Modem probs...
Fra : René Jeppesen

Dato : 14-08-01 05:51

Jeg har et lasat unique 1280i a/b isdn modem, men det kører sgu' lidt
ringe..

Det laver flowstops konstant, og det irriterer mig en smule.. Hvad kan der
mon være galt?

Jeg har prøvet at flashopgradere modemet, prøvet med nye drivere.. Jeg har
sågar prøvet at skifte ledningerne ud.. Jeg gider sgu' snart ikke mere.. Det
ryger edderma'me snart ud..

Nogen der vil redde et lille blåt Lasat modem, fra den sikre død?!

René Jeppesen

P.s. Min telefon, som er tilkoblet modemet virker heller ikke... SUK...

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 14-08-01 18:05

> Jeg har et lasat unique 1280i a/b isdn modem, men det kører sgu' lidt
> ringe..

Ikke fordi jeg skal lege skolelærer men alligevel.

Et modem MOdulerer og DEModulerer det digitale signal op på den analoge
telefonforbindelse
En terminaladapter sender (groft sagt) bare signalerne videre digitalt på ISDN
linien.

Da der er tale om ISDN, er der altså tale om en terminaladapter og ikke et
modem
Så fik vi det på det rene.

/kenne

Fra : René Jeppesen

Dato : 14-08-01 06:24

> [...]
> telefonforbindelse
> En terminaladapter sender (groft sagt) bare signalerne videre digitalt på

Tak for hjælpen..

Pis os...

René Jeppesen

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 14-08-01 18:52

"René Jeppesen" <lortihovedet@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Det
> ryger edderma'me snart ud..
>
> Nogen der vil redde et lille blåt Lasat modem, fra den sikre død?!

Har du prøvet i dk.teknik.telefoni.isdn? Det er længe siden jeg har fulgt
denne gruppe (jeg håber jeg har husket gruppenavnet korrekt), men mon ikke
der sidder nogen der som kan hjælpe. Det gjorde der i hvert fald tidligere.

Ellers kan du jo prøve at snakke med din udbyders support.

/Anders