dk.edb.system.unix FAQ
Fra : wojci

Dato : 11-01-01 21:59

Hej

Jeg kan se at der er en del spørgsmål der bliver stillet igen og igen.

Er der en 'dk.edb.system.unix FAQ' ???

Hvis ikke er det så ikke en god ide at lave en ?

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 11-01-01 22:02

On Thu, 11 Jan 2001 21:59:05 +0100, wojci wrote:

>Jeg kan se at der er en del spørgsmål der bliver stillet igen og igen.

Ja.

>Er der en 'dk.edb.system.unix FAQ' ???

Nej.

>Hvis ikke er det så ikke en god ide at lave en ?

Lyder som en fin ide.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : wojci

Dato : 11-01-01 22:06

In article <slrn95s7pa.18if.lyngbol@tigerdyr.lyngbol.dk>, lyngbol@c.dk
wrote:

> Ja.

> Nej.

> Lyder som en fin ide.

Tja...så er det bare at finde et sted som vil hoste det :)
Og nogen med overskud/tid til at opdatere *det* ...
Jeg har godt erfaringer med 'FAQ-U' ( efter at have rettet php3-koden 666
gange...)

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-01-01 23:48

wojci skrev:

> Tja...så er det bare at finde et sted som vil hoste det :)

Jeg er blevet småpjattet med wikier ... var det ikke oplagt at oprette
en FAQ på en wiki, så alle kan være med til både at skrive og læse?

Prøv at tage et kig på http://desunixfaq.swiki.net/ og se om I tror
det er noget vi kan bruge (wikien er [stort set] helt tom, så bare gå
i gang med at tilføje sider/sprøgsmål/svar).

Jeg valgte swiki fordi den er gratis og fordi den kan lave links med
danske bogstaver. MoinMoin ville nok have været at foretrække (kan
også klare danske bogstaver) - er der nogen der ved om man kan få
hostet en MoinMoin gratis nogen steder?

Eller er der nogen der har bedre forslag (så sletter jeg bare
desunixfaw.swiki.net i gen)?

// Klaus

Fra : wojci

Dato : 12-01-01 02:15

In article <g70sna.3c6x.ksp.klaus@zigzag.adsl.dk>, klaus@seistrup.dk
wrote:

> [...]
> MoinMoin gratis nogen steder?
>
> Eller er der nogen der har bedre forslag (så sletter jeg bare

God ide...men det kræver at man *manuelt* redigerer siderne. Kender du
ikke tilfældigvis noget der er nemmere? Jeg har ikke noget imod at kode
html men der er sikkert en del der har :)

Der må være mindst en site som har nogle redskaber til at lave online
faqs...

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-01-01 10:00

wojci skrev:

> God ide...men det kræver at man *manuelt* redigerer siderne.

Ja, men fordelene ved wikier er at man ikke skal bruge HTML for at
sætte siderne op, i stedet bruger man "structured text". På swiki
laver man fx et link ved blot at sætte *'er udenom det ord eller
den url man vil brug som link. Prøv at logge ind og leg lidt i
sandkassen - det er ganske nemt.

Fordelen ved en wiki er at alle kan være med og at der ikke er én
person der kommer til at stå for al arbejdet. Alle kan skrive
sprøgsmål, og hvis man kommer forbi et ubesvaret spørgsmål som man
kan svare på, kan man bare tilføje svaret nedenunder.

> Der må være mindst en site som har nogle redskaber til at
> lave online faqs...

Jo, i zope.org har i hvert fald, og på zope.org kan man også få en
wiki gratis. Men zope.org kører zwiki, som ikke kan lave sider
med danske navne og danske links...

// Klaus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-01 10:59

wojci wrote:

> God ide...men det kræver at man *manuelt* redigerer siderne. Kender du
> ikke tilfældigvis noget der er nemmere? Jeg har ikke noget imod at kode
> html men der er sikkert en del der har :)

Jeg kan godt sætte en FAQ-O-Matic op.

Jeg sender en notits når den kører.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : wojci

Dato : 12-01-01 12:58

In article <3A5ED567.5A434ABC@bigfoot.com>, "=?iso-8859-1?Q?Thorbj=F8rn?=
Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jeg kan godt sætte en FAQ-O-Matic op.
>
> Jeg sender en notits når den kører.
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
> http://bigfoot.com/~thunderbear

Fint med mig :)

Jeg kender ikke 'FAQ-O-Matic' ret godt...men det ser godt ud.

Hvordan gør man *din* faq til den oficielle faq? Så der ikke kommer 666
forskellige udgaver :)

Hvis altså alle er enige?

