tisselugt...
Fra : Malene

Dato : 15-08-01 11:53

Hej hunde venner
Mine to vovser har fri adgang til vores lukkede have og ud over deres
gå-ture når de lige skal, så smutter de også ud i haven og tisser. Nu er
problemet bare det, at der lugter noget så skrækkeligt derude og lugten
sniger sig tilmed ind i huset når døren er åben. Hvad fjerner jeg den lugt
med ?? Det er på jord der er tisset og på teressen som er af træ.- og jeg
ved godt at jeg kan stoppe det, ved ikke og lade dem tisse i haven i
fremtiden :0)

VoV fra Malene

Fra : Jo-Ann

Dato : 15-08-01 13:25

Jeg ville vaske terrassen med Rodalon....det tager lugten !

Ved ikke lige med jorden...

Mvh

Jo-Ann

Fra : Pia

Dato : 15-08-01 14:33

jeg tror også kun det er terrassen der lugter. Max havde også brugt
terrassen i nødstilfælde, da han var helt lille og det var vinter (50 m til
nærmeste udgang), det er fliser og der hænger lugten også. Rodalon, masser
af vand og en stiv kost tog det fuldstændig.

Det vil forhåbentlig også hjælpe med at de ikke længere tisser der, fordi de
gør det der hvor der lugter i forvejen.

:Pia

Fra : modo

Dato : 15-08-01 13:33

Hej Malene

Måske kan du ikke tage haveslangen og spule "tissestederne" jævnligt, hvis
hunde ikke må tisse i haven, hvor skulle de så ha' lov til det henne!

Hilsen Dorte

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 15-08-01 15:56

modo <modo@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7a6c78$0$242$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Måske kan du ikke tage haveslangen og spule "tissestederne" jævnligt, hvis
> hunde ikke må tisse i haven, hvor skulle de så ha' lov til det henne!

Den forstår jeg ikke helt meningen med!
Der er da masser af andre steder, hunde kan tisse. Når de bliver luftet
feks. Jeg vil ikke have at min hund hverken tisser eller skider i min have.
Jeg kan selvfølgelig bare samle op, men hvis jeg ikke lige har opdaget det,
og en af børnene jokker i det, er det ikke særlig lækkert( Selvfølgelig).
Det kan godt være at jeg har misforstået dig, men det var sådan jeg tolkede
det.

Hilsen Tina

Fra : modo

Dato : 15-08-01 23:50

Hej Tina

Nej, du har da ikke misforstået.
Min hund får da lov til at besørge i min have - området omkring
kompostbunken er særlig populær, der er sjældent trafik, og jeg tror sørme
han er så klog at han ved, han heller ikke selv kommer i nærkontakt med
"hømmerne" dér.
Resten af matriklen bliver afpatruljeret sådan ca. 70 gange om dagen - hvor
jeg vil tro at han mindst ligeså mange gange afsætter, op til flere
strategisk rigtigt placerede duftmærker i hækken og andre steder, til
oplysning for andre eventuelle forbipasserende dame- og herrehunde .
(Det er en lille livlig dansk/svensk gårdhund jeg har).
Når vi så går vores daglige runder i haven - hunden og jeg - kan jeg hurtigt
fjerne efterladenskaberne.

Selvfølgelig må han ikke tisse på min terrasse - ej heller på mine krukker -
staudebed osv., hvilket han udmærket ved, når jeg er i nærheden!!.
Men de steder hvor uheldet altså sker hælder jeg en kande vand på eller
spuler med haveslangen, samtidig med jeg børster en gang med en stiv kost -
alt efter hvad der er nemmest.

I øvrigt er det vel lidt "twisty" det der med at hunden ikke må besørge i
din have, men gerne på offentlig/andres grund, er det ikke? hunden er da
din!

mvh. Dorte

Fra : Trine

Dato : 16-08-01 05:19

Æv vi kan alle 3 ikke komme d. 21/8

/Trine

Fra : Malene

Dato : 16-08-01 09:29

Hej hundevenner...
Tusind tak for jeres tip, jeg vil afprøve det straks idag ..
VoV fra Malene