Maxtor HD
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-08-01 09:42

Hi,

Er der nogen der kender en af disse HD og evt. kan komme med et par
kommentarer - a la 'er de værd at have med at gøre?'

Seagate Medalist, 10.2 GB, 9 ms, 5.400 rpm, U-DMA/66 (IDE)
Maxtor DiamondMax VL20 20,4GB, Ultra DMA / 66 (IDE)

Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : InKoGnItO

Dato : 14-08-01 10:15

Hej,
Jeg har en Maxtor VL45+ 15,3 gb 7200 rpm, 2 mb cache, ide100 - Jeg synes
ikke den har været pengene værd og køber ikke Maxtor igen.

mvh
Henrik

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-08-01 10:25

> Jeg har en Maxtor VL45+ 15,3 gb 7200 rpm, 2 mb cache, ide100 - Jeg synes
> ikke den har været pengene værd og køber ikke Maxtor igen.
På hvilken måde 'ikke været pengene værd'?

Fra : Thostrup

Dato : 14-08-01 10:56

> Er der nogen der kender en af disse HD og evt. kan komme med et par
> kommentarer - a la 'er de værd at have med at gøre?'
>
> Seagate Medalist, 10.2 GB, 9 ms, 5.400 rpm, U-DMA/66 (IDE)

Jeg har kun haft meget får gode fornøjelser med mine hdd, to er gået i
stykker
efter kun 150-200 timers brug!

Med henlig hilsen

Mads Thostrup
Microsoft Certificeret Personel

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-08-01 10:56

> Jeg har kun haft meget får gode fornøjelser med mine hdd, to er gået i
> stykker efter kun 150-200 timers brug!
Hm, hvad skal man så gå efter i 10-20 Gb klassen i Ultra DMA66 - IBM?

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-08-01 10:58

En anden ting: er jeg bundet af UDMA66 fordi mit MB kun understøtter UDMA66
eller kan jeg godt bruge en UDMA100 og så bare ikke få den fulde ydelse ud
af HD?

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 14-08-01 11:24

> En anden ting: er jeg bundet af UDMA66 fordi mit MB kun understøtter
UDMA66
> eller kan jeg godt bruge en UDMA100 og så bare ikke få den fulde ydelse ud
> af HD?

Køb roligt en UDMA100; de hurtigste diske kan alligevel ikke overføre mere
end 40-45 Mb/s, og UDMA100 er bagudkompatibel = Du vil aldrig opdage
forskellen.

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 700 vitser!!!)

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-08-01 13:27

Hvad er i øvrigt forskellen på en IBM 60GXP og en IBM 40GV?
Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-01 13:34

> Hvad er i øvrigt forskellen på en IBM 60GXP og en
> IBM 40GV?

Forskellen på disse 2 modeller er
omdrejningshastigheden, rpm.
På 60GXP modellerne er de 7.200rpm og på 40GV er
de 5.400rpm.

Mvh.
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-08-01 13:38

> Forskellen på disse 2 modeller er
> omdrejningshastigheden, rpm.
> På 60GXP modellerne er de 7.200rpm og på 40GV er
> de 5.400rpm.

OG Cachen, på 40GV er den 512KB og på 60GXP er
den 2MB (dvs. 4 gange så stor).
Alt i alt er 60GXP serien langt mere kraftfuld.

Mvh.
Mikael

Fra : Jacob Olsen

Dato : 14-08-01 13:05

Jeg har Maxtor 30 GB....
Jeg købte en IBM Deskstar, een af de nyeste..

Jeg solgte IBMén igen, Jeg køber kun Maxtor igen, jeg synes virkelig den er
god...

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 14-08-01 13:40

TAK for alle kommentarerne!

Foreløbigt fører IBM Deskstar 60GXP, 20,0GB, 7200RPM, ATA/100 fra PRC-Data
valget, så med mindre andre har bedre alternativer...?

/Lars

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 14-08-01 15:47

> TAK for alle kommentarerne!
> Foreløbigt fører IBM Deskstar 60GXP, 20,0GB, 7200RPM, ATA/100 fra PRC-Data
> valget, så med mindre andre har bedre alternativer...?

Jeg har købt sådan en disk, men synes den bliver meget varm. Efter min
mening må den ikke sidde op ad en anden disk da de så får svært ved at
komme af med varmen.

Jeg ville købe en Maxtor DiamondMax 60+, men IBM disken var ca. 200kr
billigere så derfor købte jeg den. Maxtor disken skulle ikke larme så
meget som IBM disken samtidig med at den er praktisk taget lige så
hurtig (www.storagereview.com) og ikke bliver lige så varm.

Havde prisen været den samme havde jeg købt Maxtor disken (prisen
betyder en hel del for mig).

mvh Bernhard