6210 problemer
Fra : brian

Dato : 14-08-01 23:15

Har en 6210 (vers.5.17) der taber
nettet (sonofon) en gang i mellem
er sendt til rep. 3 gange uden at det
hjælper. MØG TELEFON

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 14-08-01 23:23

"brian" skrev:
> Har en 6210 (vers.5.17) der taber
> nettet (sonofon) en gang i mellem
> er sendt til rep. 3 gange uden at det
> hjælper. MØG TELEFON

Taber den også forbindelsen hvis der er god dækning?
Har du prøvet med et nyt SIM-kort, det hjalp min gamle Ericsson af med et
lignende problem engang for flere år siden.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : brian

Dato : 14-08-01 23:27

Ja også ved fuld dækning
og har fået nyt nyt simkort

Brian

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 14-08-01 23:57

Davs.

> Har en 6210 (vers.5.17) der taber
> nettet (sonofon) en gang i mellem
> er sendt til rep. 3 gange uden at det
> hjælper. MØG TELEFON

Det er nemt at give telefonen skylden. Lige så let som at sige det er
Sonofon, hvilket jeg ville gætte på. Har selv en 6210 som jeg er MEGET glad
for. Prøv evt. at få en ældre software i den. Jeg har nu en 5.02 i min.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : ***MortenRiis

Dato : 15-08-01 01:45

Hej Brian.

Har selv haft samme problem. Var i en Nokiabutik med den. De fortalte at de
pludselig, inden for én uge, havde fået ca. 200 6210'ere ind med netop
omtalte fejl. Jeg fik sendt min til rep. Det duttede ikke, så nu får jeg en
ny. Det er der selvfølgelig ventetid på. Nokia giver nemlig ikke en ny
telefon men de har noget de selv kalder en swapper som er en gammel telefon
der er blevet opdateret i softwaren, har fået ny front og er blevet gået
igennem i printbanerne. Lidt træls at de giver én ny gammel fon.
Man skulle tro det er på kant med købeloven.

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 15-08-01 04:29

"***MortenRiis" <riis@riis.dk> wrote in message
> [...]
> igennem i printbanerne. Lidt træls at de giver én ny gammel fon.
> Man skulle tro det er på kant med købeloven.

Pladder!!

Korrekt at en swap tlf, er en gammel (som regel) der er repareret, men at de
kun har opdateret SW er hen i vejret!

(Jeg arbejder i den koncern der står får rep. af nokia telefoner, som
værkstederne ikke selv har udstyr til)

Ps:Nokias politik er at alle telefoner skal SW opdateres ved rep.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 15-08-01 04:24

"brian" <dsl49561@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Har en 6210 (vers.5.17) der taber
> nettet (sonofon) en gang i mellem
> er sendt til rep. 3 gange uden at det
> hjælper. MØG TELEFON

En defekt kondensator, SKAL på værksted da den skal recalibreres bagefter.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-08-01 18:01

"Nicolai Boilesen" <nicolai_boilesen@adr.dk> wrote in message

> "brian" <dsl49561@vip.cybercity.dk> wrote in message
>
> En defekt kondensator, SKAL på værksted da den skal recalibreres bagefter.

Hvis du er så meget inde i rep af 6210 hvad er der så los når den slukker
helt umotiveret i tide og utide?
Min har det med at gøre det og har 5.17 firmware (den blev software opdatere
så krakkelerede det helt, så blev den sendt ind så nu slukker den 'kun'
engang i mellem)

/Dennis

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 15-08-01 18:43

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
> Min har det med at gøre det og har 5.17 firmware (den blev software
> opdatere så krakkelerede det helt, så blev den sendt ind så nu slukker

Jeg har den første software verion 3.01 og jeg har ALDRIG haft nogle
problemer med den... bare så i ved at det ikke altid er det nye der er det
bedste...

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig,ellers så kig på

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-08-01 18:49

"Boris Mathiasen" <GSMUnlockDK@cREMOVE.dk> wrote in message

> Jeg har den første software verion 3.01 og jeg har ALDRIG haft nogle
> problemer med den... bare så i ved at det ikke altid er det nye der er det
> bedste...

Næe men kan du få et service center til at downgradere den?
Jeg startede ud med 4etellerandet , så fik jeg 5.0etellerandet og nu har jeg
5.17
Vers 4 : Brugbar men bestemt ikke sammen med et håndfri sæt
5.0* : egnet til længdekast
5.1 : Brugbar men voldsom irreterende når den finder på at smide sig på
ryggen midt i en samtale..