--

/wojci

wojci at wojci dot dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-01 13:42

wojci wrote:

> Fint med mig :)
>
> Jeg kender ikke 'FAQ-O-Matic' ret godt...men det ser godt ud.

Den kan det den skal. Og man kan være fælles om at redigere indholdet -- det
er _det_ der er det vigtige!

> Hvordan gør man *din* faq til den oficielle faq? Så der ikke kommer 666
> forskellige udgaver :)

Det er ikke min faq. Det er vores faq.

Den er officiel hvis det er den vi konsekvent henviser til, og måske endda får
registeret på Usenet.dk. Jeg skal gerne poste indholdsfortegnelsen her i
gruppen 1-2 gange om måneden.

Den er brugbar hvis vi alle vedligeholder den. Ellers visner den og dør.

Fra : Soeren Thing Anderse~

Dato : 12-01-01 12:45

On Fri, 12 Jan 2001, wojci wrote:
> Der må være mindst en site som har nogle redskaber til at lave online
> faqs...

Ellers kan man jo installere Faq-O-Matic
<http://faqomatic.sourceforge.net/>
- hvis ellers der er nogen der vil ligge maskine til.

/Thing.
--
Søren Thing Andersen Cellular +45 20670151
Vangen 273, 3.th. E-mail soeren@thing.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-01-01 22:12

"wojci" <wojci@wojci.dk> writes:

> Er der en 'dk.edb.system.unix FAQ' ???

Nej, men den er en FAQ for fidokonferancen UNIX_R23.pPUB, og det er jo
næsten lige så godt. (Thorbjørn må svare på hvor opdateret den
egentligt er)

http://www.fido.dk/faq/unix-faq/unix_r23.htm

Fra : Paw Mullit

Dato : 11-01-01 23:25

11 Jan 2001 22:11:38 +0100 Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

> Nej, men den er en FAQ for fidokonferancen UNIX_R23.pPUB, og det er jo
> næsten lige så godt. (Thorbjørn må svare på hvor opdateret den
> egentligt er)

Det lyser ud af FAQ'en at den er 3½ år gammel, og der er jo sket rigtig
meget siden da inden for Linux. Den vækker nostalgi, men kan sagtens
bruges som et skelet til en nyere FAQ.

Dog synes jeg at mange af emnerne allerede er dækket på
http://www.sslug.dk/oversigt
og basalt set kan al informationen forholdsvis nemt findes i eksisterende
Linux-databaser, så måske en henvisning til SSLUGs linkside når folk
spørger efter en FAQ ville være mere relevant?

/Paw Mullit

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-01-01 11:00

Peter Makholm wrote:

> Nej, men den er en FAQ for fidokonferancen UNIX_R23.pPUB, og det er jo
> næsten lige så godt. (Thorbjørn må svare på hvor opdateret den
> egentligt er)
>
> http://www.fido.dk/faq/unix-faq/unix_r23.htm

Den er desværre alt for gammel. Jeg har en opdatering som jeg gik død i,
for alt for længe siden.

Men som sagt - jeg sætter en FAQ-O-Matic op på
http://unixsnedkeren.dk/dk.edb.system.unix

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-01-01 22:55

On Thu, 11 Jan 2001 21:59:05 +0100, "wojci" <wojci@wojci.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg kan se at der er en del spørgsmål der bliver stillet igen og igen.
>
>Er der en 'dk.edb.system.unix FAQ' ???
>
>Hvis ikke er det så ikke en god ide at lave en ?
Nææ men er SSLUGs linux bog ikke en slags FAQ?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-01-01 13:07

wojci> Hej Jeg kan se at der er en del spørgsmål der bliver stillet
wojci> igen og igen.

wojci> Er der en 'dk.edb.system.unix FAQ' ???

wojci> Hvis ikke er det så ikke en god ide at lave en ?

Efter stemningen i tråden så ser det ud til at en FAQ ville være godt
at have en online FAQ. Vi har på SunSITE Denmark i forvejen en del
FAQ's til de fleste andre grupper. Derfor vil jeg foreslå at SunSITE
står for hostningen. Jeg har personlig erfaring med FAQ O Matic, og
syntes det er en god over velfungerende måde at gøre det på, så hvad
er stemningen for at det bliver på SunSITE at det sker.

Jeg er selv med i SunSITE og beskæftiger mig med Web Applications
hvilket et FAQ system vil passe perfekt ind under.

Et af SunSITE's formål er hjælpe og tilbyde services der hjælper
OpenSource Communitiet, hvad enten det er Linux, BSD eller UN*X.

Hvad sige I? Skal det sættes i værk?

Andre alternativer til FAQ O Matic er velkomne, men som sagt ser jeg
det som værende perfekt til formålet.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson