Scanner
Fra : Ole Boyer Pedersen

Dato : 15-01-01 06:50

Jeg er en ny bruger. Efter mange bryderier med RH6.0 er jeg fundet "hjem hos
SuSe 7" som jeg synes godt om. Problemet er min scanner som er til par,
porten. Det er en Amitec scanner. Kan man få sådan en til at virke under
KDE? Jeg kan godt finde ud af at installere fra internettet, hvis der skal
noget mere til.
Tak for den støtte jeg altid har modtaget her i NG.
Venlig hilsen OLe Boyer Pedersen
Scientia potestas est.
Se min hjemmeside på http://move.to/Bornholm
eller http://geo.to/Bornholm

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 15-01-01 10:45

Ole Boyer Pedersen wrote:

> [...]
> SuSe 7" som jeg synes godt om. Problemet er min scanner som er til par,
> porten. Det er en Amitec scanner. Kan man få sådan en til at virke under
Prøv at kigge lidt på flg. url:
<url:http://www.mostang.com/sane/>
--
MVH.
Axel

Fra : frank damgaard

Dato : 15-01-01 10:45

Ole Boyer Pedersen <o.boy@iname.com> wrote:
> [...]
> KDE? Jeg kan godt finde ud af at installere fra internettet, hvis der skal

Mest SCSI scannere er det program til.
Så vidt jeg ved er der ikke nogen scanner-producenter der laver
linux drivere, og ikke alle der vil ud med dokumentation.
Men se på SANE : http://www.mostang.com/sane/
om der står noget om din scanner.
I givet fald skal du installere SANE som vist også er med
i den fulde SuSE distribution.

NB.
Generelt skal man undgå parallelportscannere, da de belaster
system/CPU ganske meget (specielt under windows...)

--
Frank Damgaard