Udskiftning af blæser til Mem/AGP-controll~
Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 15-08-01 08:33

Jeg har et Asus A7V133 motherboard med en såkaldt "VIA VT8363A AGP4X &
PCI133 Memory Controller" (aka. VIA Apollo KT133A system controller).
Den har en lille blæser som pludselig er begyndt at rasle ind imellem. I det
hele taget har den altid været ret larmende i forholdt til CPU-køleren, som
dog også er en "low-noise"-model.
Kan man skifte sådan en blæser? På labelen står "ARX C.P.U. cooler", og den
er på en eller anden måde hængt op i to fjedre i nederste venstre og øverste
højre hjørne - den kan i hvertfald give sig lidt. Den er ca. 3.5 x 3.5 cm.
Jeg mangler lidt info om, hvad det er for en type køler, hvordan man får den
hevet af motherboardet, og hvordan man finder en afløser som er lidt mere
støjsvag.
Anyone?

/Mikkel

Fra : Martin Damberg

Dato : 15-08-01 10:40

"Mikkel Gravgaard" <grav@IHATESPAMklokke.dk> wrote in message
> [...]
den
> hevet af motherboardet, og hvordan man finder en afløser som er lidt mere

Kontakte forhandleren så udlevere de en ny blæser til dig. Jeg ved at det er
sådan
PRCData.dk forholder sig til samme problem ....

mvh

MD
www.ohkk.dk

Fra : DetUudslukkelige

Dato : 15-08-01 10:47

Jeg har smidt en 40mm pabst blæser på min.

--
Venlig hilsen

-- Mathias

- \\!//
- @ @
http://www.durmol.dk

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 15-08-01 19:15

> Jeg har smidt en 40mm pabst blæser på min.

Hvad er det for noget? En speciel model eller et specielt mærke?
Og er der nogen, der ved hvordan jeg afmonterer den nuværende uden at knække
noget ... ?