Fejl% på PQI ram, er der ellers noget galt~
Fra : Mikael Jensen

Dato : 15-08-01 12:25

Hvad er det der gør at Alle herinde hader PQI så meget??? De har en stor
fejl %, OK, men der er jo garati på, så når man er sikker på at få nogen der
virker, hvad skulle da så være galt i det??? Mig bekendt er RAM bare RAM
(hvis de vel og mærke har samme specs)

Jeg har en auktion på D.M.P.E hvor jeg er blevet tilbudt nogen PQI ram i
bytte, 512Mb omsat til 400 kr afslag i købs priser, er det helt galt???
--
Vil du betale 2000 mere for din
nye harddisk??? Nej, vel...

Fra : Brian Olsen

Dato : 15-08-01 14:14

"Mikael Jensen" <mje@doms.dk> wrote in message
> [...]
der
> virker, hvad skulle da så være galt i det??? Mig bekendt er RAM bare RAM

Netop PQI-512 MB modulerne, findes i en udgave der kun
passer i via-chipsettet...!! Så vær opmærksom hvis dit bundkort
ikke bruger netop det chipset... samtidig gør netop det at du
sandsynligvis ikke kan bruge den samme RAM ved en senere
opgradering...

Har hørt om en del der har måtte får byttet PQI-moduler
2-3-4 gange før de har fået et brugbart modul...

Men hvis du har muligheden for at afprøve det modul du
har fået tilbudt i din egen maskine, før i afslutter handlen,
er der jo ingen grund til at være nervøs for kvaliteten, men
stadig er 400,- kr i værdi vel stadig en høj brugtværdi... når
du tager i betragtning at et nyt koster 432,- kr...

Den rigtige måde hvis i skal bytte på den måde, må være at
afskrive både dit produkt og bytteproduktet med samme
procent, og så betaler en af jer en evt difference...

MVH
Brian Olsen

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-08-01 18:37

"Brian Olsen" <djarnis@REMOVEcity.dk> wrote in message
> [...]
> ikke bruger netop det chipset... samtidig gør netop det at du
> sandsynligvis ikke kan bruge den samme RAM ved en senere

Problemet er at Intel-chipsættene ikke understøtter 512MB-moduler. Men jeg
har også hørt at PQI-modulerne skulle værre asf svingende kvalitet bl.a
www.shg.dk fraråder dem.

Mvh

Tim

Fra : Armitage

Dato : 15-08-01 19:39

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har også hørt at PQI-modulerne skulle værre asf svingende kvalitet bl.a

Hvis det er dette du refererer til så læser jeg det som de fraråder 512mb
moduler af alle mærker og ikke blot PQI.

ADVARSEL!!!!!!!! sgh.dk fraråder mod Kingstron ram!!!! er lige så rigtigt

----------------------
http://www.shg.dk/faq/faq1/sepost.asp?n=42&Post=10
Re: Re: Re: PQI versus Kingston ram

Indlæg af Michael/shg.dk den 18-07-01 klokken 20:18:07

Som svar på: Re: Re: PQI versus Kingston ram Indlæg af Kenneth Jensen on
05-07-01 at 03:59:01
Vedr. 512 MB PQI, kan meget ofte drille en hel del, men problemet er de
fleste gange at det er VIA's chipsæt der giver problemer. Mange bundkort,
som skulle kunne kører med 512 MB klodser, har meget tit problemer med at
starte, ligemeget om det er PQI, Kingstron, Apacer eller noget andet mærke.

Så ved shg.dk anbefaler vi ikke at folk at købe 512 MB klodser, men istedet
256 MB x 2 f.eks.
----------------------------

Men hvis der er et andet sted hvor sgh.dk faktsik fraråder PQI som mærke så
er det mig der har taget fejl

Fra : PsHdO

Dato : 15-08-01 21:15

Hej.

SHG.dk´s sælgere fraråder rigtignok 512Mb moduler, men ikke kun PQI
modulerne da jeg spurgte.....
Og han ville hellere sælge 2 stk 256mb til alle bundkort, også selv om det
var et VIA, købt hos dem selv.
(Epox ep8kta2)
Sælgeren sagde at de engang imellem skulle sende ram frem og tilbage 4-5
gange inden kunden fik en der fungerede, jeg købte en aligevel og den
fungerede i første hug.
Så mon sælgeren ikke hellere vil sælge de 2*256mb fordi at det sammenlagt er
en højere salgspris end 1*512mb ??

SHG´s tekniker (i hvertfald en af dem) sagde senere samme dag, at 512mb
modulerne var gode nok, og at de fint virkede i VIA bundkort. Så lidt delte
meninger hos Shg.....

Mvh.
Peter

Fra : Khawk

Dato : 16-08-01 13:59

Hej

Jeg har selv købt 512MB PQI ram hos shg, men efter at have afprøvet 4
stænger gad jeg ikke at forsæge mere så jeg skiftede til 256MB. Jeg bruger
selv et bundkort med VIA-chipset. Min kammerat der kører med det samme
bundkort har dog været så heldig at få en 512MB PQI stang som virker fint.
mvh
Kim

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 16-08-01 11:16

> [...]
> har også hørt at PQI-modulerne skulle værre asf svingende kvalitet bl.a

Nu skal man også tænke på hvordan man opdager en evt. fejl i
ram'en. Hvis man f.eks. bruger norton utilities til at teste med, så
er der fejl, men kun fordi at norton utilities ram testprogram ikke
virker med mere end 256Mb ram. Jeg har selv en 512Mb PQI stang og den
kører fremragende i mit Abit KT7-RAID bundkort. Alt ram baseret skruet
op på max (pånær CAS level som er sat på 3) og pc'eren er stabil.

Bernhard

Fra : -* edmundo *-

Dato : 15-08-01 15:16

"Mikael Jensen" <mje@doms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> virker, hvad skulle da så være galt i det??? Mig bekendt er RAM bare RAM

Jeg har lige sat en klods (128 mb) i en af mine maskiner, virker fejlfrit.

edm...