Køjeseng
Fra : Baden

Dato : 14-08-01 11:28

Hejsa

Er der nogle i guppen der har erfaringer med køjesenge til børn.

Hvornår er de gamle nok til at sove i en overkøje/halvhøj seng?

Jeg læste på forbrugerstyrelsens hjemmeside at de fraråder det til
børn under seks år...er det overdrevet forsigtighed eller?

Mvh. Miriam

Fra : Stine Darmer

Dato : 14-08-01 12:56

Baden <nyheder@fjernmigbaden-design.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg læste på forbrugerstyrelsens hjemmeside at de fraråder det til
> børn under seks år...er det overdrevet forsigtighed eller?

Hej Miriam

Min datter fik en halvhøj seng (sådan en med rutchebane & hule under) da hun
var 4. Der har ikke været nogen problemer - hendes lillebror, som lige er
blevet 2 har det med at komme ind til hende om morgenen, hvis han vågner
tidligt - han er endnu ikke faldet ud af den, så jeg vil nok mene, det er
"overdreven forsigtighed", men det kommer jo an på barnet...

Har han/hun haft problemer med at sove i en almindelig seng (altså uden
sengehest)?

/Stine

Fra : abc

Dato : 15-08-01 18:32

Vores den yngste på 4 1/2 sover i den øverste og har gjort det længe, når
ellers hun ikke vælger at sove hos os (sker tit) Men forleden var hun i
nattens løb landet helt henne ved trappen ned og hovedet lå tættest på,
altså hun kunne nemt have været faldet på hvoedet ned, så jeg var lykkelig
over det var blevet morgen og vi skulle op så jeg opdagede det i tide, nu er
jeg ikke så glad for hun skal sove der mere, men ingen af vores børn er glad
for den øverste køje og de kan ikke begge sove i den nederste.

Fra : Milea

Dato : 14-08-01 21:00

[...]

Mine 2 ældste piger, begyndte at sove i køjeseng, da de var ca. 2½ år. De
har aldrig været røget på gulvet, trods det, at de begge 'vælter' rundt i
sengen, imens de sover!

Modellen de sov i, var med rutshebane, og trappe. ( Købt i BIVA )
Trappen var i den ene ende, og de har ofte selv valgt, at ligge med hovedet
i den ende *S*

Mvh. Milea

Fra : S. Børresen

Dato : 16-08-01 20:18

Og min var god 3 år, da hun begyndte. som hun sover glædeligt i, uden at
falde ud af.
Modelle er hjemmelavet, da det kun koster det halve af hvad de tager i
butikkerne

Søren

Fra : Martin hansen

Dato : 30-08-01 06:49

Baden wrote:

> Hejsa
>
> Er der nogle i guppen der har erfaringer med køjesenge til børn.
Ja, jeg købte en voksen køjeseng på et loppe marked som jeg kortede af i
længden og brugte det afskårne træ til at lave en sengehest til den øverste
seng. Denne behøver ikke være specielt høj, min rager ca. 20-30 cm op over
madrassen det er rigeligt til at de ikke ruller over den når de sover.
Selvom de aldrig er faldet ud, og nok heller aldrig gør det, fjerner jeg
aligevel lejetøj og andet hårdt der står umiddelbart ved siden af sengen når de
skal sove, så de vil falde på et fladt gulv, hvilket jeg er sikker på gør at de
næppe kommer alvorligt til skade ved et fald ud af sengen.

Et lille tip: Jeg lavede med vilje ikke nogen stige til den, da min mindste
datter derved ikke kunne komme op i den før hun var stor nok.

> Hvornår er de gamle nok til at sove i en overkøje/halvhøj seng?
Når de ikke falder ud, det kan der ikke sættes en alder på. Mine børn har sovet
i køjeseng siden de var 2-2½ år, og er aldrig faldet ud, jeg er selv faldet ud
af en køjeseng da jeg var 17-19 år, såååeee

--
pil ikke ved min e-adresse.