Kan man tvinge klienterne til at køre dere~
Fra : Jonas

Dato : 14-08-01 08:28

Hej NG.

Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum at spørge i, men here goes ;

Vi har et blandet netværk med Win2000 servere og win98 / win2000 klienter.

Er det muligt at tvinge klienterne til at køre loginscriptet ?
- Jeg tænker herpå at brugerne kan logge på deres PC lokalt, og undgå
loginscriptet, men stadigvæk logge på f.eks Exchangeserven og læse post.

Eller kan man nægte at tildele dem en IP-adresse, eller på anden måde nægte
dem adgang til netværket, hvis de ikke kører loginscriptet... ?

Mvh
Jonas

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 16-08-01 16:25

no problem: (på win98 og nt)

lave en reg file med dette :

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon]
"MustBeValidated"="1"

og der efter vælge ms logon, så kommer du ikke uden om deT !!

HTH
Martin

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 16-08-01 19:12

Hej Martin

"Martin Bilgrav" <bilgrav_NOSPAM_@image.dk> skrev i en meddelelse news:3b7be59d$0$76984$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon]
> "MustBeValidated"="1"
>
> og der efter vælge ms logon, så kommer du ikke uden om deT !!

Så vidt jeg erindrer så kan man på Win98 bare vælge intet domæne.
Eller også kan man trykke Anuller.
Og så er man lige vidt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: