Nokia 3310 og "fugtproblemer" (spørgsmål)~
Fra : Kim Larsen

Dato : 14-08-01 14:21

Jeg kender een som er blevet den ulykkelige ejer af en Nokia 3310. Den har
været lagt ned i en barnevogn som var overdækket på grund af regnvejr (så
der var dermed ikke vand i barnevognen). Da den blev taget op af barnevognen
igen fungerede den ikke mere. Serviceværkstedet sagde at det ikke var muligt
at reparere den på grund af fugt indvendigt i mobiltelefonen - men igen -
den har ikke været "druknet". Er der andre der har haft lignende kedelige
erfaringer med denne model?

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 14-08-01 16:13

Kim Larsen skrev:

>Er der andre der har haft lignende kedelige
>erfaringer med denne model?

Mobiltelefoners værste fjende er fugt - og de fleste modeller kan ikke
tåle særlig meget før de dør.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Dan

Dato : 14-08-01 17:06

> [...]
> den har ikke været "druknet". Er der andre der har haft lignende kedelige

For en del år siden sad jeg på et service værksted, den gang hvor 2110,3110
og 7110 var hot, og de flest at de telefoner vi fik ind der hade fået vand,
fik vi op at køre igen. Skil telefonen helt af, og rens den med en
tandbørste og isopropulalkohol, men ikke for hårdt, så printet er helt rent
igen. Og hvis ikke printet har taget skadet, skal den nok komme op at køre
igen. Mange serviceværksteder er ikke interneret i at lave den, da de har 3
mdr. garanti på reparationen, og der kan muligvis sener komme andre fejl på
telefonen nå den har været vand skadet, som de så kan komme til at hænge på.

Mvh
Dan...

Fra : Ivan G

Dato : 16-08-01 07:24

> [...]
> mdr. garanti på reparationen, og der kan muligvis sener komme andre fejl

> telefonen nå den har været vand skadet, som de så kan komme til at hænge

Det har da ikke et klap med dette at gøre! Fugtskader er ikke dækket at
garantien og hvad tror du en teknikker tager i timen for at sidde og nusse
om sådan en telefon? Regningen kan LET komme til at lyde på mere end 1000
kroner eller mere og det er der vel ikke mange der har lyst til at betale
for en telefon til 799,-?

Ivan G

Fra : Dan

Dato : 16-08-01 23:28

"Ivan G" <litz97nospam@mail.dk> wrote in message

> [...]
> kroner eller mere og det er der vel ikke mange der har lyst til at betale

Der er altid 3 mdr garanti på alle repationer, sådan er loven. V
i tog ca. 495,- hvis en telefon var vandskadet, men skriv også at der ikke
var nogle garanti på repationen, men det holder ikke i retten.

Dan...

Fra : Deaster

Dato : 17-08-01 09:57

"Dan" <mailto:d@n.dk"REMOVE> skrev i en meddelelse

> [...]
> i tog ca. 495,- hvis en telefon var vandskadet, men skriv også at der ikke
> var nogle garanti på repationen, men det holder ikke i retten.

Nope, der er altid 1 års reklamationsret og ingen garanti, og så er det
fuldstændigt lige meget hvad forretningen skriver eller siger.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : Fischer

Dato : 15-08-01 22:03

> Serviceværkstedet sagde at det ikke var muligt
> at reparere den på grund af fugt indvendigt i mobiltelefonen - men igen -
> den har ikke været "druknet".

Ikke fordi det har så meget med emnet at gøre, men her i foråret havde jeg
en våd mobiloplevelse.

Bag på min cykel i styrtregn havde jeg en bærepose som jeg havde lukket godt
så den var tæt. Yearh - right! Bæreposer ER tætte, men kun mht. vand der
ikke løber ud igen.
Da jeg kom frem til busstoppestedet og fandt læ, kunne jeg godt se at den
var helt gal. Nede i bunden af posen stod ca. 1 cm vand - og nederst lå min
gamle Ericsson SH888.
Jeg løftede mobilos op i antennen og vandet løb bogstavligt talt ud af den!

Så opførte den sig ret underligt - forsøgte hele tiden at skrive 3-taller.
Jeg fandt det derfor bedst at slukke for den!

Da jeg kom på arbejde, tog jeg batteri af og SIM-kort ud, og lagde det hele
på en lun radiator i et par timer.
Da jeg samlede det hele igen virkede telefonen perfekt og har gjort det
siden.

*Fischer