oppmerksomme på forskjellen, vil de
>muligens/forhåpentligvis, bruge riktig ord senere.

Det er direkte fjollet at tale om "det rigtige ord". Skal vi så til at
lave møbler med økser?

Vælg i stedet at bruge din fornuft og læs meningen ud fra
sammenhængen. Sværere er det ikke.

--
- Peter Brodersen