/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java Scripts
#NavnPoint
molokyle 5410
Klaudi 2799
smorch 2439
kim 1360
Harlekin 1134
bentjuul 984
gibson 800
severino 695
Random 675
10  konsulent.. 626
Java til at lukke frameset og erstatte det~
Fra : Jakob Munck


Dato : 13-08-01 23:18

Min site er opbygget i frames, og inde i det overordnede frameset har jeg
en chat, som også - i sig selv -
er et frameset. Når brugeren er færdig på chatten logger han sig ud, og her
skal chat-framesette lukkes og erstattes med en almindelig asp-fil (der
modtager en quarystring der definerer hvordan den vises).

Jeg håber det er forståeligt !

Men hvordan gør jeg det?

Eksisterer der java-kode, der lukker et frameset, og erstatter det med en
asp-til?

Eller skal man bruge en anden metode?


v.h.
Jakob Munck



 
 
Jens Peter Karlsen (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 14-08-01 11:55

Intet script er nødvendigt, kun HTML.
<a href="minside.asp" target="_top">Afslut chat</a>.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Tue, 14 Aug 2001 00:18:23 +0200, "Jakob Munck"
<jakob.munck@email.dk> wrote:

>
>Eksisterer der java-kode, der lukker et frameset, og erstatter det med en
>asp-til?
>
>Eller skal man bruge en anden metode?


Jakob Munck (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 14-08-01 14:04

Tak for rådet, men det duer desværre ikke. Jeg har testet det.

Hvis man gør som du skriver, så lukkes ALLE frameset, inclusive det
overordnede som hele min site er styret under, og dette erstattes med
"minfil.asp". Det duer ikke.

Det skal være sådan, at kun det frameset, der indeholder chatten lukkes,
medens det overordnede frameset bevares, da det styrer hele siten.

Jeg skal altså bruge kode (html, jave....?) der kan lukke ét frameset, uden
at lukke dem alle.

Det må kunne lade sig gøre, men hvordan?

v.h.
Jakob Munck




Kim Jensen (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Kim Jensen


Dato : 14-08-01 14:35

> Jeg skal altså bruge kode (html, jave....?) der kan lukke ét frameset,
uden
> at lukke dem alle.
> Det må kunne lade sig gøre, men hvordan?

Som target i din <a href....> skal du bare skrive navnet på den frame i det
yderste frameset, som siden skal åbnes i.


mvh
Kim Jensen



Jakob Munck (14-08-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 14-08-01 20:28

Tak for det.

v.h.
Jakob



Allan Vebel (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 15-08-01 23:02

Jakob Munck <jakob.munck@email.dk> skrev

> Tak for det.

Hej Jakob!
Nu har du igen ændret emnelinien fra den oprindelige, endda 2 gange.

Bevar den oprindelige emenlinie (du har jo selv skrevet den), så kan alle
følge med i tråden.

At skifte enmelinie midt i det hele er en dårlig vane, som du er en af de få
der praktiserer.

Der er sikkert mange der kan komme med mange kloge ord om dette, men når jeg
søger noget om et bestem emne, irriterer det mig grænseløst at jeg ikke får
det hele med - netop fordi du har ændret i emnelinien.

--
Allan




Søren C. Fischer (15-08-2001)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 15-08-01 23:46

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
news:5hCe7.259$5f.10833@news.get2net.dk...
> Der er sikkert mange der kan komme med mange kloge ord om dette, men når
jeg
> søger noget om et bestem emne, irriterer det mig grænseløst at jeg ikke
får
> det hele med - netop fordi du har ændret i emnelinien.

Enig!
Jacob's metode er IMHO bestemt et brud på god netikette


--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
gæstebog, dagbog, dragracing, m.m. !
....::: Errindlev :::...


Jakob Munck (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Jakob Munck


Dato : 30-08-01 16:17

Ja, men så er der også en anden regel på Usenet, og den er at når man vil
kommunikere med en person, som man kan gætte ikke læser en tråd, så sender
man kopi af indlægget direkte til den pågældende.

Jeg læser naturligvis ikke tråde, der handler om ting som - for mig - er
løst. Derfor kan jeg næppe klandres for ikke at have læst de indlæg, der
beder mig om ikke at ændre emnelinier, når de er sendt sidst i tråden, og
ikke til mig personligt. Det er først nu, ved et rent tilfælde, at jeg læser
disse indlæg.

Hvad er i øvrigt problemet ved at ændre emnelinier? Hos mig vises det
perfekt uden problemer. Gør det ikke det alle steder?


v.h.
Jakob Munck



Knud Gert Ellentoft (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 30-08-01 18:56

Thu, 30 Aug 2001 17:17:25 +0200, skrev "Jakob Munck"
<jakob.munck@tdcadsl.dk>:

>Hvad er i øvrigt problemet ved at ændre emnelinier? Hos mig vises det
>perfekt uden problemer. Gør det ikke det alle steder?

Det afhænger af om newsreaderen er sat til sortere efter
reference eller subject.

For de newsreadere, der bruger det sidste, vil der starte en ny
tråd, når man ændrer subject.

Og det bør man kun gøre når emnet skifter over til noget helt
andet.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Bruger din udgave af Outlook Express Sv: i svar?
Så ser en stor del af gruppens brugere ikke dit svar.
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Rune Glerup (30-08-2001)
Kommentar
Fra : Rune Glerup


Dato : 30-08-01 21:42

Jakob Munck skrev:

> Ja, men så er der også en anden regel på Usenet, og den er at når man vil
> kommunikere med en person, som man kan gætte ikke læser en tråd, så sender
> man kopi af indlægget direkte til den pågældende.

Nej. Man sender ikke noget direkte til nogen med mindre de beder om
det!! Det er en slem uskik, som mange på Usenet/dk har. Det lækre ved
NGs er jo netop, at alle kan læse alt.

Hilsen.



Rune :o]

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre
ting.
<http://kaboom.dk/raymond14/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste