mysql fail
Fra : sevdax

Dato : 12-01-01 14:04

Hi!

Hvad er galt her?

Fatal error: Call to undefined function: mysql_pconnect() in
/var/www/html/nuke/mainfile.php on line 23

mvh
sevdax

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 14:13

Fra : sevdax

Dato : 12-01-01 14:13

Michael Legart wrote:

> Du har ikke mysql support i din php.
>
> Har du selv compilet den (php?)

Nej, det er mandrake .rpm og den er fra min config.php

$dbhost = "127.0.0.1"; # Mysql Database host
$dbuname = "root"; # Mysql user
$dbpass = ""; # Mysql password
$dbname = "nuke"; # Mysql Database name

mvh
sevdax

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 14:51

Fra : sevdax

Dato : 12-01-01 14:51

Michael Legart wrote:

> Har du en mysql.so fil til php? Så kan du prøve at loade den
> i php.ini

Hvordan loade jeg den?

tak

sevdax

Fra : Tommy

Dato : 12-01-01 14:25

sevdax wrote:

> [...]
>
> Hvad er galt her?
>
> Fatal error: Call to undefined function: mysql_pconnect() in
> /var/www/html/nuke/mainfile.php on line 23

Opgradere til version 4.0.4 af php, find den på sslug.dk søg på php

Det er en kendt bug.

Hilsen http://coolscreen.dk

Fra : sevdax

Dato : 12-01-01 14:47

Tommy wrote:

> Opgradere til version 4.0.4 af php, find den på sslug.dk søg på php
>
> Det er en kendt bug.
>
> Hilsen http://coolscreen.dk

Hi!

[root@localhost sevdax]# rpm -Uvh php-4.0.4-1mdk.i586.rpm
error: failed dependencies:
libdb-3.1.so is needed by php-4.0.4-1mdk
libresolv.so.2(GLIBC_2.2) is needed by php-4.0.4-1mdk

Skal jeg opgradere til Glibc 2.2

mvh
sevdax

Fra : Danni

Dato : 12-01-01 15:06

> Fatal error: Call to undefined function: mysql_pconnect() in

Det lyder som der ikke er kompilet PostGRE ind i din php...

/Danni

Fra : sevdax

Dato : 12-01-01 15:13

Danni wrote:

> Det lyder som der ikke er kompilet PostGRE ind i din php...
>
> /Danni

ok, det er problem:

When I try to connect to mysql from php i get this error: Call to
unsupported or undefined function mysql_connect();

Either you miss mysql support in the php module or you need to load mysql
dynamicly in your scripts by inserting:

dl("mysql.so"); (on unix)
dl("mysql.dll"); (on windows);

in the top of all the scripts that use mysql.

But it is recomended to compile php with mysql.

Hvordan kan man rebuild .rpm with mysql support?

mvh
sevdax

Fra : Rene

Dato : 13-01-01 19:42

> [...]
>
> in the top of all the scripts that use mysql.
>
> But it is recomended to compile php with mysql.
>
> Hvordan kan man rebuild .rpm with mysql support?
Troels Arvin laver rpm'er af php med mysql-support .. jeg kan selvf ikke
huske addressen til hans side, men jeg installerede php4.0.2 med
mysql-support på en RH-maskine på 5 minutter (det tog 2 minutter at hente
rpm'erne) og det kørte bare ..

Hvis der er nogen der har addressen til Troels Arvin's RPM-side?

/Rene

--
Rene Mikkelsen,
Tlf: +45 40501985

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 13-01-01 20:00

http://rpms.arvin.dk/php/

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

"Det ironiske ved informationsalderen er at den har givet
uinformeret meningsdannelse ny respektabilitet"

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 12-01-01 15:20

Danni wrote:
>Det lyder som der ikke er kompilet PostGRE ind i din php...

Hvad skal PostgreSQL nu ind i billedet for?

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

"Der er intet værre en aktiv dumhed."
(Johann Wolfgang von Goethe)

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 12-01-01 21:23

> Hvad skal PostgreSQL nu ind i billedet for?

ARgh

Min fejl, min fejl