ICMP fejl!
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 13-01-01 12:29

Hej,

Somme tider, skriver min RedHat 7.0 box flg. til mig (ved logein
prompten)

IP_MASQ:reverse ICMP: faild checksum from 212.88.70.29
(IP'en tilhøre sonofon - har intet med dem at gøre!)

HVORFOR komme dette frem?
Den skriver det af sig selv, når jeg f.eks. ikke er logget ind!
Er det et forsøg på angreb, eller hvad er det som sker?

Håber i kan hjælpe!

--
Thomas L. Jørgensen.
lojmann@lojmann.dk

ICQ#23387691

Fra : Hans-Henrik T. Ohlse~

Dato : 13-01-01 18:22

lojmann@dpug.dk (Thomas Løjmann Jørgensen) wrote in
<aqe06tk1eb51ts2ejmn1a6idb0sm8e12ff@4ax.com>:

> [...]
>Den skriver det af sig selv, når jeg f.eks. ikke er logget ind!
>Er det et forsøg på angreb, eller hvad er det som sker?

Det får jeg også jævnligt - jeg troede at det var Worldonlines relay-
tjek?

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Søren Emig

Dato : 13-01-01 20:32

Me to!!! hvad er det?

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 14-01-01 07:37

On Sat, 13 Jan 2001 17:22:23 GMT, ht@spamcop.net (Hans-Henrik T.
Ohlsen) wrote:

>lojmann@dpug.dk (Thomas Løjmann Jørgensen) wrote in

>Det får jeg også jævnligt - jeg troede at det var Worldonlines relay-
>tjek?
Tja, denne IP tilhøre Sonofon, og hvad de skal på min linux box, aner
jeg ikke helt!
Kan det være nogle som pinger med en "forkert" størrelse pakker, i håb
om at serveren vælter?

/Thomas