Hente filer fra en W2k
Fra : Uoups

Dato : 15-08-01 13:09

Hvordan henter man filer på et shared drev på en w2k maskine??
Jeg bruger redhat 7.0

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 15-08-01 14:57

Samba mount

fx:
mount -t smbfs -o username=tridge,password=foobar //fjall/test
/data/test

når jeg bruger den får jeg som regel en samba error, noget med unable to
connect, men et par minutter senere er mountet gået igennem og jeg kan
bruge den..

/Bo

--
----------- Signature -----------
<|=-=|> ICQ UIN: 14190557 <|=-=|>

Fra : Kim Nielsen

Dato : 15-08-01 13:58

Uoups wrote:
> Hvordan henter man filer på et shared drev på en w2k maskine??

Du kan bruge smbclient //maskine/share

/Kim

Fra : Osten

Dato : 15-08-01 15:24

"Uoups" <gvir@ofir.dk> wrote in message
> Hvordan henter man filer på et shared drev på en w2k maskine??

smbmount \\\\machine\\share /mnt/mountpoint

Fra : Uoups

Dato : 16-08-01 10:40

Jeg kan ikke få det til at virke...
Jeg har en maskine W2K der hedder test
og et share der hedder test..
Når jeg så prøver at skrive smbmount \\\\test\\test /mnt/w2k
skriver den tilbage at "could not resolve mountpoint /mnt/w2k

Hmmmmm Hvad sker der...
Redhat 7.0 jeg er absolut newbie, så måske det hjælper at få skåret det ud
i pap...

Jeg er logget på som root, og prompten siger
[root@linux /root]#

Mvh Jens

Fra : Torben Simonsen

Dato : 16-08-01 10:56

"Uoups" <gvir@ofir.dk> writes:

> [...]
> Når jeg så prøver at skrive smbmount \\\\test\\test /mnt/w2k
> skriver den tilbage at "could not resolve mountpoint /mnt/w2k

Du skal lige oprette dit mountpoint først: "mkdir /mnt/w2k".
Derefter udfører du smbmount-kommandoen ovenfor.

--
-- Torben.

Fra : Uoups

Dato : 16-08-01 11:52

Ok... nu kom jeg da et lille stykke videre....
Nu skriver den Get_hostbyname: Unknown host Linux
smb Connection to test failed.

Jeg forstår det ikke.....Hvad kan der være galt???

Fra : Bo Lynnerup

Dato : 16-08-01 13:32

Uoups wrote:
> Jeg forstår det ikke.....Hvad kan der være galt???

Jeg testede det lige med mine maskiner..

her er hvad jeg skrev (har lige erstattet passwordet med noget andet)

[root@localhost /root]# mount -t smbfs -o
username=Administrator,password=mithemmeligekodeord
//192.168.1.6/ftproot /mnt/w2k
Unknown parameter encountered: "ssl CA certFile"
Ignoring unknown parameter "ssl CA certFile"
session request to 192.168.1.6 failed
[root@localhost /root]# cd /mnt/w2k/
[root@localhost w2k]# dir
og her viser den så alle filerne på min win2k maskine..

håber det hjælper dig..

/Bo