Lydkort-anbefalinger
Fra : Brian Pedersen

Dato : 14-08-01 12:50

Hej!

Jeg har læst nogle af de andre forespørgsler, men synes ikke at komme frem
til nogle desiderede anbefalinger.

Jeg vil gerne have nogle anbefalinger på lydkort til "professionel brug",
dog i en prisklasse der strækker sig op til max 3000,-

Der skal være mulighed for MIDI og dermed at latency er lav!

På forhånd mange tak for hjælpen!

MVH.

- Brian (Aalborg)

Fra : The X

Dato : 14-08-01 13:38

Jeg mener at du får meget ved køb af Hoontech DSP-2000. til ca. 3500,-
tjek evt.
http://emk.dk

Dan

Fra : astridity

Dato : 14-08-01 16:40

> Jeg mener at du får meget ved køb af Hoontech DSP-2000. til ca. 3500,-
> tjek evt.
> http://emk.dk

Hoontech har faktisk endnu en dansk leverandør, http://www.xs-sound.dk
De leverer pr efterkrav, hvis du ikke selv lige skal forbi Flensborg
Jeg har også et lydkort fra hoontech, som jeg er meget glad for
Held og lykke

Fra : The X

Dato : 14-08-01 17:14

XS-Sound er den Rigtige importør, EMK er parallelimport og dermed billigere,
ca. 500,- Men support ved jeg ikke lige om de yder på dette produkt.
Dan

Fra : Indigo 2 - Heine Sve~

Dato : 14-08-01 20:36

Man skal også spørge om varen er på lager hos emk.

Hilsen
--
Heine Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : The X

Dato : 14-08-01 21:15

Ja det halter jo en del og har vist altid gjort. Men ok hvis man vil spare
penge, så må man ofte lide.

Dan

The X wrote:

> [...]
billigere,
> ca. 500,- Men support ved jeg ikke lige om de yder på dette produkt.

Hilsen

Fra : devon

Dato : 14-08-01 22:17

Echo Mia: Pris: 2.485,00
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=7502

M-Audio Audiophile: Pris: 2.595,00
http://www.aage.dk/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=5112

Fra : HM

Dato : 14-08-01 22:56

Siena,..... 598 DM hos thomann plus ca 100 Kr i forsendelse i alt ca 2400 Kr

2 års garanti i tyskland

-HM

devon <devvvva@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b79945c$0$273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : tom dissing

Dato : 14-08-01 23:09

Fortæl lige lidt mere om Siena !?
Tom

Fra : HM

Dato : 15-08-01 12:26

> Fortæl lige lidt mere om Siena !?

http://www.marian.de/

Fabrikantens gode og detaljerede side, her står
alt og lidt til.

http://www.sospubs.co.uk/sos/jul00/articles/sekd.htm

Bemærk at denne artikkel er meget gammel
ASIO Driverne er endu bedre nu

Personligt kan Jeg kun sige at kortet tilsyneladende
opfylder hvad der loves, AKM konverterne lyder
som bekendt rimeligt, Jeg bruger Cubase på PC,

Jeg har været nede på ganske få millisekunders
latency, og testet med virtuelle instrumenter

Forhåbentligt bliver der også optaget de planlagte
ting i løbet af vinteren,..... så skal Jeg gi et review

Der er også en sek´d newsgroup men her snakkes
mest samplitude

MVH

Henrik Mahler

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-08-01 16:11

"The X" <andy-x@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at du får meget ved køb af Hoontech DSP-2000. til ca. 3500,-
> [...]
Hej Brian
Hvad med Roland de burde jo have forstand på musik
AudioWerk8
PCI kort med 2 ind og 8 ud + digital S-P/DIF
7" PCI kort
Mac & PC
128 x oversampling
Digitalt Ind- og ud
8 separate udgange
Kan stakkes med op til 3 kort i en computer
Variabel Sample Rate fra 40-50 KHz i 1 Hz opløsning
Ekstern Sample Rate synkronisering
Kender desværre ikke prisen men der står lav pris på rolands hjemmeside
www.roland.dk
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 14-08-01 18:20

> [...]
> Hvad med Roland de burde jo have forstand på musik
> AudioWerk8
> PCI kort med 2 ind og 8 ud + digital S-P/DIF

Men der er jo ikke midi på AW8'eren. Så skal man have et ekstra midi
interface.

Fra : PAL

Dato : 15-08-01 22:09

Prøv lige at checke dette her Terratec Audiosystem EWX 24/96 har fået
fantastiske anmeldelser af bla. FutureMusic www.futuremusic.co.uk se det her
www.terratec.net/ttdk/ har lige selv bestilt et.

PAL