Problemfyldt "forhold!"
Fra : Kenneth

Dato : 15-08-01 19:49

Efter lang tid og en masse problemer har jeg besluttet at ende mit "forhold"
til min Compaq!!!

Da jeg (desværre) ikke er ekspert søger jeg derfor gode råd til hvordan jeg
sammensætter en ny pc med MINDST muligt problemer.
Jeg forestiller mig den skal bestå af følgende:

EPoX EP-8K7A(+)
AMD Athlon TB 1400 MHZ, 266 FSB
2 stk. IBM Deskstar 60 GXP - 60 GB
Geforce II Pro 64 MB
Creative SB Live! Value
SpeedStream 3010 (ADSL)
Plextor PlexWriter PX-W1610TA
DVD-Drev
Floppy
Phillips 107P20 Brilliance 17"
Windows 2000 Pro DK

400 W Strømforsyning???
Blæsere???
Kølere???

Hvis du/i på forhånd kan se der er visse "enheder" der vil blive problemer
med håber jeg på gode råd.
Jeg regner med at kunne genbruge mit kabinet (Presario 5686).

Mvh,

Kenneth kennethsejberg@privat.dk

Fra : Kenneth

Dato : 15-08-01 19:50

Glemte lige at tilføje:

512 MB Crucial DDR RAM

Kenneth

Fra : Santa Xcaze

Dato : 15-08-01 21:57

snip
stryg det live kort.... køb et terratec eller hercules !!

Fra : Jacob Olsen

Dato : 15-08-01 21:54

Hej Kenneth.........

Har lige idag, installeret min 1.4 Ghz AMD..... jeg gik fra en Pentium III.
450

Hvis du vil, overvejer jeg faktisk at skille mig af med den igen, ikke pga
ydelsen og stabilitet
for det er fint nok, men støjen... jeg kan ikke klare støjen.... den gamle
pentium var nok så stille
så den kunne stå på mit skrivebord, men det kan jeg ikke med denne
her........

mail mig hvis du evt er interesseret. Asus A7M266 med en AMD 1.4 Ghz.. evt
Aopen 300W
og 256mb DDR2100 ram kan indgå.........

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 18-08-01 22:48

Jacob Olsen wrote:
> [...]
> her........
>
> mail mig hvis du evt er interesseret. Asus A7M266 med en AMD 1.4 Ghz.. evt

Dit problem med støj er AOPEN 300W PSU, det er den mest støjende og mest
elendige PSU man overhovedet kan få på markedet. Du kan sagtens
støjdæmpe sådan en spand. Skift PSU og cppu køler til en ordenlig en.

MVH Mikkel Bundgaard.

Fra : Cubus

Dato : 19-08-01 02:05

> Dit problem med støj er AOPEN 300W PSU, det er den mest støjende og mest
> elendige PSU man overhovedet kan få på markedet. Du kan sagtens
> støjdæmpe sådan en spand. Skift PSU og cppu køler til en ordenlig en.

Det virker faktisk som om den kun kan køre i to hastigheder:

En ganske tilforladelig hastighed den starter op med, men når den så synes der er blevet
for varmt i kabinettet går den i "turbo-mode" som er helt og aldeles ulideligt at høre på.
Problemet er også at den aldrig går ned i hastighed igen når den først kører turbo
ligegyldigt hvor meget kabinettet afkøler. Jeg har faktisk pillet den ene side af kabinettet
for at sikre mig den ikke går op i de høje omdrejninger. Mit kabinet er et HQ08.

--
Cubus

Fra : peter-nt

Dato : 15-08-01 22:34

Skrot ideen om at genbruge kabinettet - compaq´s kabinetter er meget lidt
egnede til hjemmebyg med andre komponenter end compaq´s
peter-nt

Fra : Kim Poulsen

Dato : 15-08-01 22:53

mht. bkølere kan jeg kun anbefale en taisol 760XXXXX
fra studie data, har lige nu en duron 800@960 1.85 v og en idle temp på 37 gr. og det er f. varmt herinde
vh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 16-08-01 06:54

Hej Peter.

Hvilket kabinet kan anbefales?

Kenneth

Fra : jan jensen

Dato : 16-08-01 07:54

sørg for at få et kabinet med en stor nok psu for 300 watt er lige i
underkanten

Fra : jensen

Dato : 16-08-01 08:50

køb et max tower,og hvis du vil undgå støj så køb vandkøler alt andet er
skod ,hvis jeg ikke hvade købt vandkøler så havde jeg købt p3 igen .

jensen

Fra : Lyrik

Dato : 29-08-01 12:34

"jensen" <rail@pc.dk> skrev i en meddelelse
> køb et max tower,og hvis du vil undgå støj så køb vandkøler alt andet er
> skod ,hvis jeg ikke hvade købt vandkøler så havde jeg købt p3 igen .
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Kunne du afsløre hvor, og hvilken vandkøler, til hvad pris, du har købt?

Hilsen
Jens

Fra : peter-nt

Dato : 16-08-01 18:32

Set ud fra et hjemmebyggersynspunkt bør dit kabinet være/have:
* Nemt at åbne
* God plads (Husk evt. senere udvidelser) ikke bare til komponenter, men
også plads til de 10 tommelfinge
* Plads til montering af 400W strømforsyning (hvis du vælger en sådan - jeg
kender ikke umiddelbart til kabinetter med en sådan som standart) uden at du
kommer i konflikt med komponenter/adgang til disse på bundkortet, f.eks
ekstrastor køler på CPU.
* Plads til evt.ekstra kølere (ekstra kabinetkøler, evt køling af HDD´s)