Kan Debian selv finde ud af hvilket netkor~
Fra : Don Giovanni

Dato : 15-01-01 16:33

Jeg har tænkt mig at installere Debian på en gammel computer jeg har, men
kan Debian selv finde ud af hvilket netkort der sidder i, som f.eks. RedHat
kan, eller skal jeg selv finde ud af hvilket modul der skal kompileres med i
kernen? Det drejer sig om et Wisecom 10/100Mbps PCI, og jeg ved det har
virket under Rødhætte 6.2.

På forhånd tak

mvh Don

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 15-01-01 16:49

"Don Giovanni" <don@cheater.dk> writes:

> [...]
> kernen? Det drejer sig om et Wisecom 10/100Mbps PCI, og jeg ved det har

Du skal ikke være sikker på at Debian selv finder det. Du kan dog selv
hente moduler ind under installering. Dette sker i starten af
installationen så hvis du ved hvilket modul du skal bruge er det lige
ud af landevejem. Tag et smut forbi debian.org og læs
installationsvejledningen hvis du ikke har installeret Debian før.

--
Sven

Fra : Don Giovanni

Dato : 15-01-01 17:03

"Sven Esbjerg" <esbjerg@egmont-kol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud af landevejem. Tag et smut forbi debian.org og læs
> installationsvejledningen hvis du ikke har installeret Debian før.

Oki,
Så hvis jeg ved hvilket modul Rødhætte benyttede sig af, så kan jeg med stor
sansynlighed benytte mig af et modul med samme samme navn under Debian,
eller hva'?

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-01-01 17:36

"Don Giovanni" <don@cheater.dk> writes:

> Så hvis jeg ved hvilket modul Rødhætte benyttede sig af, så kan jeg med stor
> sansynlighed benytte mig af et modul med samme samme navn under Debian,

Ja, hvis ikke Redhat laver underligheder, så kan du. (Jeg ved at
Debian er ret standardkerne, jeg ved ikke med redhat. Derfor)

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-01-01 17:42

On 15 Jan 2001, Peter Makholm wrote:

> Ja, hvis ikke Redhat laver underligheder, så kan du. (Jeg ved at
> Debian er ret standardkerne, jeg ved ikke med redhat. Derfor)

Så vidt jeg husker var det et wisecom kort? rtl8139 (som er den chip
wisecom's kort vistnok bruger) er med i standardkernen og har været det
i nogen tid.

Rasmus Bøg Hansen

Fra : Don Giovanni

Dato : 15-01-01 18:32

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> skrev i en meddelelse
k...
> Så vidt jeg husker var det et wisecom kort? rtl8139 (som er den chip
> wisecom's kort vistnok bruger)

Det var også det jeg fandt ud af ved at kigge i nogle gamle papirer jeg
havde liggende

> med i standardkernen og har været det i nogen tid.

Oki, så skulle det ikke være noget problem. Jeg prøver at installere Debian,
det kan ikke gå andet end galt

Tak for svarene.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-01-01 19:20

Don> Oki, så skulle det ikke være noget problem. Jeg prøver at
Don> installere Debian, det kan ikke gå andet end galt

Til info... jeg har kørt med debian og et rtl8139 kort i et stykke
tid... ingen probs.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson