Bærbar Compaq falder i søvn med Mandrake 7~
Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 10-01-01 22:30

Jeg har lige installeret Mandrake 7.2 på en bærbar Compaq Armada E500.
Det gik sådan set fint nok. Der er dog det problem, at maskinen falder
i søvn efter stykke tid, hvorefter den ikke kan vågne op igen, med
mindre jeg laver en hård restart og venter på fsck.

Jeg fandt en webside, der fortalte, at der kan være problemer med
at XFree86 ikke kan lide at blive "sat til at sove". Problemet skulle
kunne løses ved at rette i et apmd script, men forfatteren har et Suse
system, så det referede script findes ikke på Mandrake, og der er ikke
umiddelbart nogen tilsvarende option. Jeg har installeret XFree86-4.

Er der nogle der kender en løsning?

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-01-01 10:17

"Thomas Bjørn Andersen" wrote:

> Er der nogle der kender en løsning?

Kan du ikke bare installere apmd fra Mandrake cd'en,
apmd-3.0final-12mdk.i586.rpm

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08