dhcpd og /var/log/messages
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-01-01 16:03

Hi NG

Jeg er sysadm på et kollegie hvor vi har en dhcp server kørende redhat
6.0 samt dhcp 2.0-1 (måske nok en smule gammel)

Mit "problem" er at dhcpd overspammer /var/log/messages hver gang der
er en maskine der requester en ip-adresse, hvilket egentlig er meget
trælst... er der nogen der ved hvordan/om man kan få dhcp til at
outputte sine logs i /var/log/dhcpd (fx)? Jeg ønsker ikke at slå det
helt fra.

Nogen forslag?

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : omic+usenet@fys.ku.d~

Dato : 10-01-01 16:24

Thomas Rasmussen <simpsons@kom.auc.dk> writes:

> trælst... er der nogen der ved hvordan/om man kan få dhcp til at
> outputte sine logs i /var/log/dhcpd (fx)? Jeg ønsker ikke at slå det
> helt fra.

'/etc/syslog.conf' bestemmer hvor ting logges. Kig i filen og laes
manualen til 'syslog.conf'.

VH,

Ole M.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 10-01-01 16:53

usenet> '/etc/syslog.conf' bestemmer hvor ting logges. Kig i filen og
usenet> laes manualen til 'syslog.conf'.

Tak for svaret, men efter at have søgt rundt, så er jeg kommet til den
konklusion at dhcpd skal rekompileres, hvilket jeg egentlig ikke
gider... er der nogen som kan bekræfte (eller meget gerne afkræfte)
dette?

/Thomas

Fra : P. Larsen

Dato : 11-01-01 00:22

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote in message

> [...]
> konklusion at dhcpd skal rekompileres, hvilket jeg egentlig ikke
> gider... er der nogen som kan bekræfte (eller meget gerne afkræfte)

Hvorfor tror du, at dhcpd skal genoversættes?
(for at ændre på syslog parameter skal der IKKE genoversættes).

--
P. Larsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-01-01 09:24

P> Hvorfor tror du, at dhcpd skal genoversættes? (for at ændre på
P> syslog parameter skal der IKKE genoversættes).

Fordi der i FAQ'en til dhcpd står at jeg skal udkommentere flg linie:

#define DHCPD_LOG_FACILITY LOG_LOCAL7

includes/site.h

derefter rekompilere dhcp og kaste flg. i /etc/syslog.h

local7.debug /var/log/dhcpd

Taget fra:

http://www.nominum.com/resources/faqs/dhcp-faq.html#B1

/Thomas