Adgang.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-08-01 10:23

Hej.

Jeg kører SuSE 7.2 her, med ISDN. Jeg har lige skiftet EICON DIVA T/A
ud med en 3Com 891 ISDN-LAN router.

Med Eicon'en kunne jeg blot starte forbindelsen til TDC op, aflæse
ifconfig, for den IP jeg skulle anvende for, at kunne ssh min computer
udefra.

Hvordan gør jeg tilsvarende med routeren ??. Der kan jeg jo ikke se
den IP, TDC tildeler ved opkaldet ?.

Jeg har softwaren dns2go, men kan den anvendes til formålet ??.

mvh, Erik Jakobsen erik@urbakken.dk

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 14-08-01 16:44

> Med Eicon'en kunne jeg blot starte forbindelsen til TDC op, aflæse
> ifconfig, for den IP jeg skulle anvende for, at kunne ssh min computer
> udefra.

Jeg ved ikke engang "ssh" er...?

Jørgen

Fra : Steen Suder

Dato : 14-08-01 18:10

"Joergen M. Joergensen" wrote:

> Jeg ved ikke engang "ssh" er...?

ssh står for "Secure SHell" og svarer i meget grove træk til telnet. Den
store forskel er at ssh, som navnet antyder, er krypteret.
Det er et system, der primært anvendes til sikker fjernadgang til et
UNIX eller UNIX-lignende system. Med ssh kan man lave 95% af de ting man
kan, når man sidder ved maskinen, over nettet... og det endda ret
sikkert.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-08-01 18:32

On Tue, 14 Aug 2001 19:09:48 +0200, Steen Suder <CAB@earthling.net>
wrote:

> [...]
>UNIX eller UNIX-lignende system. Med ssh kan man lave 95% af de ting man
>kan, når man sidder ved maskinen, over nettet... og det endda ret

OK. Jeg håber i er færdige her

Hvad vil du svare til mit spørgsmål Joergen ??.

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 22-08-01 12:08

Prøv www.myip.dk

--