apache/php altid
Fra : Jesper FA

Dato : 13-01-01 16:10

Kan/hvordan gør man så alle filer uanset navn i en folder bliver udført som
php?

--
Jesper

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-01-01 16:23

Jesper> Kan/hvordan gør man så alle filer uanset navn i en folder
Jesper> bliver udført som php?

Ved ikke hvordan, men hvorfor vil du det? Det nemmeste er at kalde de
filer du vil have eksekveret som php filnavn.php så tager apache sig
af det... fx. så vil det være lidt trælst at få en gif fil eksekveret
som php Tror ikke at det er så effektivt...

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Rene

Dato : 13-01-01 18:21

On Sat, 13 Jan 2001, Thomas Rasmussen wrote:

> [...]
> af det... fx. så vil det være lidt trælst at få en gif fil eksekveret
> som php Tror ikke at det er så effektivt...
i don httpd.conf...
AddType application/x-httpd-php .php4 .php3 .phtml .php .html.htm .l33t
..osv

Meget smart på din egen maskine .. kedeligt på en maskine der servicerer
mange domæner ..

/Rene
--
Rene Mikkelsen,
Tlf: +45 40501985

Fra : Jesper FA

Dato : 13-01-01 21:57

"Rene" <kaos@intet.dk> wrote in message
> AddType application/x-httpd-php .php4 .php3 .phtml .php .html.htm .l33t
> .osv

Jeps, det kan jeg godt finde ud af, men hvis man vil have alle, så er der
ret mange muligheder..
Eller hvad hvis man fx. vil have en php fil uden extension.. bare "asdf"?

> Meget smart på din egen maskine .. kedeligt på en maskine der servicerer
> mange domæner ..

Normalt unødvendigt. Der er det helt fint at de skal hedde .php. Men lige
til den ting jeg vil lave her vil jeg gerne slippe for at have en
extension.. og så var det jeg tænkte at hvis nu alle filer kom gennem php
var det jo fint nok.

--
Jesper

Fra : Rene

Dato : 14-01-01 03:08

> Jeps, det kan jeg godt finde ud af, men hvis man vil have alle, så er der
> ret mange muligheder..
> Eller hvad hvis man fx. vil have en php fil uden extension.. bare "asdf"?

beats me ... men jeg kunne se det sjove om man kunne risikere konflikter
på .gif-filer fx .. hvilken måde skal de filer parses på ?..

/Rene

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-01-01 16:37

On Sat, 13 Jan 2001 20:57:27 GMT, "Jesper FA" <news@skydiver.dk>
wrote:

>Jeps, det kan jeg godt finde ud af, men hvis man vil have alle, så er der
>ret mange muligheder..
>Eller hvad hvis man fx. vil have en php fil uden extension.. bare "asdf"?

ForceType application/x-httpd-php

--
- Pede
Professionel nørd