Så jeg ved snart ikke helt om man måske burde til at råbe meget højt og få
en helt anden telefon?!?!?!
Jeg er ihvertfald ved at være træt af alt det bøvl der har været med min.

/Dennis

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 15-08-01 19:02

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
> 5.0* : egnet til længdekast
> 5.1 : Brugbar men voldsom irreterende når den finder på at smide sig på

Det burde de faktisk kunne gøre... men har du skrevet et personligt brev til
Nokia?

> Så jeg ved snart ikke helt om man måske burde til at råbe meget højt og
> få en helt anden telefon?!?!?!
> Jeg er ihvertfald ved at være træt af alt det bøvl der har været med
> min.

Hvid du har haft den til rep. flere gange end 2 skal den sendes til Findland
og repareres det siger de i Nokia Concept Store i Århus...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-08-01 19:17

> Det burde de faktisk kunne gøre... men har du skrevet et personligt brev
til
> Nokia?

Nøe egentlig ikke...
Nogen der lige har en version oversigt? , fordi jeg kan kende de version
numre når jeg liiige ser dem (det virker så dumt at skrive 4.etellerandet
osv ;))

> Hvid du har haft den til rep. flere gange end 2 skal den sendes til
Findland
> og repareres det siger de i Nokia Concept Store i Århus...

Den har kun været til rep een gang og det tog 14 dage(!)

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-08-01 19:32

Dennis Pedersen skrev:

>Nogen der lige har en version oversigt? , fordi jeg kan kende de version
>numre når jeg liiige ser dem (det virker så dumt at skrive 4.etellerandet
>osv ;))

V 05.17
01-06-01

V 05.02
02-04-01

V 05.01
15-03-01

V 04.36
31-01-01

V 04.27
21-12-00

V 04.08
25-10-00

V 03.74
22-09-00

V 03.04
06-10-00

V 03.01
21-08-00

V 03.00
16-08-00

V 02.95
16-02-00

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 15-08-01 19:46

> V 04.36
> 31-01-01

Var det ikke den blev kaldt tilbage eller står den her slet ikke (fordi jeg
bliver sku da helt i tvivl med alle de versions numre (det er ikke sådan når
cola rusen er på sit højeste)), fordi jeg kan huske at det var den jeg havde
i min fon da jeg gik den.

/Dennis

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-08-01 19:52

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
>cola rusen er på sit højeste)), fordi jeg kan huske at det var den jeg havde

Det var 5.01 der blev kaldt tilbage.
3310 version 4.23 blev også kaldt tilbage - andre har jeg ikke
kendskab til.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 28-08-01 21:19

"Dennis Pedersen" <INGENSPAM@Nejtak.dk> wrote in message
Klip

> [...]
opdatere
> så krakkelerede det helt, så blev den sendt ind så nu slukker den 'kun'

En BGA kreds der har dårlig forbindelse, (en BGA lodde maskine koster en
mellemstor gård :)) )

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-08-01 22:24

> [...]
> Klip

> opdatere
>
> En BGA kreds der har dårlig forbindelse, (en BGA lodde maskine koster en

Dvs jeg skal bare tage til Bluetel endnu engang (jeg burde snart få et
pendler kort derudtil) og tæske dem lidt mere? ;)

/Dennis

Fra : brian

Dato : 15-08-01 10:16

Var nede og brokke
mig over den defekte6210'er
og talte med chefen som
byttede lige over med en T39m

brian

Fra : Jørgensen

Dato : 15-08-01 13:46

Det var et skidt byt, jeg købte t39 i Lørdags og er overhovdet ikke glad for
den.

Jeg har heldigvis min 6210 endnu, og simkortet er røget retur i den.

Begrundelse :

Hver gang der er en der har indtalt på min svare, kommer der en gentagelse
af en gammel sms !!!

plus modtagelse er kanon skidt, (sonofon)

Men hvis den var nem at håndtere med sms og andre funktioner så var den fed
nok, men jeg beholder den, og vil tage den med ud hvor den er købt

Fra : brian

Dato : 15-08-01 15:54

jeg har haft 6210'ern i 4 måneder
og haft 3 garanti rep.+ at den i udu igen
med samme fejl, hvordan kan det blive
værrer, hver rep. tager mellem 5 og 8
arbejds dage, hvor at jeg skal undvære
telefonen.Ok de(sonofon kolding storcenter)
har nogle låne telefoner men der er 4 ugers
ventetid så hvis bare ericssonen virker
er den bedre end den 6210'ern

brian