hvor lang tid må jeg vente ?
Fra : Strid

Dato : 14-08-01 21:40

Hejsa

Jeg har talt med min sagsbehandler til min fine bil.. hvis jeg da nogensinde
får den...

Der er faldet afgørelse om at jeg skal have den. Men nu siger hun at hun
alligevel skal tage stilling og at det kan tage måneder fordi hun har meget
travlt..

Hvor lang tid er det retmæssigt at jeg skal vente.. der må være en garanti ?

Lotte ved du noget ?

Jeg vil meget gerne have min bil inden jul ?

Astrid

Fra : Lotte M

Dato : 15-08-01 12:13

"Strid" <gen@strid.dk> skrev

Tillykke med kørekortet!

> Der er faldet afgørelse om at jeg skal have den. Men nu siger hun at hun
> alligevel skal tage stilling og at det kan tage måneder fordi hun har meget
> travlt..

Det er fustrerende med de bilsager :-/

> Hvor lang tid er det retmæssigt at jeg skal vente.. der må være en garanti ?

Kommunerne og amterne har pligt til at oplyse sagsbehandlingstiden på
de forskellige sagstyper, men hvis de ikke kan lave en afgørelse indenfor
fristen, så skal de blot begrunde udsættelsen. Der er desværre ingen
sanktionsmuligher, så sagssyltning er helt omkostningsfrit.

> Lotte ved du noget ?

Hvad er indholdet i amtets afgørelse?

> Jeg vil meget gerne have min bil inden jul ?

Det /kan/ lade sig gøre, men det afhænger af hvilken bil du skal have og
hvor meget den skal ombygges.

Der har sørme ikke været meget aktivitet herinde, mens jeg har holdt ferie
- er I gået i hi alle sammen?

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 15-08-01 14:15

Lotte M skrev:

>Der har sørme ikke været meget aktivitet herinde, mens jeg har holdt ferie
>- er I gået i hi alle sammen?

Det gik jo af sig selv. Der var jo ingen til at svare.
Der var f.eks. et par amerikanere, gu've' hvor de blev af.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 16-08-01 09:35

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote in message news:9ldluf$1qe$2@sunsite.dk...
> Der har sørme ikke været meget aktivitet herinde, mens jeg har holdt ferie
> - er I gået i hi alle sammen?
>
> --
> Lotte
>
> http://www.handiinfo.dk
> http://www.lotte-m.dk

Nøh - vi har hygget os med en *lille* lungebetændelse og ellers prøvet at undgå at smelte - alt for meget.

Nåe jo - velkommen hjem til Costa del Solskin
--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-08-01 17:45

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fristen, så skal de blot begrunde udsættelsen. Der er desværre ingen
> sanktionsmuligher, så sagssyltning er helt omkostningsfrit.

Og når kommunen siger "vi kan desværre ikke fortælle give dig en forventet
sagsbehandlingstid"......?

Man kan jo ikke printe lovteksten ud hvori det fremgår, at kommunen har
pligt til, at meddele en såkaldt "forventet sagsbehandlingstid", og så
efterfølgende slå sin sagsbehandler i hovedet med en stak papir

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lotte M

Dato : 19-08-01 22:30

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk> skrev

> Og når kommunen siger "vi kan desværre ikke fortælle give dig en
> forventet sagsbehandlingstid"......?

Så kan man indberette kommunen til Tilsynsrådet og eller
Socialministeriet. Kommunerne har jv Retssikkerhedslovens §3
haft pligt til at fastsætte sagsbehandlingstider siden 1/7-98.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-08-01 23:14

> [...]
> Socialministeriet. Kommunerne har jv Retssikkerhedslovens §3
> haft pligt til at fastsætte sagsbehandlingstider siden 1/7-98.

Ok.... pokkers også at man virkeligt er nødt til at tage så drastiske
skridt... Det vil jo garanteret ikke fremme sagsbehandlingen at ansøgeren
griber til den slags *suk*

Fra : Lotte M

Dato : 20-08-01 13:05

> [...]

> Ok.... pokkers også at man virkeligt er nødt til at tage så drastiske
> skridt... Det vil jo garanteret ikke fremme sagsbehandlingen at ansøgeren

Det er altid en god ide at overveje om en klage er risikoen værd,
så'n burde det ikke være, men desværre sker det, at en klage får
konsekvenser for det fremtidige samarbejde.

Da der er tale om en principiel problemstilling kan det være en
af de lokale foreninger vil stå for den formelle klage. Der er
også den mulighed, at kontakte borgmesteren - evt. bede om et
personligt møde og fortælle ham om de fraværende frister og
minde han om, at det snart er tid for næste kommunalvalg

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Strid

Dato : 20-08-01 14:05

Jeg har heldogvis jordens sødeste chef.. i mit flexjob så han ringer til
hende en af dagene og fortæller hende at det haster.. men hun siger altså
når jeg spørger om tid at det er ikke til at sige.

Astrid

Fra : Fam.Pinderup

Dato : 17-08-01 10:12

"Strid" <gen@strid.dk> skrev i en meddelelse
> Der er faldet afgørelse om at jeg skal have den.

TILLYKKE

> [...]
> travlt..
>
> Hvor lang tid er det retmæssigt at jeg skal vente.. der må være en garanti
?

Da vi havde ventet på kommunen i otte måneder skrev jeg til
socialministeriet - derefter gik der kun 14 dage.... men det er utroligt,
hvad man skal gribe til.

> Lotte ved du noget ?

Lotte har givet dig et godt svar - bed nu om en sagsbehandlingstid.

> Jeg vil meget gerne have min bil inden jul ?

Forståeligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!11 Vi krydser fingre.

Hilsen Birgitte