Pie chart/lagkage diagram
Fra : Thomas

Dato : 15-08-01 10:50

Hej.

Jeg har brug for at kunne lave lagkage/pie diagrammer på min .asp
side. Hvordan gør man lige det? Skal man have fat i en komponent
eller?? Har set et eks. på html.dk, faktisk ret kinky må jeg
sige... det er i den stil jeg oxo gerne skulle have mit... men
jeg har ik' den fjerneste idé til hvorn man gør.....

Kan nogen hjælpe en yderst fortvivlet .aspkoder???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Vega Software

Dato : 15-08-01 12:13

En java applet måske ?

Mvh. Jan Steiermark

Fra : Thomas

Dato : 15-08-01 12:27

Godt ? hvorn hmtl.dk gør ved jeg ikke! Har fundet nogle komponenter
som muliggør pie diagrammer, men jeg er ikke hooked på at idallere
komponenter! Kan det laves i ren asp?????

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 15-08-01 13:50

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Godt ? hvorn hmtl.dk gør ved jeg ikke! Har fundet nogle komponenter
> som muliggør pie diagrammer, men jeg er ikke hooked på at idallere
> komponenter! Kan det laves i ren asp?????

Vi bruger AspImage fra Serverobjects.com - funktionen med et lagkage
diagram er ikke standard for komponenten, men kan kodes på baggrund af en
beregning af gradtallene for hvert lagkagestykke.

Jeg tror bestemt du er nødt til at installere en eller anden komponent
for at lave funktionaliteten.

AspImage har iøvrigt rigtigt mange andre smarte anvendelsesmuligheder

Mvh
Jonas

Fra : Thomas

Dato : 15-08-01 15:11

Ahh.... det var da et dejligt lille hint takker for det. Har prøvet at
lege lidt med aspimage og har da oxo fået lavet et par billeder

Dog må jeg sige at det er, og sikkert vil forblive, en gåde for mig hvordan
i har flækket lagkagen sammen! Det skyldes sandsynligvis den lidt implict
skrevne dokumentation til aspimage samt et styks forvirret hjerne!

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 15-08-01 15:53

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Dog må jeg sige at det er, og sikkert vil forblive, en gåde for mig hvordan
> i har flækket lagkagen sammen!

Jeg måtte også grave mig godt tilbage i min matematiske erindring - Sinus,
Cosinus og lignende begreber lå et stykke væk

> Det skyldes sandsynligvis den lidt implict
> skrevne dokumentation til aspimage samt et styks forvirret hjerne!

Et lille hint:

- Brug funktionen Image.Pie
- Brug Cos() og Sin() til at beregne vinklerne

Nemt? - nej
Sjovt? - ja

Mvh
Jonas

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 16-08-01 00:01

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det skyldes sandsynligvis den lidt implict skrevne dokumentation
> til aspimage samt et styks forvirret hjerne!

Her er koden til lagkagen

http://www.html.dk/scripts/asp/00016/

Mvh
Jonas

Fra : Thomas

Dato : 16-08-01 07:29

Har just testet koden til lagkagen - når du traverserer dit array af
vinkler igennem, skal du så ik' starte ved 0, istedet for ved 1?
altså: For i = 0 to Ubound(arrVinkler) ? Så vidt jeg husker starter
indexet i arrays ved 0.

Men ellers kan jeg kun bukke og skrabe i sandet for dig - kanont at
du lagde kildekoden ud på html.dk så man kan kigge/nulre med det

MVH
Thomas

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 16-08-01 11:59

Thomas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> skal du så ik' starte ved 0, istedet for ved 1?

Jo, det er hermed rettet

Mvh
Jonas

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 15-08-01 17:02

> Godt ? hvorn hmtl.dk gør ved jeg ikke! Har fundet nogle
komponenter
> som muliggør pie diagrammer, men jeg er ikke hooked på at idallere
> komponenter! Kan det laves i ren asp?????

http://www.dundas.com/

Den koster vist nok penge, men den laver nogle vilde charts.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Anders H. Poulsen

Dato : 26-08-01 11:05

Jeg leder også efter en god måde at tegne grafer på.

Både Dundas og Aspimage ser fornuftige ud, men priserne er desværre lidt
høje til privat brug.

Jeg har forsøgt lidt med Microsoft Structured Graphics control, som for
såvidt er godt nok, men så er man pludselig begrænset til IE og det er jo
ikke så godt. Et simpelt eksempel:
http://www.danbbs.dk/~ahp/test_polyline.htm.

Så jeg leder stadig efter en fornuftig komponent/applet hvis der er en der
skulle have et godt bud???.
--

Op med humøret
Anders H. Poulsen

-------

Fra : Terje

Dato : 26-08-01 14:40

"Anders H. Poulsen" <ahp@danYbbs.dk> skrev i melding

> Så jeg leder stadig efter en fornuftig komponent/applet hvis der er en der
> skulle have et godt bud???.

Kan du bruke Office Web Components?
http://office.microsoft.com/downloads/2002/owc10.aspx

Terje

Fra : Anders H. Poulsen

Dato : 26-08-01 16:01

Hej

Fungerer det med Netscape?.
Jeg læser det som at det er en komponent der skal installeres på
klient-maskinen, er det rigtigt?.

--

Op med humøret
Anders H. Poulsen

"Terje" <IDONTHAVETIMETOREADYOURSPAM_nidaros2001@hotmail.com> wrote in
message news:9mau8t$14s6s$1@ID-88092.news.dfncis.de...

Fra : Terje

Dato : 26-08-01 22:46

> Hej
>
> Fungerer det med Netscape?.
> Jeg læser det som at det er en komponent der skal installeres på
> klient-maskinen, er det rigtigt?.

Har ikke prøvd dette selv enda, men etter hva jeg forstår så ser klienten
bare en gif-fil, (med unntak av enkelte interaktive funksjoner, hotspots,
som bare IE4+ ser). Komponenten(e) innstalleres på server. Følger med hvis
Office 2000 i en eller annen form er på serveren.

Terje

Fra : Anders H. Poulsen

Dato : 27-08-01 09:05

Ok, tak

Jeg vil prøve at kigge på den
--

message news:9mbqod$1dr3a$1@ID-88092.news.dfncis.de...

Fra : Anders H. Poulsen

Dato : 09-09-01 09:53

Hej Terje

Har du evt. et link til noget dokumentation på OWC10.EXE ?

Fra : Anders H. Poulsen

Dato : 09-09-01 09:57

Fandt lige dette:

Office Web Components Licensing
There are three key licensing points for the Office Web Components that are
included with Office 2000. It is important to note that a valid Office 2000
license is always required to run or access the Office Web Components.
1.. Running the Office Web Components on a client PC or accessing the
Office Web Components running on a server requires a valid Office 2000
license. Qualifying licenses include Office 2000 Premium, Office 2000
Professional, Office 2000 Standard, Office 2000 Developer, and Microsoft
Access 2000.

2.. Running the OWC on a server requires an Office 2000 license for that
server and for each client accessing the OWCs running on that server.

3.. Running the OWCs on a Web server that is accessible to users on the
Internet or an extranet is not possible because there is no way to guarantee
that every user has a valid license for Office 2000.

Can any Web server run the Office Web Components?

No. Only Web servers hosting Web pages viewable on an internal network (that
is, an intranet Web server) can run the Office Web Components.