Opdeling af netværk
Fra : Uoups

Dato : 15-08-01 09:14

Jeg har fået til opgave at prøve at løse denne her...
Vi er 6 firmaer der deler en ADSL forbindelse.
problemet er at vi alle kan "se" hinanden i andre computere, hvilket er lidt
uhensigtsmæssigt.
Vi er alle forbundet til en 3Com switch der understøtter Vlans 802.11q. men
når jeg laver Vlans kan vi ike komme kontakt med routeren( speedstream 5711)
den fra pro@ccess, jeg tror det har noget at gøre med den ikke understøtter
Vlans..
Er der andre måder at gøre det på?? Jeg har prøvet med subnetting, egentlig
kan det godt løse problemet, men det skal helst virke med DHCP. Er her en
der kan hjælpe?
Med Venlig Hilsen
Jens.

Fra : Martin Damberg

Dato : 15-08-01 10:46

"Uoups" <gvir@ofir.dk> wrote in message
> [...]
egentlig
> kan det godt løse problemet, men det skal helst virke med DHCP. Er her en
Routeren skal bare ligge på samme Vlan som din(e) subnet .... dvs.
multi-vlan på
routerens port, så burde det virke

Martin D
www.vejen-net.dk

Fra : Martin Damberg

Dato : 15-08-01 11:13

> [...]
egentlig
> kan det godt løse problemet, men det skal helst virke med DHCP. Er her en
Yes .. korrekt Jens, sæt routerens port i switchen til at den skal indgå i
alle de
VLan's som den nu skal ind gå i .... fungere ved Nortel switche samt også
Olicom
såeee .... burde være det.

mvh

Martin D