IRQ delling
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-01 16:48

Hej folkens...

Kan jeg få remsen,, for hvilke PCI slot der deler IRQ?

Jeg har 6 PCI, og eet ISA

det er sådan at mit lydkort sidder i PCI 6. Da jeg vil have den længst væk
fra støjende kilder.. Men desvære, dele den IRQ med Netkortet, som sidder i
PCI 4, samt USB controllerne. Og det skaber altså problemer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-01 16:49

> Hej folkens...

IRQ 0 System timer OK
IRQ 1 Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard OK
IRQ 3 Communications Port (COM2) OK
IRQ 4 Communications Port (COM1) OK
IRQ 5 ATI RADEON DDR (AGP) OK
IRQ 6 Standard floppy disk controller OK
IRQ 8 System CMOS/real time clock OK
IRQ 9 Microsoft ACPI-Compliant System OK
IRQ 10 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 10 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 10 AudioSystem EWX 24/96 OK
IRQ 10 Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC OK
IRQ 11 HPT370 UDMA/ATA100 RAID Controller OK
IRQ 12 PS/2 Compatible Mouse OK
IRQ 13 Numeric data processor OK
IRQ 14 Primary IDE Channel OK
IRQ 15 Secondary IDE Channel OK

Hvor er IRQ mon henne?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-01 16:50

> Hvor er IRQ mon henne?

Ihh,,, IRQ 7

Fra : Bear

Dato : 14-08-01 16:57

Du har nok glemt at enable din printerport i BIOS'en.

Eneste måder jeg kender til at løse IRQ konflikter er ved at vælge "Load
BIOS defaults" eller flytte rundt på kortene.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-01 17:10

"Bear" <bdr@NOSPAMsol.dk> wrote in message news:9lbhpb$n0a$1@sunsite.dk...
> Du har nok glemt at enable din printerport i BIOS'en.

Min printer fungere fint.

> Eneste måder jeg kender til at løse IRQ konflikter er ved at vælge "Load
> BIOS defaults" eller flytte rundt på kortene.

Ja, men for at vide hvor, skal jeg vide hvilke PCI slot der deler IRQ´er...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-08-01 18:15

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
> Hej folkens...
>
> Kan jeg få remsen,, for hvilke PCI slot der deler IRQ?

Det er så vidt jeg ved forskelligt fra bundkort til bundkort.

Mvh
Per