Asus P5A og IBM 40 Gb Disk
Fra : Daniel-San

Dato : 14-08-01 22:27

Hver gang jeg prøver at manuelt detecte denne disk i bios eller automatisk,
så crasher maskinen. Jeg bruger den nyeste bios, og den er jumpet rigtigt -
Umiddelbart siger Google efter et par søgninger, at andre har fået det til
at virke - Ville bare høre om der er nogen der har oplevet det samme som han
en løsning?.

Mvh Daniel

Fra : Rasmus Klitgaard-Nie~

Dato : 14-08-01 23:04

Daniel-San wrote:

> [...]
> at virke - Ville bare høre om der er nogen der har oplevet det samme som han

Hmm.. Måske du bare skal sætte bios til "Auto" i diskmenuen (så den selv
finder den under boot) og så få fat i IBM's diskmanager (gratis fra IBM
- sletter desværre disken når den installeres, kan ikke lige huske
linket)
Jeg har selv brugt den med held - dog med en 10 GB IBM...
--
>o ********* PINKY! aka. Rasmus Klitgaard-Nielsen *********
<()> **** Mad Programmer - Commodore Freak - ABP regular ****
^^ "Can't sing. Can't dance. Can handle a sword a little."
-- Victor's resume (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Fra : Lasse Krogh Thygesen

Dato : 18-08-01 13:47

On Wed, 15 Aug 2001 00:04:24 +0200, Rasmus Klitgaard-Nielsen
<pinky@cs.auc.dk> wrote:

> [...]

Jeg har desværre haft akkurat det samme problem med mit Asus TX97-E
bundkort. Her blev min løsning desværre at vælge en 20 GB disk i
stedet for 40 GB disk. Formentlig skulle du også kunne køre med en 30
GB disk. Problemet skyldes nemlig en bug i Award BIOS'en som gør at
den ikke kan håndtere diske på over 32 GB - prøv at se om der er en
capacity delimiter jumper på din harddisk, det kan være den kan
hjælpe. Ellers kan du prøve en af Asus' beta BIOS'er på
http://www.asuscom.de/

Desværre er beta BIOS'en til mit ikke opdateret siden 1998 og da award
først fiksede buggen i 1999, hjælper det ikke mig meget. Dog mener jeg
at der var en nyere beta BIOS til P5A bundkortet, hvor der står at
harddisk buggen er fixet.

Nu har jeg i hvert fald fundet en beta bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

Prøv den, med mindre det er den du allerede har prøvet.
--
Maverick OS Project - http://www.maverick-os.dk/
Personal Homepage - http://www.lkt.person.dk/ (In danish)

Fra : Daniel-San

Dato : 19-08-01 11:26

> [...]
> ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/
>
> Prøv den, med mindre det er den du allerede har prøvet.

Det var den der fixede problemet - Thanks